Trhanie prevodovky pri rozbehu

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

addrienne
Příspěvky: 1
Registrován: 06 bře 2025, 09:48

Trhanie prevodovky pri rozbehu

Příspěvek od addrienne »

Ahojte, nedávno som kúpila jazdený Hyundai i30 Fastback, benzín 1,4 Turbo GDi automat. (65 tisíc km nájazd)
Včera sa objavil jeden problém, ktorému neviem prísť na kĺb (zatiaľ som nebola v servise)
Trhá mi prevodovka pri rozbehu (iba na jednotke) akonáhle si auto preradí do dvojky a vyššie, tak trhanie zmizne. Je to veľmi nepríjemné, auto ide skapať a buď musím úplne zabrzdiť auto, alebo pridať aby si preradilo do vyššej rýchlosti. (v kolónach to nie je moc dobré).
Stretol sa s tým už niekto z vás? Hľadám všade možne a nič som k tomu nenašla. Ďakujem
Reklama
 

Fry
**
Příspěvky: 171
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: Trhanie prevodovky pri rozbehu

Příspěvek od Fry »

treba si pripraviť cca 2500€ a autíčko bude ako nové :)

je pravdepodobne je problém s dvojspojkou prevodovky DCT
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
STIB
*
Příspěvky: 47
Registrován: 07 úno 2024, 09:08

Re: Trhanie prevodovky pri rozbehu

Příspěvek od STIB »

Olej byl měněn?
I30 1.5DPI 2024
Yourk
Příspěvky: 2
Registrován: 29 dub 2025, 20:05

Re: Trhanie prevodovky pri rozbehu

Příspěvek od Yourk »

Ahojte, ako to dopadlo? Bolo to prevodovkou? Mám ten istý problém, čo stala oprava a kde? Dik
Storman
**
Příspěvky: 183
Registrován: 14 říj 2021, 12:22

Re: Trhanie prevodovky pri rozbehu

Příspěvek od Storman »

Vždy sú to opotrebované spojky. Výmena oleja nepomôže keďže je to robotizovaný manuál so suchými spojkami.
Cenovka je pár príspevkov vyššie.
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2408
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Trhanie prevodovky pri rozbehu

Příspěvek od dibarbora »

Pre úplnosť ani tak opotrebené nie sú.. skôr je problém, že nie zanedbateľné množstvo mechatroniky z produkcie sa nedokáže ani zďaleka adaptovať na opotrebenie spojok. X ľudí ktorí riešili tento problém malo podľa diagnostiky spojky relatívne OK... opotrebenie bolo podľa diagnostiky na 70-80%. Nič to samozrejme nemení na tom, že jediná medicína na problém sú nové spojky...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9281
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Trhanie prevodovky pri rozbehu

Příspěvek od idam.i »

Divím sa ,že H/K neprešla na spojky v oleji. Je to o poznanie lepšie. :-k
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
dibarbora
*****
Příspěvky: 2408
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Trhanie prevodovky pri rozbehu

Příspěvek od dibarbora »

Výrobné náklady... prevodovka s mokrými spojkami je citeľne zložitejšia a teda drahšia. Potom by už cenovo ťažšie konkurovali napr. VW group. Pričom aj Nemci používajú často DCT so suchými spojkami.. pre "mokré spojky" si treba priplatiť za motorizáciu, prípadne aj za model. V základe sú väčšinou spojky suché a takéto problémy až tak často nemajú.

H/K si to ale "dobre ošéfovala" spotrebným materiálom a teda zárukou 2r/40tkm. Týmto fakticky sami priznávajú, čo vlastne ponúkajú. Ak to kúpim, tak s tým musím počítať.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Yourk
Příspěvky: 2
Registrován: 29 dub 2025, 20:05

Re: Trhanie prevodovky pri rozbehu

Příspěvek od Yourk »

Viete niekto aj poradit kam s tým? Bol som v BA v autorizaku a pýtajú 2,750 čo mi príde dosť veľa za 1 koliesko a 2 malé kolieska, hlavne keď na nete sa cena týchto súčiastok pohybuje okolo 700€. Dik.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2408
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Trhanie prevodovky pri rozbehu

Příspěvek od dibarbora »

Problém je ten, že to nie je len o "dvoch kolieskach" za 700€, čo si našiel niekde na E-Shope. Na výmenu treba dielenskú dokumentáciu a prípravky + diagnostiku. Nezávislý servis, si prístup do dielenskej dokumentácie ešte kúpi za pár euro na nejaký týždeň ale prípravky a originálnu diagnostiku asi veľmi nie. Takže to hľadanie bude ťažšie. V zásade môžeš dopytovať nezávislý servis ale v princípe si špecifické činnosti v súvislosti s montážou a kalibráciou budú nútení nechať spraviť v autorizáku. Koľko ušetríš a ako ochotne bude servis držať záruku hlavne na robotu je otázka pre vešticu...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9281
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Trhanie prevodovky pri rozbehu

Příspěvek od idam.i »

dibarbora píše: 01 kvě 2025, 19:38 Výrobné náklady... prevodovka s mokrými spojkami je citeľne zložitejšia a teda drahšia. Potom by už cenovo ťažšie konkurovali napr. VW group. Pričom aj Nemci používajú často DCT so suchými spojkami.. pre "mokré spojky" si treba priplatiť za motorizáciu, prípadne aj za model. V základe sú väčšinou spojky suché a takéto problémy až tak často nemajú.

H/K si to ale "dobre ošéfovala" spotrebným materiálom a teda zárukou 2r/40tkm. Týmto fakticky sami priznávajú, čo vlastne ponúkajú. Ak to kúpim, tak s tým musím počítať.
Áno dq200 dávajú do max 250Nm a lacnejšie modely.
Tam sa sťažujú okolo 100.000km ale v princípe k výmene prichádza.Akurát cenovo je to znesiťelnejšie.
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
dibarbora
*****
Příspěvky: 2408
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Trhanie prevodovky pri rozbehu

Příspěvek od dibarbora »

Ono je rozdiel 100tkm vs. často aj menej ako 50tkm pri H/K za porovnateľných prevádzkových podmienok. Na VW group prevodovky sú nezávislí špecialisti, ktorí vedia urobiť často aj rôzne vylepšenia a fakticky nefunkčnú prevodovku za zvládnuteľný cash dať do 100% stavu.

Problémom je, že H/K na rozdiel od VW group nie sú ochotní deliť sa o know-how a dielenské vybavenie za zaplatiteľné ceny + aj náhradné diely sú buď drahé alebo samostatne nedostupné. Keď sa to skombinuje s menším dopytom po opravách (áut na VW group platformách jazdí podstatne viacej), tak fundovaný nezávislý špecialista prakticky neexistuje. Pritom by si realita takúto službu pýtala, lebo fundovanosť autorizovaných servisov je v tejto oblasti diskutabilná. (Často odmietnu vymeniť aj olej v DCT na želanie zákazníka, pričom sa jedná o "primitívny" úkon porovnateľný s MT6... problémom je zrejme strach z nepoznaného.. ).
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9281
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Trhanie prevodovky pri rozbehu

Příspěvek od idam.i »

V tomto sa ukazuje VW ako ďaleko prístupnejší.Či už vďaka lokalite alebo historie.Asi aj preto je servis vo vlastnej réžii výrazne dostupnejší aj lacnejši.
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5154
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Trhanie prevodovky pri rozbehu

Příspěvek od petzl62 »

Hlavně proto.
Proto jsem korejský koncern po 14. letech zdá se, že definitivně opustil.
A to jsem s auty koncernu H+K neměl problémy takového rázu. A když byly, vydupal jsem si nápravu, ale...
Ceny se víceméně srovnaly a prozákaznický přístup po koupi vozu, dostupnost dílů a erudovanost servisů, vstřícnost při řešení problémů, to vše se za těch x let strašně zhoršilo. Je to částečně daň za množství vozů, za ta léta prodaných. Nicméně pánové nahoře by si měli uvědomit, že tak jak se pomalu šplhá nahoru, tak se sakra rychle jede z kopce dolů.
Držím Vám všem pěsti, ať Vám auta jezdí bez problémů- a když, tak ať Vám servisy vyjdou maximálně vstříc, když už jim "musíte" sypat sakra nemalé peníze.
CUPRA Formentor 1,5TSI, 110kW- 2023 matná petroleum
6,9l/100km
Aktuálně 58300 km
Olej: Ravenol 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Birdr
**
Příspěvky: 297
Registrován: 24 úno 2022, 13:28

Re: Trhanie prevodovky pri rozbehu

Příspěvek od Birdr »

Když čtu to téma o problémech dvojspojek DCT, taky ji máme, tak mám skoro hrůzu už sednout do auta.
Ale pak si říkám, že se jich přece vyrobily a prodaly desetitisíce kusů, tak kdyby byly tak špatné a poruchové, musely by být sociální sítě zaplaveny stížnostmi rozhořčených majitelů.
Nevím, možná zaplaveny jsou, na internetu netrávím moc času, ale tady má problém pár majitelů, ale jistě jich sem chodí mnohem víc, kteří problém nemají. 🤔
My to auto máme 3 a půl roku, najeto 30000 km, tak zatím dobry. No, čas ukáže. 🤷
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“