Crdi, Vstrekovače, aké sú správne dávky paliva
Napsal: 11 kvě 2025, 21:40
Ahoj,
verim ze nezakladám duplicitnu temu. Mozno mi skuseni fachmani budete vediet poradiť, voored ďakujem za usmernenie.
Prednedavnom som obstaral pre rodinu i30 crdi, kombi 11/2018, 78000km jazdenka od dealera hyundai. Auto po ukoncenom leasingu. V ramci zaruky na skryté vady do tyzdna sa ukázala chyba emisneho systemu a tak som dostal novy (neoriginal) dpf. Na moju otazku ako sa mohol dpf poskodit- prasknut, som nedostal jednoznačnú odpoved. Vraj asi vyrobna vada povodneho dpf alebo niektory snímač davala do systému nesprávne udaje. Velmi ma ta odpoved neuspokojila, ale odisiel som s vedomim ze mam aspon novy filter. Servis však nedokazal utesnit niektorý spoj a po vymene sa mi spaliny dostavali do kabiny. Aby som mal potvrdený únik spalín, nechal som auto preveriť najskôr v nezávislom servise. Je to clovek ktory mi servisuje auta 8 rokov k maximálnej spokojnosti, mam k nemu absolutnu dôveru . Chlapík mi potvrdil únik spalin na spoji pred dpf a zároveň detekoval príliš veľké davky paliva na druhom valci (voči ostatnym vstrekovacom až 3x viac, preveroval voľnobeh) a označil to ako príčinu predčasnej smrti povodneho dpf. Reklamoval som teda netesnost v značkovom servise a požiadal ich o preverenie vstrekovacov, ci dávkuju v toleranciach predpísaných vyrobcom. Mojim cieľom je aby potvrdili ze je to mimo tolerancie a budem žiadať vymenu vstrekivaca v ramci záruky.
Viete mi niekto prosim napisat ake dávky su Ok? Moje 3 vstrekovace davaju 0,6-0,7 a štvrtý 1,8. Neviem v akych jednotkách su tie cisla, videl som tie hodnoty na diagnostike. Moj servisak mi tolerancie nevedel povedať, pretoze nemá s kia/hyundai ešte velke skúsenosti. Je to fachman na VW koncern, Opel, PSA a ine, hyundai nie. Kazdopadne podla neho je to nanajvys podozrive.
Presvedčil som sa že so značkovým servisom treba jednat vecne a byt podkuty informáciami, inak pricina poskodemeho dpf nebude odstranena.
Dakujem vopred za reakcie.
verim ze nezakladám duplicitnu temu. Mozno mi skuseni fachmani budete vediet poradiť, voored ďakujem za usmernenie.
Prednedavnom som obstaral pre rodinu i30 crdi, kombi 11/2018, 78000km jazdenka od dealera hyundai. Auto po ukoncenom leasingu. V ramci zaruky na skryté vady do tyzdna sa ukázala chyba emisneho systemu a tak som dostal novy (neoriginal) dpf. Na moju otazku ako sa mohol dpf poskodit- prasknut, som nedostal jednoznačnú odpoved. Vraj asi vyrobna vada povodneho dpf alebo niektory snímač davala do systému nesprávne udaje. Velmi ma ta odpoved neuspokojila, ale odisiel som s vedomim ze mam aspon novy filter. Servis však nedokazal utesnit niektorý spoj a po vymene sa mi spaliny dostavali do kabiny. Aby som mal potvrdený únik spalín, nechal som auto preveriť najskôr v nezávislom servise. Je to clovek ktory mi servisuje auta 8 rokov k maximálnej spokojnosti, mam k nemu absolutnu dôveru . Chlapík mi potvrdil únik spalin na spoji pred dpf a zároveň detekoval príliš veľké davky paliva na druhom valci (voči ostatnym vstrekovacom až 3x viac, preveroval voľnobeh) a označil to ako príčinu predčasnej smrti povodneho dpf. Reklamoval som teda netesnost v značkovom servise a požiadal ich o preverenie vstrekovacov, ci dávkuju v toleranciach predpísaných vyrobcom. Mojim cieľom je aby potvrdili ze je to mimo tolerancie a budem žiadať vymenu vstrekivaca v ramci záruky.
Viete mi niekto prosim napisat ake dávky su Ok? Moje 3 vstrekovace davaju 0,6-0,7 a štvrtý 1,8. Neviem v akych jednotkách su tie cisla, videl som tie hodnoty na diagnostike. Moj servisak mi tolerancie nevedel povedať, pretoze nemá s kia/hyundai ešte velke skúsenosti. Je to fachman na VW koncern, Opel, PSA a ine, hyundai nie. Kazdopadne podla neho je to nanajvys podozrive.
Presvedčil som sa že so značkovým servisom treba jednat vecne a byt podkuty informáciami, inak pricina poskodemeho dpf nebude odstranena.
Dakujem vopred za reakcie.