Stránka 1 z 1

Crdi, Vstrekovače, aké sú správne dávky paliva

Napsal: 11 kvě 2025, 21:40
od slant
Ahoj,
verim ze nezakladám duplicitnu temu. Mozno mi skuseni fachmani budete vediet poradiť, voored ďakujem za usmernenie.

Prednedavnom som obstaral pre rodinu i30 crdi, kombi 11/2018, 78000km jazdenka od dealera hyundai. Auto po ukoncenom leasingu. V ramci zaruky na skryté vady do tyzdna sa ukázala chyba emisneho systemu a tak som dostal novy (neoriginal) dpf. Na moju otazku ako sa mohol dpf poskodit- prasknut, som nedostal jednoznačnú odpoved. Vraj asi vyrobna vada povodneho dpf alebo niektory snímač davala do systému nesprávne udaje. Velmi ma ta odpoved neuspokojila, ale odisiel som s vedomim ze mam aspon novy filter. Servis však nedokazal utesnit niektorý spoj a po vymene sa mi spaliny dostavali do kabiny. Aby som mal potvrdený únik spalín, nechal som auto preveriť najskôr v nezávislom servise. Je to clovek ktory mi servisuje auta 8 rokov k maximálnej spokojnosti, mam k nemu absolutnu dôveru . Chlapík mi potvrdil únik spalin na spoji pred dpf a zároveň detekoval príliš veľké davky paliva na druhom valci (voči ostatnym vstrekovacom až 3x viac, preveroval voľnobeh) a označil to ako príčinu predčasnej smrti povodneho dpf. Reklamoval som teda netesnost v značkovom servise a požiadal ich o preverenie vstrekovacov, ci dávkuju v toleranciach predpísaných vyrobcom. Mojim cieľom je aby potvrdili ze je to mimo tolerancie a budem žiadať vymenu vstrekivaca v ramci záruky.
Viete mi niekto prosim napisat ake dávky su Ok? Moje 3 vstrekovace davaju 0,6-0,7 a štvrtý 1,8. Neviem v akych jednotkách su tie cisla, videl som tie hodnoty na diagnostike. Moj servisak mi tolerancie nevedel povedať, pretoze nemá s kia/hyundai ešte velke skúsenosti. Je to fachman na VW koncern, Opel, PSA a ine, hyundai nie. Kazdopadne podla neho je to nanajvys podozrive.
Presvedčil som sa že so značkovým servisom treba jednat vecne a byt podkuty informáciami, inak pricina poskodemeho dpf nebude odstranena.
Dakujem vopred za reakcie.