Hele motorka kampaň

Pokec o všem, co se jinam nehodí.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 2425
Registrován: 12 dub 2005, 15:29
Bydliště: internet

Hele motorka kampaň

Příspěvek od milosh »

Ráno byla na ČT24 reportáž o novém projektu https://www.helemotorka.cz/. Web jsem pročetl, ale nikdo tam nezmiňuje informaci, že mnoho nehod si motorkáři způsobí sami, protože jezdí "hodně nad limit".

Pak je člověk přehlídne co by dup a ani to vysvětlování na úvodní straně nepomůže.

Jak jste na tom, myslíte, že jsou motorkáři ohrožený druh nebo si za mnoho nehod mohou sami díky svojí bezohledné jízdě?
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vysous
***
Příspěvky: 570
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Hele motorka kampaň

Příspěvek od Vysous »

Určitě to není černobílý. Například jejich kličkování provozem na Jižní spojce. Člověk je rád, že při přejíždění mezi pruhy netrefí další auto, protože tam jsou tři pruhy a hodně zatáček. Už se mi párkrát stalo, že jsem chtěl jet doprava a musel zůstat v pruhu, protože tam někdo vjel. Takže čumíš třeba 10s do pravýho zrcátka a před sebe - a mezitím se ti zleva mezi pruhama protahuje motorka, kterou nemáš šanci včas vidět. Kdybych přejel půl metru doleva (pořád ve svým pruhu), sestřelil bych ho. Já to chápu a na motorce bych tam asi dělal to samý. Ale riskují tak opravdu dost.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8517
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Hele motorka kampaň

Příspěvek od Mexican »

hele Miloshi, ja ako prilezitostny jazdec na moto, hovorim si mototurista ti na to dam svoj nazor

vodicak na Acko mam od 2014. Za ten cas som na motorkach od 500 do 650, jedno, dvoj a stvorvalcoch najazdil asi 90 000km. Co nie je moc, ale myslim nie je ani uplne malo. Dva krat som bol zrazeny, raz v krizovatke a raz na parkovisku. Oba pripady 100% vina toho druheho, oba pripady senior, oba pripady ze ma nevidel (vid foto. Okrem toho mam este hiViz prilbu posledne myslim 4-5 rokov)

Statisticky je dokazane ze vo vsetkych nehodach v ktorych su zapleteni motorkari je cca 60% pripadov to, ze nehodu sposobil niekto iny, tz nedostali prednost a podobne. Z tych zvysnych 40% je velka cast take to magicke "neprizsposobenie rychlosti stave a povahu vozovky". To si trochu rozoberme - okrem katastrofalnej kvality ciest, kde su uprostred zakruty diery, kde pokojne zmizne dieta s odrazadlom mozme najst cesty lepene takou tou divnou hmotou, motorkari tomu hovoria "had" na ktorej pokojne zadne koleso aj pri miernej rychlosti smykne 5-10cm, co je v naklone casto spojene s lowsiderom. Dalsou castou pricinou v tej divnej kategorii je to, ze protiiduci vodici si skracuju zakruty a motorkar musi v strede zakruty korigovat. Vsetko uvedene ked konci padom, ide na triko motorkara

Potom tu mame skutocne jednotky percent, ked to skutocne je motorkarova vina - proste predbieha na zlych miestach, nevenuje sa jazde (to je u motorkarovs kutocne marginalny objem) alebo jazdi v danom mieste skutocne neprimeranou rychlostou

Je tam ale jeden zasadny rozdiel - ak motorkar urobi chybu, vacsinou (prakticky vzdy) si tu chybu vyzerie sam, bud smrtou alebo zranenim seba sameho. Malokedy sa stava, ze motorkar zrazi vlasnou vinou cyklistu alebo maminku s kociarom. A tu treba ten mindset najma vodicov osobnych automobilov znudenych zivotom, ktorych nebavi soferovanie trochu posunut. Ja rozumiem, ze pre vodicov aut su chodnci a cyklisti skodna, pretoze sa pohybuju pomaly a prekazaju. A motorkari su skodna preto, lebo su udajne rychli. Je to vsak ako ked sa vodic v osobaku pohybuje medzi kamionmi na dialnici v pravom pruhu - Ten pocit si uvedomte ked budete riesit, ked vas motorkar podla vas netrpezlivo predbehne a ide prec. Pretoze aj ked urobi chybu vodic auta, tak to ten motorkar skaredo odnesie. Rozhodne to neplati naopak. Mne chyba na ceskych (a slovenskych) cestach respekt, tolerancia tych druhych. Jazdi sa tak akoby to boli chirurgovia ponahlajuci sa na operacie a operatori atomovych elektrarni v opacnom smere meskajucich na smenu do elektrarne. Proste sebci najma v osobakoch, ktori si myslia ze ich cas je drahocennejsi nez tych ostatnych. Fakt je, ze ak by u nas jazdilo viac motorkarov, mozno by tym zabednencom v autach doslo, ze miesto jedneho auta v ktorom sedia sami sa v uliciach vmestia dvaja skutristi a jedna vacsia moto, ubudne kolon atd. Takze by vlastne mali byt radi za kazdeho motorkara, skutristu a cyklistu ktory s aneboji a vyjde do premavky
Přílohy
Screenshot 2025-07-28 084952.jpg
Screenshot 2025-07-28 084952.jpg (163.27 KiB) Zobrazeno 102 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 875
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Hele motorka kampaň

Příspěvek od mozecek »

Cesko ma s motorkami problem :D a to protoze je to sezonni zalezitost a lidem urcite dlouho trva nez si jich na jare vsimnou :( To ze je u nas zakazano propletat se na delici care mezi pruhy ma tak svuj ucel, ale zase se da pochopit proc po nem motorkar jezdi. A cesti "motorkari" maji taky problem :-D nevim jestli je to taky tim ze si jizdu muzou uzit jen cast roku, ale obcas se pak chovaji jako smyslu zbaveni .. 0-100 za 4 sekundy casto na 100 nekonci a vetsinou se tak nedeje na dalnicich.
Ja se naucil jezdit v Thajsku, ale odmaturoval sem az o par tydnu pozdeji ve Vietnamu, legalni ridicak sem dostal jeste o mnoho mesicu pozdeji (tehda to ani jinak neslo ptze Vietnam neuznaval MRP). Do Asie se pravidelne vracim a prakticky vsude je to stejne a svete div se, relativne bezpecne, i prestoze se v mnoha statech a venkove jezdi bez helem a holky bokem. Relativne zopakuji - pocty nehod na motorce jsou vysoke a umrtnost taky, ale pomer motorek na provozu je podstatne jiny nez jinde, klimaticke podminky o dost drsnejsi pri monzunech, ridi i ti bez ridicaku a celkove technicky stav techniky neporovnatelny. Zakladni pravidlo zni "koukej at do nikoho nenarazis a dojed ve zdravi do cile". Dalsi pravidlo je nejezdi rychle! Vetsinou se jezdi 30-50 kmh, casto i pomaleji. Pri teto rychlosti je mnohem vic casu reagovat a i ten pad nakonec neni tak desivej. Na motorku mnoho deti byt nelegalne seda okolo 13ti let hlavne na venkove ptze je to snazsi na cestu do skoly. O tom ze to zvladaji svedci i to ze veme 2-3 kamose, coz uz vyzaduje trosku zrucnosti. S motorkou vsichni vyrustaji a proste s ni i pocitaji. Nekde na puli cesty jsou jizni staty, kde se na motorce jezdi celorocne .. jezdi rychle ale aspon se s nima pocita. A pak jsme "my" .. jezdime jak hovada a malokdo s nami pocita.
Osobne si v cesku snad ani motorku byt jen skutr asi ani kupovat nebudu - to uz je lepsi kolo popr elkolo.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Odpovědět

Zpět na „Pokec“