Stránka 1 z 2

úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Napsal: 30 srp 2025, 10:44
od cestovatelcasem
Už dlouhou dobu se připravuju na drobnější úpravy sání naší dejchavičné, ale spolehlivé 1,4l (G4LC) atmosféry (r.v. 2/2020). Sice jsem doteď ve světě nenašel žádný aftermarketový "airbox kity", který by přesně pasovaly i na tuhle atmosféru, ale zdá se, že "uzavřený" model Afe Takeda Stage2 56-70024R pro 2.0l verze :hyu: (většinou v Elantrách, ale i v jiných,hlavně na asijsko-australskym trhu, kde nejsou takový emisní restrikce) by mohl být po nějakých DIY úpravách napojení sací trubky mezi motorem a airboxem předělatelnej i na 1,4l atmosféru u i30.

Před tím, než se do toho s jedním známým autíčkářem pustím, jsem si však chtěl u těch z vás, kteří jsou znalejší :D , ověřit pár věcí, abych zbytečně neudělal nějakou drahou k**vinu nevedoucí k ničemu...

1) Může mně, prosím, někdo říct, co to je za součást sacího potrubí na těchhle 2 fotkách níž? Asi nejsem jedinej, kdo se na to ptá, protože podobnej dotaz padl i od jednoho vynalézavýho maníka na drive2.ru fóru, jen se vztahoval k i30 2.gen. Někde na netu jsem našel vysvětlení, že se údajně jedná jen o záměrný prodloužení sacího potrubí, aby se snížil hluk motoru vozidla jdoucího vně z filtru, jednak aby se max. eliminovalo riziko vniku vody při provozu ve velkých deštích na rozdíl od kratších vedení v aftermarketových sacích boxech. Jde tu červeně zvýrazněnou část (šipkou na jedné fotce a červeným zarámováním na druhé) odmontovat bez nějakých následků??

2) co je to za přívodní "boční" hadičku těsně u sání do motoru? Někde na Inetu jsem sice našel, že by se mohlo jednat právě o vstup pro senzor detekce proudění vzduchu. Přijde mně ale zvláštní, že u některých aftermarketových airboxů takovej náhradní vývod pro umístění airflow senzoru je a někde není :shock: Jinde zase psali, že by mohlo jít o "blow-off" ventil, ale to mně přijde jako nesmysl, protože jde v mym případě o atmosférickej motor, ne o turbo...

3) hrozí i u :hyu: atmosfér, že po výměně org. sání za aftermarketový bude auto hlásit chybu "CEL" v důsledku detekce změněný velikosti sání do motoru (i když pro motor snad v lepším slova smyslu)? Viz poslední info s varováním staženým z jednoho asijského webu. Víte k tomu někdo něco nebo jde o záležitost týkající se víceméně jen turbo motorů?

Kvalitnější silikonový vysokoteplotní redukce z 2,5" (63mm) na 1,4l MPI motoru na 3" (76mm) rozměr sacího otvoru v Afe Takeda airboxu už jsem na amazonu i s montážníma úchytama dohledal (např. Bekelan).

Byl bych rád za jekýkoliv věcný, ne flame-war rady nebo doporučení. Asi jsem jediný široko daleko, kdo se o něco takového snaží i u nejmíň výkonný atmosféry.. Měnit auto kvůli motoru ale rozhodně nehodlám, ani na to nemám šušně. Jsem jen milovníkem dlouhoživotnostních atmosfér, u kterých se, dle slov klasika, dá jen máloco pos**t :lol:

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Napsal: 30 srp 2025, 11:44
od slabostka
Senzor musi mat predsa elektricke rozhranie. Hadicka pred klapku by mohlo byt odvetranie - olejove vypary a spaliny co sa pretlacia cez valec von sa vracaju spat na spalenie. Ak to ide z motora napr.z veka ventilov tak je to ono.Niekam to vyvedene musis mat, staci tzv oil catch can.
To druhe bude asi rezonator - prazdne vzduchove skatule za ucelom znizenia hluku. Rezonator mozes vyhodit a co to urobi s hlukom budes pocut.
Moje tvrdenia ber " mohlo by to tak byt "

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Napsal: 30 srp 2025, 12:13
od idam.i
Cestovateľ... a čo si od toho sľubuješ? :-k

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Napsal: 30 srp 2025, 12:17
od Mexican
IMHO zbytoxne komplikovane.. Prejav motoru by zlepsil ostrejsi KN filter. Vysledok bude podobny, na vykone sa to moc neprejavi ale mozno (!?!?) to pomoze v istych otaclach dodat troxhu viac istoty maloobjemovej atmosfere

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Napsal: 30 srp 2025, 12:25
od slabostka
Motor to bude vyborny ale nie v tomto modeli. Inak palec hore vsetkym co sa niecoho chytia. Raketa z toho nebude ale pozitivum vidim vo voli cloveka nieco tvorit.

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Napsal: 30 srp 2025, 15:58
od cestovatelcasem
idam.i píše: 30 srp 2025, 12:13 Cestovateľ... a čo si od toho sľubuješ? :-k
No, raketu z toho samozřejmě neudělám, držím se při zemi. Ale bohužel musím potvrdit, že vše, co Vaculík řekl v tom posledním testu https://www.youtube.com/watch?v=n_nbBpJSZfo (i když ve vztahu k novější 1,5l atmosféře), byla pravda. I to, co mě osobně mrzí na tomhle motoru nejvíc a třeba na našem býv. G4GR 1,6l 16V u Lantry 2000 jsme nepociťovali, je úbytek výkonu motoru v letních vedrech při zapnutý klimatizaci a nedejbože většímu zatížení auta :(
Prostě držím se při zemi, peněz nadbytek sice nemám a asi ani už mít nebudu, ale rád bych, aby auto ode mě nešlo do bazaru, ale až do šrotu, až budu skoro před důchodem :lol: Takže si říkám, že pro tuhle vyhlídku užívání bych snad mohl nějakých těch 12-20tis. Kč do malý úpravy sání obětovat, i kdybych na tom štafetově vyšíval několik let... Zvlášť když mám díky rodině pořád větší a větší nájezd s nejrůznějšími vzdálenostmi, silnicemi, počasím i zeměmi..

to Slabostka: díky za info/názor k rezonátoru. Teď ještě nevím, jestli k němu nedejbože nejsou přivedený nějaký další nesmysly (není to totiž v tom stísněným prostoru pod motorem moc vidět). Třeba jsem si říkal, odkud se do kabiny pro cestující vhání vzduch pro ventilaci, resp. klimatizaci? Vím sice, že kabinovej filtr je u spolujezdce po odklopení skříňky, ale jak k němu z palubky/motorový části vedou přívody, netuším. Omlouvám se za neznalý otázky, v autoriz.servisu se na tohle radši ptát nebudu :D

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Napsal: 30 srp 2025, 17:04
od slabostka
Ked nemas penazi nazvys vykasli sa na to, peniaze investuj do castejsich vymen oleja a mozno pridaj vif do paliva.
Vykon nezvysis rozhodne nie znatelne.

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Napsal: 30 srp 2025, 23:19
od Hugo11
Nema to smysl a za ty penize uz vubec ne. Vuli neco tvorit bych urcite doporucil presmerovat do neceho, co smysl ma...

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Napsal: 31 srp 2025, 10:38
od milosh
Kdo z nas v mladi nedelal podobny tuningy at hodi kamenem :D

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Napsal: 31 srp 2025, 10:54
od Mr. HYUNDAI
Pak můžu házet :lol:

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Napsal: 31 srp 2025, 11:05
od idam.i
Milish moc sa nehýb,už hádžem. :mrgreen:
Vážne ladiť atmosféru je dosť problém.Pravidelne kvalitný olej,nešetriť na filtroch a nebát sa vyhnať pavúka z výfuku.Tak som tunil. 8-[

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Napsal: 31 srp 2025, 12:32
od Mexican
milosh píše: 31 srp 2025, 10:38 Kdo z nas v mladi nedelal podobny tuningy at hodi kamenem :D
ja mozem hodit suter, za kazde auto a moto ktore som kedysi vlastnil

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Napsal: 31 srp 2025, 12:35
od cestovatelcasem
Hugo11 píše: 30 srp 2025, 23:19 Nema to smysl a za ty penize uz vubec ne. Vuli neco tvorit bych urcite doporucil presmerovat do neceho, co smysl ma...
Jo, třeba vůli zabít svou starou.... :oops: Připouštím, že je to taky jeden z mých malých úniků z tíživý rodinný reality, ale pokud si tohle auto nechám do r.2040+, pokud zas nenabořím nějakou srnu, tak bych si na Vánoce snad i zaplatil srovnání na válcový zkušebně, v mym případě mimo Phu.

Pokud jde o náklady na takovýhle mod, zas tak hrozný to být nemusí, viz tady maník se stařičkým Excelem a DIY zdvojeným sáním namontovaným do OEM airboxu přívodem z mlhovek.
https://www.youtube.com/watch?v=KLTJbY7fzwY
Jen škoda, že si pak nenechal změřit výkonnostní rozdíl oproti původnímu stavu.

To Milosh: co je to mládí? Mně je 47, ale připadám si na 60...

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Napsal: 31 srp 2025, 12:42
od milosh
Mne 48, mladi myslim 18-20 kdyz jsme meli jeste mokry papiry.

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Napsal: 31 srp 2025, 14:46
od Durino
Ak chces upravovat len sanie, tak ti doporucujem nasledovne (robil som upravy na I20, 2016, 1,25 MPI):
1. Urobit vstup sania za mriezkou (maskou) ako bassreflexovu rurku (je pruzna, vies ju upravit tak, aby sa prisposobila oválnemu ovoru, ak by prechadzala cez ovalny otvor v prednom nosniku. I20 mala velmi zle vyriesene original sanie, nasavany vzduch velmi vyril a nesiel priamo do sania. Idealne by to bolo mat tak, aby to bolo ako naporove sanie za mriezkou, ale ja som to nechal tak, ako mi to vyslo po nasadeni rurky do ovalneho otvoru v nosniku, nesaje to aspon priamo pripadnu rozprasenu vodu pred autom za dazda (aj tak sa nejaka voda nasaje). Na sani (vstupe) som pouzil rurku Monacor BR-70HP.
2. Zabezpec co najhladsie steny vnutra sania, hlavne vo filterboxe (pod filtrom, ale hlavne nad filtrom) su rozne zahyby, hrany, toto musis vyhladit, aj vlozenym materialom, aby vzduch prudil co najplynulejsie.
3. Aj na vystup samotneho filterboxu (co ide do motora) mozes pouzit rurku Monacor BR-50HP, mozes ju skratit, ja som nechal celu dlzku.
4. Zabezpec tepelne odizolovanie sania, filterbox mozes oblepit izolacnym materialom na audio s hlinikovym povrchom, alebo aspon nalep hlinikovu pasku na filterbox, taktiez obal tu gumovu ruru, co ide ku skrtiacej klapke.
5. Pouzi sportovy filter do filterboxu, osobne mam teraz Pipercross PP2045DRY, jedna sa o suchy filter (podstatne), ziadne oleje a je oficialne povoleny Hyundaiom (do I20N). Musis si najst, ci je taky filter aj do tvojho boxu. K&N nedoporucujem, mal som, zdalo sa mi, ze sa mi zanasa sanie, ked tak, mozes vymienat klasicky "papierovy" filter kazdych 5000km, ano, papierak sa zanasa a uz po 5000km citis ubytok vykonu. Zalezi aj od toho, kde jazdis.

Ja som si tym presiel, upravy za "par drobnych" a vysledok bol citit. Urobil som toho viac, ale nebudem to tu rozoberat, mozes pohladat v historii tohoto fora.