vibrace od motoru (1,5 DPi)
Napsal: 05 zář 2025, 09:35
Ahoj,
už nějaký čas (skoro rok) pozoruju vibrace od motoru do řízení a jelikož se mi blíží konec záruky, kde by se to případně dalo řešit, tak se zeptám tady. Vibrace nejsou nějak zásadně silné, že by se rozklepalo auto, ale na volantu cítit jsou, a to aniž by se na to člověk musel soustředit.
Vibrace se projevují pouze když se razantněji sešlápne plyn, typicky do kopce, zhruba v otáčkách 2500-3500. Při běžné jízdě nejsou.
Typicky je to při zařazené trojce, čtyřce nebo pětce. Jednoznačně je to od motoru, ne od kol. Nemá vliv, zda je venku zima nebo horko, či jak je motor zahřátý.
Přes tyto vibrace motor táhne v daném okamžiku bez cukání, dobře a bez nějaké ztráty výkonu, a i jinak je zcela bez problémů.
V podstatě si neuvědomuji, jestli to bylo od počátku nebo ne. Začal jsem to vnímat cca loni na podzim, kdy jsem si řekl, že ještě počkám na léto a teplé počasí (no bez vlivu). Vím, že pokud člověk přidá hodně plynu při nízkých otáčkách, auto se začne různě bránit a cukat; tak nevím, jestli je to vada nebo vlastnost.
Mám 1,5 DPi/81kW, manuál, r.v.2020, najeto cca 60kkm.
Ještě mám pocit, že rozjezdy na jedničku už nejsou tak plynulé jako dřív; člověk se na to soustředit, aby se rozjel zcela plynule, jinak mu to ke konci spojky lehce cukne. Tak nevím, jestli to nějak nesouvisí; no reklamace spotřební věci jako je spojka, která hodně závisí od způsobu jízdy, to asi ani nemá po 5 letech cenu zkoušet případně reklamovat.
už nějaký čas (skoro rok) pozoruju vibrace od motoru do řízení a jelikož se mi blíží konec záruky, kde by se to případně dalo řešit, tak se zeptám tady. Vibrace nejsou nějak zásadně silné, že by se rozklepalo auto, ale na volantu cítit jsou, a to aniž by se na to člověk musel soustředit.
Vibrace se projevují pouze když se razantněji sešlápne plyn, typicky do kopce, zhruba v otáčkách 2500-3500. Při běžné jízdě nejsou.
Typicky je to při zařazené trojce, čtyřce nebo pětce. Jednoznačně je to od motoru, ne od kol. Nemá vliv, zda je venku zima nebo horko, či jak je motor zahřátý.
Přes tyto vibrace motor táhne v daném okamžiku bez cukání, dobře a bez nějaké ztráty výkonu, a i jinak je zcela bez problémů.
V podstatě si neuvědomuji, jestli to bylo od počátku nebo ne. Začal jsem to vnímat cca loni na podzim, kdy jsem si řekl, že ještě počkám na léto a teplé počasí (no bez vlivu). Vím, že pokud člověk přidá hodně plynu při nízkých otáčkách, auto se začne různě bránit a cukat; tak nevím, jestli je to vada nebo vlastnost.
Mám 1,5 DPi/81kW, manuál, r.v.2020, najeto cca 60kkm.
Ještě mám pocit, že rozjezdy na jedničku už nejsou tak plynulé jako dřív; člověk se na to soustředit, aby se rozjel zcela plynule, jinak mu to ke konci spojky lehce cukne. Tak nevím, jestli to nějak nesouvisí; no reklamace spotřební věci jako je spojka, která hodně závisí od způsobu jízdy, to asi ani nemá po 5 letech cenu zkoušet případně reklamovat.