Možné příčiny problému s kolísáním otáček motoru na volnoběh a při rozjezdu můžou být následující:
- zanesená nebo nefunkční škrticí klapka / ventil volnoběhu (IAC)
- opotřebované nebo vadné zapalovací svíčky / cívky
- nízký tlak paliva (zanesený palivový filtr nebo palivové čerpadlo)
- netěsnosti sání nebo vadný MAP senzor
- prokluz spojky nebo problém s převodovkou (motor ztrácí otáčky při přenesení zatížení)
- chybný snímač polohy kliky/vačky nebo jiný senzor hlásící chybu do ECU
Doporučené kroky ke kontrole:
- přečíst chybové kódy OBD2
- zkontrolovat a případně vyměnit/ vyčistit zapalovací svíčky
- vyčistit škrticí klapku (očistit karbon, otestovat volnoběh)
- zkontrolovat palivový filtr a tlak paliva (tlak při zatížení by měl být stabilní)
- zkontrolovat sací hadice a MAP senzor (netěsnost nebo znečištěný MAP způsobí kolísání otáček pod zátěží)
- kontrola spojky (např. prokluz spojky při přidání plynu)
- test komprese v jednotlivých válcích (opotřebené písty/ventily)
Poloha MAP u motoru 1.1:
