Řazení, klimatizace
Napsal: 24 říj 2025, 02:41
Ahoj, chtěl bych vás požádat o radu. Mám Tucsona 1.6 TGD-i, 4x4, automat, TLE, r.v. 10/2018, celkem najeto 93tisíc km. Mám s ním najeto cca 5tisíc km, toto bude moje první zima s automatem. Chtěl bych se zeptat na následující:
1.) dříve s klasickým řazením jsem v zimě zařadil neutrál, nastartoval, šel oškrábat auto (očistit auto od ledu a sněhu) a vyjel jsem. Jak to řešíte s automatem ? Mohu nechat zařazeno N a jít auto očistit ? Nebo P ??
2.) u předešlého VW jsem přes zimu nechával klimu na automatiku, nejenže ona odvlhčovala vzduch v kabině, ale zároveň se klimakompresor promazával. Necháváte i u Tucsona automatiku klimy přes zimu zapnutou, nebo ji vypínáte ?
3.) nikde jsem se pořádně nedočetl, jak vypalovat GPF u tohoto motoru. DPF u dieselu co jsem měl dříve bylo jasný a nikdy jsem neměl problém (cca 3.rychlostní stupeň, otáčky kolem 2100ot. a jet delší úsek....měl jsem i signalizaci vypalování). Ale u GPF je to údajně obráceně, tady se prý vypaluje při "brždění motorem" ?? Nebo jak je to opravdu a jak to dělat správně ?
moc děkuji za vaše rady
Petr
1.) dříve s klasickým řazením jsem v zimě zařadil neutrál, nastartoval, šel oškrábat auto (očistit auto od ledu a sněhu) a vyjel jsem. Jak to řešíte s automatem ? Mohu nechat zařazeno N a jít auto očistit ? Nebo P ??
2.) u předešlého VW jsem přes zimu nechával klimu na automatiku, nejenže ona odvlhčovala vzduch v kabině, ale zároveň se klimakompresor promazával. Necháváte i u Tucsona automatiku klimy přes zimu zapnutou, nebo ji vypínáte ?
3.) nikde jsem se pořádně nedočetl, jak vypalovat GPF u tohoto motoru. DPF u dieselu co jsem měl dříve bylo jasný a nikdy jsem neměl problém (cca 3.rychlostní stupeň, otáčky kolem 2100ot. a jet delší úsek....měl jsem i signalizaci vypalování). Ale u GPF je to údajně obráceně, tady se prý vypaluje při "brždění motorem" ?? Nebo jak je to opravdu a jak to dělat správně ?
moc děkuji za vaše rady
Petr