Stránka 1 z 1

Tucson NX4e TPMS čidla

Napsal: 10 lis 2025, 18:39
od Sadlokan
Zdravím vespolek,
měl bych dotaz, jestli se některý z místních majitelů Hyundai Tucson NX4e nesetkal a problémy s TPMS čidly.
Stala se mi dost podivná věc, po výměně kol z letních na zimní se mi vůbec "nechytly" TPMS čidla tlaku a systém ukazuje závadu "Zkontrolujte TPMS". Přitom jde o původní kola, které na autě byla při koupi a která už normálně na jaře, před výměnou na letní, fungovala.
Prohledával jsem internet, ale tahle generace nemá žádný Reset tlačítko, kterýma by se třeba dalo říct systému, ať si čidla znovu načte.
Auto je skoro nový, březen 2025, najeto asi 8500 km.
Někdo nějaký zkušenosti?

Re: Tucson NX4e TPMS čidla

Napsal: 10 lis 2025, 18:53
od dibarbora
Budeš musieť na diagnostiku.. aby si zistil s ktorým snímačom si to nerozumie. Systém je tak zákerný, že pokiaľ mu chýba údaj čo i len z jedného kolesa, tak vyhodí popisovanú chybu a bez diagnostiky nie je šanca zistiť, ktoré koleso je problémové. Originálne snímače a ich rôzne fake verzie z aliexpresu a allegra sa bežne načítajú samé do pár minút po výmene kolesa. Pri origo alebo "origo" snímači už mohla dožiť baterka.

Ak máš programovateľné snímače, tak je možnosť, že sa im rozsypala konfigurácia a bude ich treba znovu "naučiť".

Re: Tucson NX4e TPMS čidla

Napsal: 11 lis 2025, 06:52
od vrabi
Nevím jestli i u takhle nového auta, ale u starších modelů servis k vyresetování, pokud auto nemělo tlačítko, doporučoval přefouknout kola o půl baru (na 3 bary), ujet nějakou kratší vzdálenost, pak tlak snížit tlak na doporučených 2,5 bar a jet 10 km rychlostí 80 km/h.
Zde je to i jako jedna z možností ve videu https://www.youtube.com/watch?v=mpEas3_DhRI
Samozřejmě to pomůže, jen pokud se ventilek nenačetl a jinak je v pořádku, pokud mu došla baterka, nebo má jinou závadu, tak bez diagnostiky nic neuděláš.
Běžná životnost kvalitních TPMS je cca 8 let, pak začnou umírat baterky, záleží samozřejmě na nájezdu a způsobu skladování.

Re: Tucson NX4e TPMS čidla

Napsal: 11 lis 2025, 19:20
od dibarbora
Tlačidlo reset a snímače TPMS nemajú nič spoločné. Reset tlačidlo je pri autách, s nepriamou indikáciou úniku cez ABS snímače... po stlačení si systém uloží "nulu" od ktorej potom sleduje únik.

Čo sa týka prefúknutia pneu.. tak na samotný proces synchronizácie snímačov to nemá absolútne žiadny vplyv - snímače sa buď načítali samé alebo im bolo treba pomôcť diagnostikou (záviselo model od modelu). Traduje sa to z časov, keď v aute boli snímače ale v palubnom PC nebolo zobrazenie tlakov v kolesách. Tam bežne laik nemal šancu vedieť (keď svietila kontrolka).. prečo svieti, či systému vadil tlak 10kpa pod limitom alebo niektorý snímač nevysiela údaje. Tak sa všeobecne odporúčalo najprv prefúkať a až potom ísť do servisu. Dnes tento postup platí, keď systém ukazuje tlaky v kolesách ale niektoré koleso je nažlto + svieti kontrolka.

Vo všetkých "modrnejších" autách už i30 z 2018 mala zobrazovanie tlaku v pneu, nové originálne/fake-originálne snímače sa načítali samé po pár minútach jazdy.
V zásade platí, že RJ po dostatočne dlhom vypnutom zapaľovaní (asi 20min) zapne pri následnej jazde "učiaci mód" ak nebude vidieť posledné naučené snímače na danej pozícii. Po nejakej dobe.. rádovo minúty, si uloží nové kódy snímačov a začne zobrazovať tlak v pneu. Ak je tento proces neúspešný.. tak po nejakom čase vyhodí chybu "skontrolujte TPMS" a rozsvieti kontrolku. Automatické učenie platí pre originálne a rôzne originálne sa tváriace snímače z aliexpres.. v prípade programovateľných univerzálnych snímačov teoreticky môže byť problém, že počas sezónneho uskladnenia stratia nastavenie a treba ich znovu konfigurovať špeciálnou diagnostikou.

Pokiaľ sa po výmene kolies snímače nenačítajú môžu nastať v zásade nasledovné problémy:
- kolesá snímače nemajú
- snímače sú správne ale niektorý z nich má výpadky rádia (baterka, mechanické poškodenie...) - systém ukáže len 4 kolesá.. ak jedno chýba= chyba
- snímače nie sú kompatibilné... aj pri :hyu: sa typovo líšia model od modelu
- použité programovateľné snímače stratili konfiguráciu

Takže ak napr. na Tucson NX4 systém vyhodí chybu, tak nie je problém s tlakom pneu ale s tým, že niektorý snímač (alebo všetky) nekomunikuje. Bez diagnostiky RJ v aute nie je šanca spoľahlivo zistiť, ktoré koleso má problém.
Životnosť snímačov je veľmi relatívny pojem... originálne z prvovýroby, prípadne originály z distribúcie :hyu: vydržia celkom dosť...
Na i30 som mal originály v oboch sadách kolies a snímače nemali absolútne žiadny problém 4 rok a 120tkm..

Na Tucson som do zimných kolies kúpil najprv sadu na Allegro (v :hyu: krabičkách) za 1/3 ceny originálov z autorizáku. Prvý padol za vlasť už na počas druhej zimy po cca. 20tkm a druhý začal blbnúť počas tretej zimy. Oba som postupne nahradil niečím, čo sa tvárilo ako originál snímač z aliexpresu po 7€. Uvidím koľko vydržia.
Takže s tou životnosťou opatrne narábať... závisí od zdroja kde sa nakupovalo.

Re: Tucson NX4e TPMS čidla

Napsal: 12 lis 2025, 08:29
od vrabi
Taky mám na Tucsonu 2025 čidla z aliexpressu, při ceně 500,- za sadu 4 kusů jsem nemohl odolat :D
Vybral jsem ty nejprodávanější, co měli nejvíc pozitivních recenzí.
Načetli se okamžitě, tlak jsem kontroloval manometrem a ukazují správně, životnost posoudí čas :D/

Re: Tucson NX4e TPMS čidla

Napsal: 12 lis 2025, 09:25
od Mexican
myslim, ze ak by tie z Aliku vydrzali zivot nazutej pneu (cca 4 roky) tak je to zlate a nie je dovod kupovat original

Re: Tucson NX4e TPMS čidla

Napsal: 12 lis 2025, 19:06
od dibarbora
Problémom je tá neistota.. či prežijú aspoň jednu sadu pneu. Na výmenu KO TPMS treba koleso demontovať, pneu vyzuť, vymeniť snímač, obuť, vyvážiť namontovať koleso. Pred rokom a pol ma taká sranda na jednom kolese stála 15€ + 7€ za snímač.. keď to snímač na danom kolese urobí 2x za životnosť pneu.. tak sa cenovo priblížim aftermarket programovateľným náhradám..

Re: Tucson NX4e TPMS čidla

Napsal: 12 lis 2025, 20:20
od Sadlokan
Díky všem za reakce.
Nakonec jsem objednal servis, mají volno až 4. prosince, tak pak dám vědět v čem byl problém. Jestli to teda dokážou zjistit :)

Re: Tucson NX4e TPMS čidla

Napsal: 12 lis 2025, 20:46
od Jardin
Pro dibarboru , který píše :
Tlačidlo reset a snímače TPMS nemajú nič spoločné. Reset tlačidlo je pri autách, s nepriamou indikáciou úniku cez ABS snímače... po stlačení si systém uloží "nulu" od ktorej potom sleduje únik.

Není to obecně pravda , některé automobily mají snímače tlaku TPMS a současně tlačítko pro RESET . Často nebývá součástí běžné palubky, ale je ukryto např. ve schránce u spolujezdce.

Není to asi případ Tucson, ale vaše vyjádření vyznělo obecně pro všechna auta.