Tlačidlo reset a snímače TPMS nemajú nič spoločné. Reset tlačidlo je pri autách, s nepriamou indikáciou úniku cez ABS snímače... po stlačení si systém uloží "nulu" od ktorej potom sleduje únik.
Čo sa týka prefúknutia pneu.. tak na samotný proces synchronizácie snímačov to nemá absolútne žiadny vplyv - snímače sa buď načítali samé alebo im bolo treba pomôcť diagnostikou (záviselo model od modelu). Traduje sa to z časov, keď v aute boli snímače ale v palubnom PC nebolo zobrazenie tlakov v kolesách. Tam bežne laik nemal šancu vedieť (keď svietila kontrolka).. prečo svieti, či systému vadil tlak 10kpa pod limitom alebo niektorý snímač nevysiela údaje. Tak sa všeobecne odporúčalo najprv prefúkať a až potom ísť do servisu. Dnes tento postup platí, keď systém ukazuje tlaky v kolesách ale niektoré koleso je nažlto + svieti kontrolka.
Vo všetkých "modrnejších" autách už i30 z 2018 mala zobrazovanie tlaku v pneu, nové originálne/fake-originálne snímače sa načítali samé po pár minútach jazdy.
V zásade platí, že RJ po dostatočne dlhom vypnutom zapaľovaní (asi 20min) zapne pri následnej jazde "učiaci mód" ak nebude vidieť posledné naučené snímače na danej pozícii. Po nejakej dobe.. rádovo minúty, si uloží nové kódy snímačov a začne zobrazovať tlak v pneu. Ak je tento proces neúspešný.. tak po nejakom čase vyhodí chybu "skontrolujte TPMS" a rozsvieti kontrolku. Automatické učenie platí pre originálne a rôzne originálne sa tváriace snímače z aliexpres.. v prípade programovateľných univerzálnych snímačov teoreticky môže byť problém, že počas sezónneho uskladnenia stratia nastavenie a treba ich znovu konfigurovať špeciálnou diagnostikou.
Pokiaľ sa po výmene kolies snímače nenačítajú môžu nastať v zásade nasledovné problémy:
- kolesá snímače nemajú
- snímače sú správne ale niektorý z nich má výpadky rádia (baterka, mechanické poškodenie...) - systém ukáže len 4 kolesá.. ak jedno chýba= chyba
- snímače nie sú kompatibilné... aj pri

sa typovo líšia model od modelu
- použité programovateľné snímače stratili konfiguráciu
Takže ak napr. na Tucson NX4 systém vyhodí chybu, tak nie je problém s tlakom pneu ale s tým, že niektorý snímač (alebo všetky) nekomunikuje. Bez diagnostiky RJ v aute nie je šanca spoľahlivo zistiť, ktoré koleso má problém.
Životnosť snímačov je veľmi relatívny pojem... originálne z prvovýroby, prípadne originály z distribúcie

vydržia celkom dosť...
Na i30 som mal originály v oboch sadách kolies a snímače nemali absolútne žiadny problém 4 rok a 120tkm..
Na Tucson som do zimných kolies kúpil najprv sadu na Allegro (v

krabičkách) za 1/3 ceny originálov z autorizáku. Prvý padol za vlasť už na počas druhej zimy po cca. 20tkm a druhý začal blbnúť počas tretej zimy. Oba som postupne nahradil niečím, čo sa tvárilo ako originál snímač z aliexpresu po 7€. Uvidím koľko vydržia.
Takže s tou životnosťou opatrne narábať... závisí od zdroja kde sa nakupovalo.