Meziplyn, špičkou plyn patou brzda

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

závodnický manýry?

používám často meziplyn
9
60%
sem drsnej a pravou noho ovládám plyn i brzdu
6
40%
 
Celkem hlasů: 15

Uživatelský avatar
Tiburon_FX
***
Příspěvky: 869
Registrován: 12 dub 2005, 18:20
Bydliště: Praha-Slapy-Kladno-Aspen
Kontaktovat uživatele:

Meziplyn, špičkou plyn patou brzda

Příspěvek od Tiburon_FX »

zajímalo by mě jestli někdo zvás má závodnický móresy, já třeba dost často při nižších rychlostech používám meziplyn, auto pak podle mě mnohem líp akceleruje....
96´Coupe (Tiburon) FX 2,0 16V, Full Leather, Boston Green, incl.many extras
Reklama
 

Uživatelský avatar
Benji
*
Příspěvky: 44
Registrován: 02 srp 2005, 15:29
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Benji »

Je fakt, že dneska už meziplyn není potřeba, synchrony má snad už i jednička, a zvyšuje to spotřebu. Ale přiznám se, že i já občas meziplyn dávám, a to hlavně v případě, když potřebuju ostřeji podřadit (rychlé předjetí, v kopcích apod.)
Benji
Hyundai Getz 1,3GLS/60kW 2003 - WO
Opel Vectra 2.0DTi/98kW HB 1999 - L147
Škoda Octavia II Elegance 2.0TDi/103kW
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Já meziplyn používám, když chci hodně zrychlit, nebo nechci ztratit rychlost. Obě moje auta jsou staršího data narození a tak nemají, nevím jak se to odborně jmenuje, Benji to určitě ví, zpomalovač poklesu otáček, zkrátka otáčky hned klesají- spadnou na volnoběh při puštění plynu, tak dávám meziplyn.
Uživatelský avatar
Nightmaster
**
Příspěvky: 151
Registrován: 19 črc 2005, 23:24
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nightmaster »

Já jsem dělal řidičák s náklaďákem (Praga V3S) a tam byl meziplyn nutností, stejně jako u naší Škody 1000MB, takže jsem zvyklý ho používat. Když jsem měl Peugeota, řadil jsem s meziplynem hodně často, ale Lantra reaguje na sešlápnutí plynu s malým spožděním, takže to ani dost dobře nejde. :cry:
Moderátor sekcí Pokec a Srazy
*************************
Hyundai Lantra 1.6 16V DOHC G4GR

http://broumovsko.net
Uživatelský avatar
david
*
Příspěvky: 93
Registrován: 25 čer 2005, 22:10
Bydliště: Český Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od david »

u LIAZ je to nutnosti.... tam to bez meziplynu nejde. Jinak ja ho nepouzivam....
Hyundai accent GS 1.3 - 1995, 3dvéřko
http://img207.imageshack.us/img207/7971 ... nowsw1.jpg

Honda prelude 2.0i 16V 133koniku 1993
http://www.honda-club.cz/mojehonda/view.php?id=77
Uživatelský avatar
zaludnikrs
**
Příspěvky: 371
Registrován: 15 říj 2005, 13:47
Kontaktovat uživatele:

to lukee:

Příspěvek od zaludnikrs »

k tomu meziplynu,kdyz drzis pedal pod plnym plynem tak tam urcite nejaky rozdil je ale tomu autu je to uz vcelku jedno protoze to zmacknuti spojkoveho pedalu je provedeno tak rychle ze se tam spojka stejne uplne neodpoji..vetsi rozdil je drzet porad plny plyn a radit bez spojky to udela z 0-100klidne 1,5sec!!! a v takovych tockach jako trebas 6500rpm je to tomu synchronu stejne jedno takze tam tu rychlost proste zaradi :) ale kazdopadne se tim vsechno nici vice nez normalnim jezdenim a to plati o meziplynu o razeni bez spojky a taky o razeni s plnym plynem .....
Jiřa
Miguel

Příspěvek od Miguel »

Benji píše:Je fakt, že dneska už meziplyn není potřeba, synchrony má snad už i jednička, a zvyšuje to spotřebu. Ale přiznám se, že i já občas meziplyn dávám, a to hlavně v případě, když potřebuju ostřeji podřadit (rychlé předjetí, v kopcích apod.)
Synchrony jsou na vsech kvaltech mimo zpatecky..a k te jednicce ....ta ma spolecny synchron s 2.....
Miguel

Příspěvek od Miguel »

Jo a k těm móresům ,tak ty jsem měl hodně s předešlým vozem...to k tomu svádělo ...no supr.....,ale Accenta mám novýho a toho šetřim......jezdim s ním skoro jak dědek a po pár velkejch nehodách mých přátel jsem se rozhodl k tomu že nechci bejt ve 24 letech v penálu....Takže jsem se dost zklidnil :idea: a ten meziplyn ...sem tam a když jsem jezdil sprinty tak jsem jezdil celou 4 stovku plný plyn a jenom vyšlapovat spojku při řazení....to fakt nažene spoustu času..... :twisted:
Návštěvník

Re: to lukee:

Příspěvek od Návštěvník »

..vetsi rozdil je drzet porad plny plyn a radit bez spojky to udela z 0-100klidne 1,5sec!!! a v takovych tockach jako trebas 6500rpm je to tomu synchronu stejne jedno takze tam tu rychlost proste zaradi :) ale kazdopadne se tim vsechno nici vice nez normalnim jezdenim a to plati o meziplynu o razeni bez spojky a taky o razeni s plnym plynem .....[/quote]


Zajímalo by mě jak to děláš že řadíš u normální sinchronní převodovky s plným plynem bez spojky? Páč i u hewlanda musíš aspon trochu povolit plyn abys to tam dostal a u sekvence se to dřív řešilo tím,že pokud si se dotkl řadící páky tak ti ŘJ na desetinku sekundy odpojila motor,u novějších verzí ti hodí záporný předstih!
Felotron

Příspěvek od Felotron »

Ja teda davam meziplyn jenom pri podrzazeni (v kopci a pri predjizdeni), jinak nee
Zdenalek
*
Příspěvky: 37
Registrován: 06 bře 2006, 11:57
Bydliště: Vyškov na Moravě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zdenalek »

Možná jsem trochu nepochopil hlasovací otázku..? Podle mě jsou to dvě odlišný věci...

Meziplyn řešit nebudu, ten používám podle toho jak se mi chce. Při normální klidné jízdě je to podle mě zbytečnost.

A co se týká brzdy-plyn zaráz, tak s předokolkama se podle mě jezdí tak, že do zatáček pravou nouhou držíš plyn a levou si přibrzďuješ zadek, abys ho dostal trochu do smyku a projel zatáčku driftem. Ale tohle moc nedoporučuju! Chce to hodně zkoušet a cvičit, protože v té levé noze nemáš na brzdě vůbec cit tzn. je velká pravděpodobnost, že si místo přibrždění zabrzdíš úplně. A to v zatáčkách a ve větší rychlosti není zrovna žádoucí.

Brzdu-plyn pravou nohou zaráz používám jen někdy pro rozjezdy do prudkých kopců.
Hyundai Accent 1,5 (12 valve)
r. v. 99, nájezd 100 000
Karlos

Příspěvek od Karlos »

Trochu bych tě poupravil. Když přibržďuješ levou nohou v zatáčce kterou jedeš pod plynem, tak se tim přibrzdíš předek (ne zadek) a zadek auta se odlehčí a jde do smyku.
Většinou se ale tato metoda nepoužívá k vyvolání přetáčivosti, ale má zamezit přirozené nedotáčivosti vozidel s předním náhonem. Tj. pomocí brzdění levou se snažíš udržet neutrální chování auta v zatáčce a tím dosáhneš rychlejšího průjezdu.
Zdenalek
*
Příspěvky: 37
Registrován: 06 bře 2006, 11:57
Bydliště: Vyškov na Moravě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zdenalek »

OK. Rád jsem zase o něco chytřejší. Chvíli jsem to zkoušel, nějaký pokroky jsem udělal, ale nakonec jsem si řekl, že to asi nebude metoda, kterou bych chtěl projíždět zatáčky. Nejsem žádnej závoďák, maximalně si zajdu jednou za čas na motokáry... :wink:
Hyundai Accent 1,5 (12 valve)
r. v. 99, nájezd 100 000
Franta
*
Příspěvky: 91
Registrován: 23 lis 2005, 17:50
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Franta »

Vážení, to všechno co tu uvádíte je naprostá pravda, ale zapoměli jste podotknout, že pokud je krásná slečna ve starém auťáku anebo u cesty, tak projít všechny rychlosti s meziplynem je jaksi v jistém smyslu skoro povinnost. Vám to zlepší sebevědomí a u té slečny budete mít větší šanci..... možná. Tuhle zimu jsem na manželku úspěšně několikrát vyskoušel zrychlený prújezd zatáčkou před naším domem, řízeným smykem na sněhu, se zataženou ruční brzdou a vyšlápnutým plynem. Tak aby si mohla vychutnat pohled na odletující sníh od předních kol a lapidárně řečeno jízdu správným směrem, ovšem nikoli přídí ale bokem. Mělo to ohromný úspěch, málem si vždy stříkla do textilu, delší dobu mi nadávala do všeho možného a pak se se mnou aspoň dva dni nebavila..... pánové to ticho léčilo..., to ticho stálo za to.
Uživatelský avatar
Jirka
****
Příspěvky: 1046
Registrován: 14 črc 2005, 15:12
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Jirka »

Franta píše:Vážení, to všechno co tu uvádíte je naprostá pravda, ale zapoměli jste podotknout, že pokud je krásná slečna ve starém auťáku anebo u cesty, tak projít všechny rychlosti s meziplynem je jaksi v jistém smyslu skoro povinnost. Vám to zlepší sebevědomí a u té slečny budete mít větší šanci..... možná. Tuhle zimu jsem na manželku úspěšně několikrát vyskoušel zrychlený prújezd zatáčkou před naším domem, řízeným smykem na sněhu, se zataženou ruční brzdou a vyšlápnutým plynem. Tak aby si mohla vychutnat pohled na odletující sníh od předních kol a lapidárně řečeno jízdu správným směrem, ovšem nikoli přídí ale bokem. Mělo to ohromný úspěch, málem si vždy stříkla do textilu, delší dobu mi nadávala do všeho možného a pak se se mnou aspoň dva dni nebavila..... pánové to ticho léčilo..., to ticho stálo za to.
:lol: S tím souhlasím, u mojí přítelkyně způsobuje rychlejší jízda podobnou reakci... :D
Hyundai Accent GLS, 1,5i, 12/1999, 5dv., Obrázek
PRODÁNO 05/2012
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“