Zas a znova. Trha motor na Scoupe GT.

1991 - 1995

Moderátoři: Tringi, Piskotkiller, Moderátoři

Uživatelský avatar
misokgb
*
Příspěvky: 27
Registrován: 03 kvě 2007, 10:57
Bydliště: Slovakia, Nitra
Kontaktovat uživatele:

Zas a znova. Trha motor na Scoupe GT.

Příspěvek od misokgb »

Zdar,

som tu novy. Viem, ze je tu tychto tem vela, ale v podstate kazdy riesi opravu vycistenim Halloveho snimaca. Takze, kupil som Hyundai SCoupe GT. Je to 1.5 12v turbo benzin, pre vas asi dost znamy. Jedna vec, ze budem musiet zrepasovat turbo, pretoze mi z neho tecie olej, vypada to na prasknutu hadicku z mazania turba... To by ma az tak nesralo, ako startovanie za studena. Je to velky problem, pri startovani, musim aj 10krat tocit motorom, kym to chyti. Dalej pri jazde, ked idem normalne, tak strasne to trha, akoby nedostava motor palivo. Ked pocuvam volnobeh, tak sem tam tak slabucko striela do vyfuku. Ono, ked sa uz rozbehne tak ide celkom dobre, 170km/h som s nim daval a este by dalo, no viac nebolo treba... Ked zase odrazu zosliapnem plyn, tak znova zacne "skubat" auto a pocut a STRASNE zacne vibrovat motor, asi kvoli tomu, ze nedostava dostatok paliva a turbo tam tlaci vzduch... Inak vyfukove plyny su dost TEPLE na rozdiel od inych aut...

Riesenie je napr. vycistit Hallov snimac, pokial viem, ten je v sani, ktore ide zo vzduchoveho filtra priamo do turba, ibaze nejak rozobrat som to nevedel, treba dat dole cca tych 8 srobo, ktore su na tej riadacej jednotke?

Inak prietokomer vzduchu to ma BOSH a je ODPOJENY ako som kupil auto... Ked ho zapojim, tak je to bud take iste, mozno horsie. Kamos mi hovoril, ze je odpojeny kvoli spotrebe. Zere mi to podla jazdy, zda sa, ze malo, tipujem takych 7L. Bol som tankovat 10L, presiel 100km a stale je rucicka viac, nez som bol tankovat... Inak motor zacina trhat, volnobeh drzi pekne ked je zohriaty...

Co vy na to? Mam rozobrat Hallov snimac a vycistit ho? Dnes som kupil svieckovy kluc, ibaze nejaky KKT to tak zatial tie sviecky, ze neviem ich odtiahnut, musim pozicany nejaky PEVNY kluc na sviecky...

Dakujem za vase postrehy !!!! :wink:
Hyundai SCoupe GT 1991
1.5i 12v Turbo 85kW/115bhp | 14" orig elektron`s 185/60 | Kenwood 4x45W
pripravovane upravy: intercooler + chip RJ + BOV... :)
Reklama
 

pener_jack
**
Příspěvky: 281
Registrován: 24 črc 2006, 16:45
Bydliště: Praga
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pener_jack »

Vymen snimac teploty vody {coolant temperature sensor} - ten co je na termostatu vys.

Pravdepodobnost ze se ti to zlepsi bych tipoval tak na 80%, tohle u tech scoupecek odchazi docela casto, viz hyundai-forums.com.
Mel jsem podobne problemy se svym turbikem a tohle to vyresilo...

tak hodne stesi
Hyundai scoupe 93 N/A prekopany a ma ted turbo moturek.
Catback Exaust
Denso Iridium Sparks
K&N cold air intake
Uživatelský avatar
misokgb
*
Příspěvky: 27
Registrován: 03 kvě 2007, 10:57
Bydliště: Slovakia, Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb »

Dik moc za reply. Kolko to asi stoji prosim ta? A kde sa to da kupit? A cital som, ze vykon sa da dvihnut, ze miesto toho teplotneho cidla tam zapojis na pevno odpor. Keby to chcem skusit, ze ci je v tom cidle chyba, aky odpor by som tam mohol dat? Kuaa uz je tma a ja netusim kde to ma termostat, je to v bloku motora dakde? Zajtra na to mrknem. Dolezita je cena... A tiez ti to robilo problemy, ze hucal a triaslo cele auto ked si mu pridal na podlahu a rozbehol sa do otacok? A to skubanie tiez? Dik moc !!! Pripadne z akeho auta pasuje to cidlo?
Hyundai SCoupe GT 1991
1.5i 12v Turbo 85kW/115bhp | 14" orig elektron`s 185/60 | Kenwood 4x45W
pripravovane upravy: intercooler + chip RJ + BOV... :)
Uživatelský avatar
misokgb
*
Příspěvky: 27
Registrován: 03 kvě 2007, 10:57
Bydliště: Slovakia, Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb »

Jo BTW, teplotu motoru to ukazuje spravne a z ventilatora na chladici ide nejaky okruhly konektor (snimac otacok ventilatora?), ktory je ODPOJENY. :wink:
Hyundai SCoupe GT 1991
1.5i 12v Turbo 85kW/115bhp | 14" orig elektron`s 185/60 | Kenwood 4x45W
pripravovane upravy: intercooler + chip RJ + BOV... :)
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Yurii »

misokgb píše:Jo BTW, teplotu motoru to ukazuje spravne a z ventilatora na chladici ide nejaky okruhly konektor (snimac otacok ventilatora?), ktory je ODPOJENY. :wink:
Nene ten odpojeny konektor je na druhy vetrak pro klimatizaci... Snimac otacek ventilatoru? :lol: Tohle proste chladi kdyz je to potreba a nepocita otacky :wink:

Ja ho mam dole pod chladicem na prave strane pod saharou, da se k nemu dostat zespodu, kdyz odsroubujes pravy plastovy kryt pod motorem.
Novy teplotni cidlo vody stoji pry 600,- az 800,- (kc) Ja koupil z vrakace za 300,- a funguje krasne.

To skubani se mi ale nezda ze by bylo tim cidlem, ja mel puvodni cidlo nefunkcni a totalne sezrany (ty cunata co meli my auto predemnou asi nikdy nemenily chladici kapalinu :roll: ) a presto ze bylo uplne v pi*i tak mi auto vesele jezdilo :lol:
Naposledy upravil(a) Yurii dne 03 kvě 2007, 21:23, celkem upraveno 1 x.
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Uživatelský avatar
misokgb
*
Příspěvky: 27
Registrován: 03 kvě 2007, 10:57
Bydliště: Slovakia, Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb »

Viem, ze s tym snimanim otacok u ventilatora som napisal blbost. Ale ked som si precital co vsetko je elektronicky snimane a riadenie na tomto vraku, tak ma uz asi nic neprekvapi :twisted: No jo, podla mna je to v tom Hallovom cidle, ale zaujimave je, ze ta spotreba ja celkom ok, pocitam tak 7L/100 taka normalna jazda podla predpisov... Este nahodou ta rada s tym odporom miesto cidla? :) Skusim to cidlo zohnat niekde :) BTW pasuje to cidlo z hladkeho 1.5i LS motora? Vdaka :)
Hyundai SCoupe GT 1991
1.5i 12v Turbo 85kW/115bhp | 14" orig elektron`s 185/60 | Kenwood 4x45W
pripravovane upravy: intercooler + chip RJ + BOV... :)
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Yurii »

misokgb píše:Viem, ze s tym snimanim otacok u ventilatora som napisal blbost. Ale ked som si precital co vsetko je elektronicky snimane a riadenie na tomto vraku, tak ma uz asi nic neprekvapi :twisted: No jo, podla mna je to v tom Hallovom cidle, ale zaujimave je, ze ta spotreba ja celkom ok, pocitam tak 7L/100 taka normalna jazda podla predpisov... Este nahodou ta rada s tym odporom miesto cidla? :) Skusim to cidlo zohnat niekde :) BTW pasuje to cidlo z hladkeho 1.5i LS motora? Vdaka :)
Myslim ze by melo pasovat... ty motory jsou skoro stejny.
Ale pokud ti spina vetrak, tak bude ten senzor dobrej!!
Mas docela kliku s tou spotrebou, mne ta potvora ve meste zere tak 12l/100km ale jezdi bez problemu jen bude potreba generalka :-( :roll:
To cidlo spina, kdyz ma maly odpor takze bysis asi moc tim odporem nepomohl.
Ten Halluv senzor by to podle myho mohl byt taky... nebo pak teplotnim cidlem na motoru.
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Uživatelský avatar
misokgb
*
Příspěvky: 27
Registrován: 03 kvě 2007, 10:57
Bydliště: Slovakia, Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb »

Yurii píše:
misokgb píše:Viem, ze s tym snimanim otacok u ventilatora som napisal blbost. Ale ked som si precital co vsetko je elektronicky snimane a riadenie na tomto vraku, tak ma uz asi nic neprekvapi :twisted: No jo, podla mna je to v tom Hallovom cidle, ale zaujimave je, ze ta spotreba ja celkom ok, pocitam tak 7L/100 taka normalna jazda podla predpisov... Este nahodou ta rada s tym odporom miesto cidla? :) Skusim to cidlo zohnat niekde :) BTW pasuje to cidlo z hladkeho 1.5i LS motora? Vdaka :)
Myslim ze by melo pasovat... ty motory jsou skoro stejny.
Ale pokud ti spina vetrak, tak bude ten senzor dobrej!!
Mas docela kliku s tou spotrebou, mne ta potvora ve meste zere tak 12l/100km ale jezdi bez problemu jen bude potreba generalka :-( :roll:
To cidlo spina, kdyz ma maly odpor takze bysis asi moc tim odporem nepomohl.
Ten Halluv senzor by to podle myho mohl byt taky... nebo pak teplotnim cidlem na motoru.
Zajtra to pozrem co s tym... No tipujem tu spotrebu, lebo som natankoval 10L dnes a spravil som uz 100km, pri tom tankomer je vyssie, nez pred tankovanim, takze to zere POD 10L :P Ale jazdi sa cca 100-110km/h max, v meste do 70km/h... Ale skor medzi mesto som jazdil, preto taka nizka... Zajtra pozrem tie cidla, skusim este precistit kontakty... A BTW neviete preco je ten prietkomer vzduchu odpojeny? Je to na tej "veci" ktora je pripevnena na turbe hore... Tri kontakty to ma a je to odpojene... Taky BOSCH valcek :) Asi ten prietokomer vzduchu... Foto skusim dodat zajtra, nemam fotak...

EDiT: ci spina vetrak neviem, zistim zajtra, necham ho bezat na mieste, si sa spusti... Kuaaa dalsie teplotne cidlo na motore? Co im drbe v Korei? :?
Hyundai SCoupe GT 1991
1.5i 12v Turbo 85kW/115bhp | 14" orig elektron`s 185/60 | Kenwood 4x45W
pripravovane upravy: intercooler + chip RJ + BOV... :)
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Yurii »

Mno vymysleny to maj docela dobre kdyz to beha, tak to stoji za to ;)
Ale jakmile se neco zesere tak je to spatny... Nevim jeslti je "prutokomer vzduchu" a "vaha vzduchu" to samy, ale tipnul bych ze oba myslime stejnou vec... z nejakyho duvodu tam urcite bude a mozna ze motor skyta prave proto ze si ridici jednotka nemuze upravovat davkovani vzduchu a paliva podle potreby.

Jenze ja tomu rozumim jako koza petrzeli, takze tohle necham radsi na zkusenejsich clenech HC :-) Snad jsem nejak pomohl :wink:
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Uživatelský avatar
misokgb
*
Příspěvky: 27
Registrován: 03 kvě 2007, 10:57
Bydliště: Slovakia, Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb »

No jo, jasne pomohol :) Aj to je info predsa :) Zajtra to nafotim a poukazujem vam, aky bordelik tak mam ja :) Zatim dik :)
Hyundai SCoupe GT 1991
1.5i 12v Turbo 85kW/115bhp | 14" orig elektron`s 185/60 | Kenwood 4x45W
pripravovane upravy: intercooler + chip RJ + BOV... :)
pener_jack
**
Příspěvky: 281
Registrován: 24 črc 2006, 16:45
Bydliště: Praga
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pener_jack »

Jooo, to jsem mel taky rict ze prvni zkontroluj sani, ucpanej filtr nebo ta mrizka je taky svinstvo.

Kazdopadne kdyz je pryc to cidlo tak to skube kdyz se pridava plyn, kdyz se to pak chiti tak skubani prestane, jen pri plnem plynu na zacatku.
Hyundai scoupe 93 N/A prekopany a ma ted turbo moturek.
Catback Exaust
Denso Iridium Sparks
K&N cold air intake
Uživatelský avatar
misokgb
*
Příspěvky: 27
Registrován: 03 kvě 2007, 10:57
Bydliště: Slovakia, Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb »

Napr. ked ho startujem za studena, tak nastartuje a hned ked mu pridam plyn, tak ho zadusi! Ked jemne stlacim plyn uz aj klesnu otacky, ked mu vtedy dam na podlahu, tak asi 3 sekundy sa drzi pri 500rpm uplne skoro zhasne a potom vyleti hore, drzi sa bolnobeh asi po 2 minutach zapnuteho motora... Filter sania mam cisty a ten 3 kontaktovy konektor, ktory ide do "valceka" BOSCH, tak to je ten prietokomer? Mam ho odopjeny, vraj kvoli spotrebe... Pozrem tie cidla a precistim kontakty. Spoluziakova Lantra 1.8 16v DOHC, robi toto iste ked je studena, ze sa prida plyn trosku a zadusi ho... Ak sa podari, natocim vam video ako to reaguje... A sem tam to striela do vyfuku... tak jemne ale...
Hyundai SCoupe GT 1991
1.5i 12v Turbo 85kW/115bhp | 14" orig elektron`s 185/60 | Kenwood 4x45W
pripravovane upravy: intercooler + chip RJ + BOV... :)
pener_jack
**
Příspěvky: 281
Registrován: 24 črc 2006, 16:45
Bydliště: Praga
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pener_jack »

A kdyz se to zahreje tak je to trosku lepsi, ale pri pridani poradne plynu to tak trosku poskubuje ze? pak ve vysich otackach je to lepsi a taky to jde blbe startovat, stava se ti taky ze kdyz je to studeny a tesne po startu pri pridani plynu to jakoby chcipa a musis pridavat hodne jemne?

Jestli je tohle podobne tomu co mas tak vymen to cidlo a budes mit klid.

Muzes klidne pouzit z scoupe bez turba, ale nesmi to bejt ten G4DJ rv. 91-92
Hyundai scoupe 93 N/A prekopany a ma ted turbo moturek.
Catback Exaust
Denso Iridium Sparks
K&N cold air intake
Uživatelský avatar
misokgb
*
Příspěvky: 27
Registrován: 03 kvě 2007, 10:57
Bydliště: Slovakia, Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb »

pener_jack píše:A kdyz se to zahreje tak je to trosku lepsi, ale pri pridani poradne plynu to tak trosku poskubuje ze? pak ve vysich otackach je to lepsi a taky to jde blbe startovat, stava se ti taky ze kdyz je to studeny a tesne po startu pri pridani plynu to jakoby chcipa a musis pridavat hodne jemne?

Jestli je tohle podobne tomu co mas tak vymen to cidlo a budes mit klid.

Muzes klidne pouzit z scoupe bez turba, ale nesmi to bejt ten G4DJ rv. 91-92
Presne ako pises, ked je zohriaty, tak je to trosku lepsie, ale trha ked pridam plyn a turbo tak divne vrci az... Ked je studeny tak chyti na 4-5krat inak hned zdochne a musim maaaaalinko pridavat, inak ho hned zadusi... Takze hor sa na cidlo, uz vidim, kde je termostat, ale su tam az dve cidla, takze to spodne, alebo vrchne? Dik moc! :)
Hyundai SCoupe GT 1991
1.5i 12v Turbo 85kW/115bhp | 14" orig elektron`s 185/60 | Kenwood 4x45W
pripravovane upravy: intercooler + chip RJ + BOV... :)
pener_jack
**
Příspěvky: 281
Registrován: 24 črc 2006, 16:45
Bydliště: Praga
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pener_jack »

Ten nahore :wink:

spodni ti jde do palubky jako ukazatel teploty vody.
Hyundai scoupe 93 N/A prekopany a ma ted turbo moturek.
Catback Exaust
Denso Iridium Sparks
K&N cold air intake
Odpovědět

Zpět na „S-COUPE“