Stránka 1 z 2

Pneu 15" 195/55

Napsal: 15 srp 2007, 14:05
od o5martin
Uvažuju že přezuju na 15" kola a dám pneu 195/55. Chci se zeptat zda máte někdo zkušenosti jak se na nich accent chová, zda líp sedí a taky mě napadá jestli se oproti originálním pneu 185/65 nezvedne hlučnost uvnitř auta ?
aky by mě zajímalo proč jsou v techničáku povoleny 195 jen na 15" kolech a ne na 14" kolech tam jsou max 185

Napsal: 15 srp 2007, 15:49
od Korálek
ber to tak je to spočítaný přesně podle toho aby ti nekecal tachometr a aby jsi se vešel do podběhů.Já například na svoje auto můžu dát 185/60R14 a nebo 185/55R15.Vejdou se tam i 195/55R15 ale při plným propružení auta bych škrtal gumama o podběhy.

Napsal: 15 srp 2007, 16:05
od JoSp
Zkušenosti veskrze pozitivní. Širší pneu lépe sedí, na volantu to poznáš okamžitě, jakoby "zeslábne" účinek posilovače, ale to je dáno tím že tahá větší plochu předních gum, mě osobně to vyhovuje více než u 185 tam mi posilovač přijde až moc..., tzn. mám lepší pocit kontaktu s vozovkou.
Jestli se ti zvýší hlučnost záleží na volbě pneu, ale teoreticky by se hlučnost měla malinko zvýšit(opět větší kontaktní plocha s vozovkou) stejně jako se asi malinko zvedne spotřeba. Ale jak už jsem řekl záleží na gumách, pokud si koupíš top gumy tak výsledek bude možná i opačný - přestože jsou gumy širší.
Osobně vyšší hlučnost nepozoruji a spotřebu už si nepamatuju. Teď jsem jel volně cca 50km tam 50zpět při prům. spotřebě 5.7 (1.4beznín), takže zas taková hruza to asi nebude. Pneu jsem volil Uniroyal Rallye 550, ale to je každého volba.
Gumy jsou jakoby malinko vyběhlé ven, ale vše je v normě, žádné kontakty s podběhy...
Co ale rozhodně udělej, pokud pořídíš širší pneu, je to, že si namontuješ zástěrky(lapče nečistot) jinak to budeš mít celkem slušně ohozený zboku :), už se na to chystám...

Tom má ještě širší - tuším 205tky a taky žádný problém. Teda zatím nic nepsal 8) :)

Napsal: 15 srp 2007, 16:12
od Mexican
JoSp píše:Zkušenosti veskrze pozitivní. Širší pneu lépe sedí, na volantu to poznáš okamžitě, jakoby "zeslábne" účinek posilovače, ale to je dáno tím že tahá větší plochu předních gum, mě osobně to vyhovuje více než u 185 tam mi posilovač přijde až moc..., tzn. mám lepší pocit kontaktu s vozovkou.
Jestli se ti zvýší hlučnost záleží na volbě pneu, ale teoreticky by se hlučnost měla malinko zvýšit(opět větší kontaktní plocha s vozovkou) stejně jako se asi malinko zvedne spotřeba. Ale jak už jsem řekl záleží na gumách, pokud si koupíš top gumy tak výsledek bude možná i opačný - přestože jsou gumy širší.
Mám 195/55, gumy jsou jakoby malinko vyběhlé ven, ale vše je v normě, žádné kontakty s podběhy...

Tom má ještě širší - tuším 205tky a taky žádný problém. Teda zatím nic nepsal 8) :)
mozem sa opytat ake mas ET cislo na diskoch? pretoe mne takmer u vsetkych diskov s nizsim ET ukazje varovanie, ze sa moze nieco suchat. A tie, ktore maju ET v poriadku su zas fakt hnusne :D dilema, dilema

Napsal: 15 srp 2007, 16:30
od JoSp
Mexican píše:
JoSp píše:Zkušenosti veskrze pozitivní. Širší pneu lépe sedí, na volantu to poznáš okamžitě, jakoby "zeslábne" účinek posilovače, ale to je dáno tím že tahá větší plochu předních gum, mě osobně to vyhovuje více než u 185 tam mi posilovač přijde až moc..., tzn. mám lepší pocit kontaktu s vozovkou.
Jestli se ti zvýší hlučnost záleží na volbě pneu, ale teoreticky by se hlučnost měla malinko zvýšit(opět větší kontaktní plocha s vozovkou) stejně jako se asi malinko zvedne spotřeba. Ale jak už jsem řekl záleží na gumách, pokud si koupíš top gumy tak výsledek bude možná i opačný - přestože jsou gumy širší.
Mám 195/55, gumy jsou jakoby malinko vyběhlé ven, ale vše je v normě, žádné kontakty s podběhy...

Tom má ještě širší - tuším 205tky a taky žádný problém. Teda zatím nic nepsal 8) :)
mozem sa opytat ake mas ET cislo na diskoch? pretoe mne takmer u vsetkych diskov s nizsim ET ukazje varovanie, ze sa moze nieco suchat. A tie, ktore maju ET v poriadku su zas fakt hnusne :D dilema, dilema
Já mám přesně dle TP, kdosi tady kopíroval český TP, kde je více rozměrů tzn. ráfek 6,5J x 15 ET38, disky Enzo-H, někde v diskusi jsem je i postnul jak vypadají na voze, ale to je někde na stránce 30-40??? :)

Napsal: 15 srp 2007, 18:09
od tom
JoSp píše:Zkušenosti veskrze pozitivní. Širší pneu lépe sedí, na volantu to poznáš okamžitě, jakoby "zeslábne" účinek posilovače, ale to je dáno tím že tahá větší plochu předních gum, mě osobně to vyhovuje více než u 185 tam mi posilovač přijde až moc..., tzn. mám lepší pocit kontaktu s vozovkou.
Jestli se ti zvýší hlučnost záleží na volbě pneu, ale teoreticky by se hlučnost měla malinko zvýšit(opět větší kontaktní plocha s vozovkou) stejně jako se asi malinko zvedne spotřeba. Ale jak už jsem řekl záleží na gumách, pokud si koupíš top gumy tak výsledek bude možná i opačný - přestože jsou gumy širší.
Osobně vyšší hlučnost nepozoruji a spotřebu už si nepamatuju. Teď jsem jel volně cca 50km tam 50zpět při prům. spotřebě 5.7 (1.4beznín), takže zas taková hruza to asi nebude. Pneu jsem volil Uniroyal Rallye 550, ale to je každého volba.
Gumy jsou jakoby malinko vyběhlé ven, ale vše je v normě, žádné kontakty s podběhy...
Co ale rozhodně udělej, pokud pořídíš širší pneu, je to, že si namontuješ zástěrky(lapče nečistot) jinak to budeš mít celkem slušně ohozený zboku :), už se na to chystám...

Tom má ještě širší - tuším 205tky a taky žádný problém. Teda zatím nic nepsal 8) :)
Psal jsem již první problém a to stabilizátor přední nápravy. Ale nemyslím si že je to volbou pneu ale spíš kvalitou silnic. Čekám jak se stejným problémem dopadne Andy na Slovensku a pak mi nezbude nic jiného než navštívit servis. Problém pozoruje poslední 3000km, stále se nepatrně zhoršuje.

Napsal: 15 srp 2007, 21:37
od o5martin
Vylíčím vám co se mi stalo s pneu třeba to taky znáte.... accenta sem si přivezl před 14 dny a když sem měl najeto přes 400 km tak sem ho rozjel na dálnici na 130 a zjistil že kolem 130 začíná přední náprava klepat do volantu... zajel sem ke známýmu který mi je převážil na 1g. Výsledek byl lepší ale pořád to klepalo od cca 125km/h výš.... jel sem do servisu a tam sem to předvedl technikovi který vyloučil že by to dělalo špatné vyvážení kol.... zvedl to na hever, rozjel přední nápravu a svete div se, obě přední kola skákají ( jsou šišatá ) to pravé k tomu ještě šmajdá..... Mám tam Pirelli P6000 .... Technik napsal požadavek na výměnu pneu který musí schválit dovozce, bohužel doposud nemají odpověď přesto že to obden urguju.... Docela mě to štve protože sem šel do nového auta abych s ním neměl starosti a teď tohle....
Nemáte někdo podobnou zkušenost ? jediné co mě napadá čím se to mohlo stát je to, že to stálo pár měsíců v mezisladu v Boleslavi na podkuštěných gumách....

Napsal: 16 srp 2007, 21:20
od peaty
o5martin: Toto iste som sa chcel tiez spytat. Takisto pozorujem pri vyssich rychlostiach, ze sa volant trochu klepe... Takze to vyzera, ze to nie je len problem jednoho auta... Asi tym budu trpiet vsetky Accenty, ci nie?

Napsal: 16 srp 2007, 21:49
od o5martin
peaty píše:o5martin: Toto iste som sa chcel tiez spytat. Takisto pozorujem pri vyssich rychlostiach, ze sa volant trochu klepe... Takze to vyzera, ze to nie je len problem jednoho auta... Asi tym budu trpiet vsetky Accenty, ci nie?
a máš tam pneu Pirelli P6000 z výroby nebo si přezul ? já se teda nehodlám smířit s tím že to prostě dělají všechny accenty a chci to odstranit ..... mě to dělá přesně toto :
při 2ce v malých otáčkách když to přidupnu tak v tom zátahu se předek jako by zakolíbá ( to mi dělal favorit když měl špatný kloub na poloose )
3ka ok , vše je tichoučké bez klepání do volantu
4ka cca ve 100 při razantnějším sešlápnutí plynu to cuká do volantu
5ka ve 130 se to rozklepe do volantu i při mírném sešlápnutí plynu s rychlostí to přibývá
5ka např jedu 100 a razantněji přišlápnu plyn tak cítím mírné rány do volantu.....

To co sem teď popsal může být hodně zkresleno tím že tam mám ty šišatý a šmajdavý pneu z výroby, stále čekám až servis dohodne reklamaci s dovozcem... nicméně výměnou pneu si myslim odstranim rozkmitání volantu při 130 a výše... ale co ty rány do volantu při razantní jízdě ????

Napsal: 16 srp 2007, 22:15
od peaty
Ja som teda nepostrehol, ze by mi pri pridani plynu nieco robil volant... Ja len, ze ked ide clovek po dialnici tych 130, tak ten volant troku kmita a toto by robit nemal...

A este ano, mam tam pneu Pirelli, original co tam davaju...

Napsal: 20 srp 2007, 09:59
od majco
Ahoj chlapi. Všetky Accenty to nerobia. Teraz som sa vrátil z Chorvátska, na aute mám najazdených 2100 km a na dialnici som tomu vytínal tachometrových 140, ale podľa GPS 130. S volantom žiadne problémy.

Toľko môj postreh

Napsal: 30 srp 2007, 15:58
od diosko
peaty píše:o5martin: Toto iste som sa chcel tiez spytat. Takisto pozorujem pri vyssich rychlostiach, ze sa volant trochu klepe... Takze to vyzera, ze to nie je len problem jednoho auta... Asi tym budu trpiet vsetky Accenty, ci nie?
Nie netrpia. Mam este stale original pneu P6000 a az do 170 km/h (tacho) to s volantom ani netukne.

Napsal: 01 zář 2007, 08:53
od Alesk
diosko píše:
peaty píše:o5martin: Toto iste som sa chcel tiez spytat. Takisto pozorujem pri vyssich rychlostiach, ze sa volant trochu klepe... Takze to vyzera, ze to nie je len problem jednoho auta... Asi tym budu trpiet vsetky Accenty, ci nie?
Nie netrpia. Mam este stale original pneu P6000 a az do 170 km/h (tacho) to s volantom ani netukne.

Ahojte , tiez som sa prave vratil za talianska, kde som spravil 4000 Km, spolu mam zatilal 9000 KM.
Kmitanie volanti som nepocitil ani nic podobne.
Jedine co som zaznamenal je ta spojka ktora pri zatazi na nu zacne smrdiet neprijemnym zapachom

Napsal: 03 zář 2007, 08:27
od majco
Alesk píše:
diosko píše:
peaty píše:o5martin: Toto iste som sa chcel tiez spytat. Takisto pozorujem pri vyssich rychlostiach, ze sa volant trochu klepe... Takze to vyzera, ze to nie je len problem jednoho auta... Asi tym budu trpiet vsetky Accenty, ci nie?
Nie netrpia. Mam este stale original pneu P6000 a az do 170 km/h (tacho) to s volantom ani netukne.

Ahojte , tiez som sa prave vratil za talianska, kde som spravil 4000 Km, spolu mam zatilal 9000 KM.
Kmitanie volanti som nepocitil ani nic podobne.
Jedine co som zaznamenal je ta spojka ktora pri zatazi na nu zacne smrdiet neprijemnym zapachom
Alesk, choď sa pre istotu opýtyť na to do servisu. Možno to nič nebude, ale budeš aspoň spokojnejší.

Napsal: 11 zář 2007, 21:11
od Alesk
Ja neviem uz to tu par ludi pisalo, ze stym bola v servise, ale ze im povedali ze to nic neni akurat dufam ze sa nic nestane po padnuti zaruky, a hlavne podla mna ze na novom aute smrdi spojka, neni normalne.