Stránka 1 z 11

stabilizátor zadní nápravy

Napsal: 26 říj 2005, 21:06
od Mates
Čauky. :shock: :shock: :shock:
Mám poslední dobou pocit, že se mi auto při rychlejším průjezdu zatačkou v zádu naklání jako by se chtělo předjet. Tak se ptám zkušenějších čím to může být. Dneska jsem byl pod autem a nic neobvyklého jsem neviděl. Nemůžou to být stabilizátory? Máte-li s tím někdo zkušenost tak mi poraďte. Zatím díky. :?: :?: :?:

Napsal: 27 říj 2005, 01:08
od sagvan82
Zdary,
nedávno jsem zadní stabilizátory měnil na svém autě.
V servisu mi říkali že to na jízdní vlastnosti nemá nijak velkej vliv, ale když jsou špatný,
tak to při jízdě po nerovnostech v zadu klepe …

stabilizátor

Napsal: 27 říj 2005, 07:28
od Mates
Čauky.
Taky se mi občas ozve něco při přejezdu nerovností tak to bude ono. Jaká to byla investice ty stabilizátory nechat vyměnit? Díky.

Napsal: 27 říj 2005, 08:14
od Vyki
jestli myslis stabilizacni tycky pod tlumicem, tak ty jsem daval take silenblok to ovsem neni, a uz to drzi jako pribity cena 750 za kus, vytocim kola a nafotim to

stabilizátor

Napsal: 27 říj 2005, 09:27
od Mates
Čauky.
na každé straně je tyčka uložená v silenbloku a pak ještě jedna tyč od levého tlumiče k pravému.

Napsal: 28 říj 2005, 10:56
od Radek
Mám přesně stejný problém.Při jízdě po nerovnosti to v zadním kole klepe.V dílně mně řekl,že je to těma stabilizačníma tyčkama.Cenu mně řekl stejnou cca.800.-

stabilizátor

Napsal: 03 lis 2005, 20:42
od Mates
Čauky lantráci.
Pořád sháním informace o zadních stabilizátorech. Snad mi někdo poradí. :D :D :D :idea: :D :D :D

Napsal: 03 lis 2005, 21:12
od ivan
sagvan82 píše:Zdary,
nedávno jsem zadní stabilizátory měnil na svém autě.
V servisu mi říkali že to na jízdní vlastnosti nemá nijak velkej vliv, ale když jsou špatný,
tak to při jízdě po nerovnostech v zadu klepe …
Tak to ti řekli v tom servisu mylnou informaci!! :!: :!:
Už jenom název,jak napovídá(stabilizační tyčka),je kvůli překlánění
karoserie na nápravách,protože se ty karosérie překlánějí ze strany na stranu( z leva -doprava a na opak)a aby se tomu to pohybu zabránilo,tak
o od toho jsou tam stabil.tyčky!!
U osobáku ten pohyb,tak velký není,ale sedni si třeba do Offroadů tam ten
pohyb je znát(vím o čem mluvím,protože mám doma Syansong Musso!!)
Zrovna nedávno My odešla pravá přední stabil tyčka a to bys nevěřil,jak
se takhle vysoký auto chová na silnici!! Kolíbá se ze strany na stranu a při průjezdu zatáčkou,Tě to doslova vyhodí do pro ti směru!! :!: :!:
Už jsem jí vyměnil a je pokoj auto mám pod kontrolou a nemusím se bát,že na někoho vybafnu v proti smeru!! :!: :!:

Napsal: 04 lis 2005, 00:02
od sagvan82
Zdary,
Dík za opravu, teď už jsou mi stab. tyčky jasný! :D
Já nedávno měnil všechny a rozdíl v jízdních vlastnostech není nějak výrazný.
Projevily se spíš občasným klepáním, tak jsem měl zpočátku podezření na čepy.
Teď už nic neklepe a řízení je takový jistější.
Lantra combi bude mít těžiště víš, tak se tam to překlánění asi projeví víc …

naklony

Napsal: 04 lis 2005, 22:24
od Felotron
Napada me jedna moznost - vzhledem k najetym km (nevim, kolik tve auto skutecne ma) by mohly byt v haji pruziny - kazdy dil vydrzi jen neco a pak jeho schopnosti upadaji...

Je to jen napad... Ale pripada mi to realny... ale jestli se pletu, klidne mi to rekni ;-)

Re: naklony

Napsal: 04 lis 2005, 23:42
od ivan
Felotron píše:Napada me jedna moznost - vzhledem k najetym km (nevim, kolik tve auto skutecne ma) by mohly byt v haji pruziny - kazdy dil vydrzi jen neco a pak jeho schopnosti upadaji...

Je to jen napad... Ale pripada mi to realny... ale jestli se pletu, klidne mi to rekni ;-)
Ano,jasně únava pružin vezme za své a taky se potom jízdní vlastnosti
auta změní,ale já měl trošku na mysli něco jiného!!
Dnešní auta jsou za prvé těžší a za druhé rychlejší a za třetí kastle jsou
různých tvarů(malé,střední,velké,dlouhé,krátké atd.)a proto se konstruktéři snaží o co nejlepší jízdní vlastnosti!!No a z jedním prvků jsou
právě stabilizační tyčky!!Je spouta různých typů a provedení těhlech tyček
,jde o to co nejlépe udržet auto v ideální stopě,no a správně mít nastavené těžiště a to je právě funkce těchto stabil tyček!!
Tak tohle jsem měl na mysli :D
P.s já jenom reagoval na dotaz,že to nemá vliv na jízdu a to mu řekli
v servisu,měli by se stydět !! :oops:

Napsal: 05 lis 2005, 07:23
od Radek
Mám ty tyčky vymněněny asi týden.Vymněnil jsem je kvůli hluku v zadní nápravě(při jízdě po nerovnostech).Teď mám klid a auto se chová perfektně.Jestli je příčina v tom nebo v tom je mi jedno,já to dělal kvůli klepání ,což mi vadilo.Taky se mi zdá ,že se zadní náprava (auto) trochu zvedlo. V dílně mně řekli,že byly pěkně na sračku.Čus.

Napsal: 09 pro 2005, 20:53
od JJirka
Ahoj, dneska když jsem jel z práce tak se ozvala taková rána (jako by prdla nějaká pružina či co) přibližně v prostoru zadnío sedáku a ted mi na nerovnostech dělá rámus zad. náprava, a zdá se mi že pravá zadní strana je o chlup níž, poradí někdo než si pod to vlezu ?

Napsal: 09 pro 2005, 21:12
od ivan
JJirka píše:Ahoj, dneska když jsem jel z práce tak se ozvala taková rána (jako by prdla nějaká pružina či co) přibližně v prostoru zadnío sedáku a ted mi na nerovnostech dělá rámus zad. náprava, a zdá se mi že pravá zadní strana je o chlup níž, poradí někdo než si pod to vlezu ?
:cry: To vypadá asi na prasklou pružinu :cry:

stabilizátor

Napsal: 09 pro 2005, 21:13
od Mates
Čauky
Každým dnem se chystám na výměnu stabilizátorů a stále se rozhoduji jestli se do toho pustím sám nebo to nechám na servis. To klepání mě otravuje. Vyměnoval si je někdo sám???