Stránka 1 z 2
Filtr - hříbek
Napsal: 27 lis 2007, 20:57
od Joker
dostalo se mi do ruky ( spíš teda pod kapotu) toto:
http://www.tuning-centrum.cz/index.php? ... cted=13995
vím, že přímo tenhle filtr má na J1 lantře někdo tady z klubu. Má ji v avataru v modrý metle.
Jde mi o to, že ten filtr je suchej, což mě překvapilo a tak se ptám, jestli má bejt stříklej nějakým olejíčkem a jak ho čistí.
Napsal: 27 lis 2007, 22:24
od Vladislav Bureš
Mám pod kapotou skoro totéž jen od jiné společnosti je také suchý a až doslouží nahradí ho nový to co máš na mysli ty co se dá se říct hází do pračky jsou drobet jiné mají pouzdro a ten vlastní filtrační materiál se z toho sundavá a po vyčištění skutečně postřikuje, ale vím o tom jen toto nikdy jsem se tím blíže nezabýval. A jsou několikrát dražší než tohle.
Napsal: 27 lis 2007, 22:48
od Joker
áha, tak to je ono.....na motorky se používá jen "mokrý" KN, takže jsem si myslel, že tohle bude taky tak........
Jinak u tohohle filtru psali, že čištění je možný proudem vzduchu zevnitř(divný co) nebo ponořením a pohybem ve vlažné vodě a následný vysušení (taky docela divný). No uvidím, až bude zasranej.........
Napsal: 28 lis 2007, 02:04
od Borek
Mám sportovní vložku do origo boxu.Tu po 10000km vyperu v dodaném roztoku s vodou,vysuším a nastříkám stranu od přívodu vzduchu(spodek vložky)nějakým modrým sajrajtem

,asi na bázi oleje.Ten zachycuje jemný prach,co by jinak suchým filtrem prošel.
Máš tam poznámku k profukování z vnitřku ven-to aby se vyfoukl zachycený prach ven z filtru.Když by se profukoval z venkovní strany,protlačoval by proud vzduchu usazený prach dovnitř.

Napsal: 28 lis 2007, 11:20
od vipe
Borek píše:Když by se profukoval z venkovní strany,protlačoval by proud vzduchu usazený prach dovnitř.

Jo jo přesně tak.

Napsal: 28 lis 2007, 21:23
od Borek
vipe píše:Borek píše:Když by se profukoval z venkovní strany,protlačoval by proud vzduchu usazený prach dovnitř.

Jo jo přesně tak.

To jsem ale chytrá hlava

,viď Vipe.

Napsal: 28 lis 2007, 21:35
od Korálek
No já mám filtr KN a táta má JR a oba jsou naolejovaný už od výroby.
Napsal: 28 lis 2007, 22:18
od Borek
Korálek píše:No já mám filtr KN a táta má JR a oba jsou naolejovaný už od výroby.
To jo,ale musíš je občas také vyprat.

A potom znovu nastříkat.
Napsal: 28 lis 2007, 22:23
od Korálek
tak to je jasný

budu to muset na jaře udělat
Napsal: 28 lis 2007, 22:39
od Dastin
Všechny sportovní filtry KN,EUFAB, BMC, GREEN a já nevím ještě jaké a to at otevřené nebo přímo v airbuschu se musí jednou vyprat,záleží v jakém prostředí kdo jezdí,někdy se doporučuje po 5000km někdy po 10 000km,kdo ho má,at ho po pěti vypere v teplé vodě se saponátem a potom vysuší a uvidí co je v něm za špinu.Potom samozřejmě nastříkat jemě olejem a to bud WD 40,nebo silikonovým, nebo origo. Je to vcelku jedno.Jde o to,že mají lepší propustnos vzduchu a jsou tvořeny z vrstvené bavlny(většinou 3 vrstvy).Prat se může i ten co je tu probýraný.
Napsal: 29 lis 2007, 18:45
od Joker
no a teď ještě jedna věc, mám ho teda nastříkat nebo ne. Nemyslím po praní, ale myslím teď, když je novej. Aby po nastříkání neměl nakonec menší propustnost než origo v boxu

přecejen kdyby měl bejt mokrej, tak by to snad udělali z výroby, ne??(i když eufab no.....)
Jinak musím říct, že auto má teď libový zvouček hlavně nad 3tis. otáček v tahu. Taky to prej nějak víc tahá říkala přítelkyně a kamoš co jsem ho vezl, ale to mi přijde spíš jen placebo efekt i když kdo ví.......
Napsal: 29 lis 2007, 19:00
od Vladislav Bureš
Drobet to zvedne výkon, protože usnadníš nasávání vzduchu. A tím přivádáš více vzduchu do motoru protože je v sání menší podtlak. Ale na druhou stranu čím více vzduchu tím více paliva, takže roste spotřeba.
Napsal: 29 lis 2007, 19:30
od Joker
Já spotřebu moc neřeším, holt výhoda LPG......když chci blbnout, tak přepnu na benzín a jede to jako sériovka, to je naprosto úžasný
Napsal: 29 lis 2007, 19:55
od Vladislav Bureš
To je fakt má to úžasný zvuk když nasává. To se musí nechat

Napsal: 30 lis 2007, 14:27
od Lukino
Vladislav Bureš píše:Drobet to zvedne výkon, protože usnadníš nasávání vzduchu. A tím přivádáš více vzduchu do motoru protože je v sání menší podtlak. Ale na druhou stranu čím více vzduchu tím více paliva, takže roste spotřeba.
ten drobet bude asi tak 0,01 kW, spíš dochází k lepšímu výplachu spalovacího prostoru a motor jde lépe do otáček ...