Stránka 1 z 1

Hyundai Accent - kadial viest kable?

Napsal: 28 lis 2007, 19:59
od TechGen
Zdravim,

Snazim sa vymenit celu audiosustavu vo svojom Hyundai. To, ako vymenit autoradio a dat dole krycie panely tu uz popisane je (mam z toho zmiesane pocity ale hadam to podla tych zopar fotiek zvladnem), ale potreboval by som poradit hlavne s tym, kadial mam viest kable do kufra, nakolko tam bude umiestneny zosilovac. Bude ich pomerne dost:

1x velky napajaci + 12 V
1x napajanie REM + 12V
1x mensi nulak -12 V
1x sietovy kabel
2x dvojzilovy audio kabel

Uz mam kupene aj radio (Sony CDX-CG410U) s AUX, USB aj analogovymi vstupmi, ale zatial vaham, kde umiestnit tweetery. Povodne som ich chcel hodit na novu dosku krytu kufra, ale neviem... Audio bude totiz dvojokruhove - klasicky styri repraky zapojene priamo na radio a samostatne zapnutelny zosilovac s 2 x subwooferom a 2 x tweeterom.

Obrázek

Obrázek

Napsal: 28 lis 2007, 21:43
od Korálek
Hm tak ten zesilovač a ty basáky to bude kva,kva,kvalitka :lol:
Repráky Mac audio a Magnát beru ale zbytek nee.

Napsal: 29 lis 2007, 00:16
od Felotron
Vim, ze po prave strane (jakje plast u prahu) vede kabelovej svazek a pokud sidobre vzpominam, moc mista tam uz neni, ALE netusim, co je vlevo!

Zkus rozhodit ty plasty - navod na je na hmaservice.com a uvidis. Jinou variantu, nez tuhle cestu bych asi nevidel... Dej vedet, jak jsi dopadl a hodne stesti!

Napsal: 29 lis 2007, 07:29
od TechGen
Korálek píše:Hm tak ten zesilovač a ty basáky to bude kva,kva,kvalitka :lol:
Repráky Mac audio a Magnát beru ale zbytek nee.
Hehe, tak potom mas dost podivny vkus. Tweetery su Vifa Peerles s cievkou na kaptonovom formeri, co je jedna z najlepsich veci, ake sa na svetovom trhu daju zohnat. Len tak na ilustraciu technicke udaje:

Electrical Data
Nominal impedance Zn 4 ohm
Minimum impedance Zmin -- ohm
Maximum impedance Zo 19 ohm
DC resistance Re 2.75 ohm
Voice coil inductance Le -- mH

T-S Parameters
Resonance Frequency fs 650 Hz
Mechanical Q factor Qms 4.32
Electrical Q factor Qes 0.79
Total Q factor Qts 0.67
Force factor Bl 2.2 Tm
Mechanical resistance Rms 0.47 Kg/s
Moving mass Mms 0.42 g
Suspension compliance Cms -- mm/N
Effective cone diameter D -- cm
Effective piston area Sd 7 cm2
Equivalent volume Vas -- ltrs
Sensitivity (2.83V/1m) 93.5 dB

A co sa tyka zosilovaca a subwooferov, prave tato kombinacia mala najlepsie vysledky z viac nez tridsiatich inych kombinacii, ktore sa mi podarilo otestovat s realnou dolnou akustickou priepustnostou uz od 24 Hz (!) a odstupom signalu od sumu 103 dB. A to som mal napojene aj kusky od JBL, Sony ci Pioneer. Nech Ta velmi nemyli nazov - so sikmookymi vychodnymi cinskymi bratmi to nema vela spolocneho ;-)
Vim, ze po prave strane (jakje plast u prahu) vede kabelovej svazek a pokud sidobre vzpominam, moc mista tam uz neni, ALE netusim, co je vlevo!

Zkus rozhodit ty plasty - navod na je na hmaservice.com a uvidis. Jinou variantu, nez tuhle cestu bych asi nevidel... Dej vedet, jak jsi dopadl a hodne stesti!
Vdaka, ak mi vyjde cas, tak by som sa do toho mohol pustit hadam uz tento vikend. Potom nahodim foto, ale zatial to bude napojene len tak cvicne. Na zadnu dosku krytu kufra mam objednany HPL kovolaminat s rovnakou povrchovou upravou, ako maju tie protismykove plechy s kosostvorcami a ten mi este nedosiel, takze zatial bude len pre funkcnost a nie pre vzhlad. Rovnaky kovolaminat pojde aj do dveri namiesto calunenia. A ovladanie dynamickych parametrov zosilovaca budem mat na vlastnom paneli namiesto popolnika, tak s tym sa bude treba tiez pohrat.

Napsal: 29 lis 2007, 08:19
od Jirka
Mám stejnej model jako ty a byla sranda to protahat. Napájecí kabely jsem natáhl od motoru průchodkou do interiéru někde v okolí tyče řízení, pak kolem pojistkové skříňky a po zemi u prahů na straně řidiče. Signálové od radia stejným způsobem akorád na straně spolujezdce.
Všude stačí sundat plastové lišty.

Napsal: 29 lis 2007, 10:33
od draceq
Nápodobně, taky mám napájení tažené kolem prahu u řidiče, jen do kabiny jsem se protáhl průchodkou nad vnitřní pojistkovou skřínkou, signálový kabel je tažený středem kolem ručky a pak pod zadními sedadly. Celkem to zabralo jedno odpoledne...

Napsal: 29 lis 2007, 14:57
od MartasZ
Já ti neporadim.. jen mě zarazilo to, že -12V píšeš že bude mít menší průřez než +12V.. Kámo, to je kravina.. právě těch -12V je strašně důležitejch a to tak, že bys měl přímo od baterky natáhnout ještě jeden kabel na kostru co nejblíž beterce stejnej průřez jako +12V.. další kabel od baterky stejnej průřez jako +12V pěkně dozadu k zesiku a další kabel stejnej průřez jako +12V od zesiku co nejblíž na kostru káry ;) Pro změnu ten REM může bejt třeba ze zvonkovýho drátu, je to jen pár mA signál od rádia na spuštění zesiku ;)

Napsal: 29 lis 2007, 15:20
od Jirka
MartasZ píše:Já ti neporadim.. jen mě zarazilo to, že -12V píšeš že bude mít menší průřez než +12V.. Kámo, to je kravina.. právě těch -12V je strašně důležitejch a to tak, že bys měl přímo od baterky natáhnout ještě jeden kabel na kostru co nejblíž beterce stejnej průřez jako +12V.. další kabel od baterky stejnej průřez jako +12V pěkně dozadu k zesiku a další kabel stejnej průřez jako +12V od zesiku co nejblíž na kostru káry ;) Pro změnu ten REM může bejt třeba ze zvonkovýho drátu, je to jen pár mA signál od rádia na spuštění zesiku ;)
Jj MartasZ má pravdu, jinak pro nápovědu, vhodné místo pro ukostření je vzadu pod navíječ pásů.

Napsal: 30 lis 2007, 00:03
od TechGen
MartasZ píše:Já ti neporadim.. jen mě zarazilo to, že -12V píšeš že bude mít menší průřez než +12V..
Pod pojmom "mensi prierez" som myslel zhruba to, ze +12 V ma priemer 5 mm a -12 V nejakych 3,5 mm. To by malo stacit. A vdaka za rady.

Trochu ma zarazilo, ze vsetci ste napajali zosilovac priamo na autobateriu. Je to nutne? Moja povodna myslienka totiz bola napajat ho az za skrinkou s poistkami. To znamena povedzme na autozapalovac, ktory som tak ci tak ani raz nepouzil. Zatial som nepozeral aku ma poistku, ale zosilovac ma 2 x 10A.

Napsal: 30 lis 2007, 00:14
od Hardcam
2x10A je dost malo...kazdopadne + i - kabel bych nechal o stejnych prurezech, kostra je tez velmi dulezity aspekt a napajeni + bych vedl zasadne od baterky a - ukostril ke kastli vozu.

Napsal: 30 lis 2007, 12:35
od draceq
TechGen píše: Trochu ma zarazilo, ze vsetci ste napajali zosilovac priamo na autobateriu. Je to nutne?
neni to nutne:) ale jak to poprve zapnes, tak to poznas, proc to tak vsichni delaji:) tady by to az na spicky ve vykonu zesilovace (napr hodne hutne a hlasite basy) nemuselo treba vadit, ale taky by to mohlo pekne pocuchat originalni elektroinstalaci (v extremnich audiosestavach zerou zesilovace tolik proudu, ze vycucnou beznou baterku tak za dve tri minuty hrani :twisted: ) navic - kdyz se podivas, jaky kabel vede k zapalovaci (asi tak 2 mm) a jaky se chystas dat na napajeni zesiku (6mm), tak uz z toho je jasne, ze tu neco nesedi.... Samozrejme se ten napajeci kabel musi co nejblize napojeni na baterku protahnout pres pojistku (jsou na to pojistkove pouzdra), aby byl jisteny proti zkratu.

Napsal: 09 pro 2007, 22:31
od TechGen
Teraz už je vsjo jasno. Bolo to ľahšie než som si myslel.

Obrázek

Obrázek