Stránka 1 z 10

Premena Accentu na žihadlo

Napsal: 28 lis 2007, 20:56
od TechGen
Tak takto nejak by to malo v jari vyzerat:

Obrázek

Auto bude prestriekane krvavocervenou (zhruba tak ako ten zadny spoiler) a strecha + trojuholnik na kapote budu leskle cierne, aby vytvolili prechod k ciernym elektronom a spatnym zrkadlam. Predna mriezka bude tiez cierna.

Stale vsak vaham, co urobit so zadnou castou. Povodne som chcel vyrovnat povodny priestor pre SPZ, tu hodit na naraznik a pod to vyrezat otvory na dve mriezky pre kvazi difuzer. Ale tak mi doslo, ze ked budem mat znizeny predny naraznik a podprahy, tak zadna cast by takymito upravami vyzerala este vyssie nez vyzera teraz. Navyse - mam objednany pomerne velky vyfuk a velmi nerad by som sa dozil situacie, ze bude vyzerat ako ropovod pod podvozkom. Poradte co s tym?

Napsal: 28 lis 2007, 22:50
od Engineer
Pekne, ale kridelko sa mi moc nepaci, nechaj bez kridelka. ;)
Rozmyslal si na kombinacii farby? mny by si velmi pacila Cervena aku mas a cierna kapota, strecha, kufor...
Ale je to tvoje auto, robi si na nom to co sa tebe lubi :)

Napsal: 29 lis 2007, 00:00
od Hardcam
Kola pekny, ale na lak bych se vykaslal a kridlo stopro volil jiny...

Napsal: 30 lis 2007, 00:15
od TechGen
No zadne kridlo tam chcem mat. Tak ak nie toto, potom ake ine? Original na Accent vyzera skaredo, nehovoriac o tom, ze z aerodynamickeho hladiska ma asi rovnaky prinos ako mech cementu. A tie rovne zehliace dosky pol metra nad kufrom sa mi dokonca az hnusia. Tento moj spoiler ma ladne oble krivky, takze od neho ocakavam, ze z vizualnej stranky bude pekne opisovat boky auta a obliny svetlometov. Navyse ma stavitelny pritlak, takze by mohol zacat fungovat uz od nejakych 100 km/h, takze by sa dal aj prakticky vyuzit na dialniciach.

Co sa tyka farebnosti, bude taka ako som opisal - krvavocervena s ciernou strechou a ciernym trojuholnikom na kapote - zhruba tak ako na prilozenom obrazku. Velmi sa mi pacia najma tie v tomto pripade oranzove lemy okolo dveri medzi sklami a ciernou strechou. Vyzera to uuuuuuuuuuuuuzasne!

Obrázek

Napsal: 30 lis 2007, 00:21
od Hardcam
No...tak to asi ne...takhle jednoduchy to opravdu neni...kridlo ma u drtivy vetsiny pouze esteticky a nekdy i negativni vyznam..jestli ses vsiml, spousta sportovnich aut kridla ma, ale jsou to kridla presne pro dany typ auta a jejich ucinnost se da pozorovat udajne az od 200km/h

Napsal: 30 lis 2007, 14:25
od Lukino
tak zvaná "účinnost" křídla roste s rychlostí, jde jen o to, že vytváří přítlak, což je sice nádhera pro stabilitu, ovšem zároveň narušuje obtékání vzduchu karoserie = celkový koeficient odporu Cx auta stoupne = klesne maximální rychlost, resp. pro dosažení stejných výkonů stoupne spotřeba paliva. Je jasné, že najít vhodný kompromis mezi přítlakem a odporem je filigránská práce a zabere hodiny v aerodynamickém tunelu. Samozřejmě v případech lehkého tuningu jsou ztráty více méně zanedbatelné, ale v etrémním případě, jako jsou hliníkové lopaty a'la rychle a zběsile, se může stát, že křídlo svým přítlakem poškodí víko kufru, pokud není zpevněné. Vždycky se mi líbí když se zeptám nějakého tunera, který má na autě právě takovou lopatu o kolik mu klesla v max. řekne vůbec ... :lol:

Napsal: 30 lis 2007, 15:14
od Vladislav Bureš
Proto existují elektronicky stavitelné, které mění geometrii dle potřeby. Ono když potřebuješ větší stabylitu tak třeba projíždíš zatáčky, ale tam nepotřebuješ rychlost a naopak. Takže to necháš nastavit u pevné geometrie podle způsobu využití. Ale na rovinu přijakých rychlostech je takové křídlo potřeba? u běžných aut i sportovnějších je křídlo třeba někde u jejich maxima, kde pokud není i pořádně udělaný podvozek jinak to stejně nemá smysl, se nejede jinak než po rovnějších úsecích kde stačí menší náklon křídla a to zase není při běžném ježdění znát na spotřebě kůli menšímu odporu.

Napsal: 30 lis 2007, 15:38
od Aldik
Navrhuju cerny folie na okna... ;)

Napsal: 30 lis 2007, 15:54
od Korálek
Hardcam píše:No...tak to asi ne...takhle jednoduchy to opravdu neni...kridlo ma u drtivy vetsiny pouze esteticky a nekdy i negativni vyznam..jestli ses vsiml, spousta sportovnich aut kridla ma, ale jsou to kridla presne pro dany typ auta a jejich ucinnost se da pozorovat udajne az od 200km/h
V tom ti budu trošku oporovat.Když by to bylo tak jak píšeš,tak proč u aut jako je VW Korado a Prosche 911,který mají automatická křídla začnou vyjíždět ze zádi auta při rychlosti 120km/h.

Napsal: 30 lis 2007, 16:02
od MartasZ
Nevim.. ale osobně si myslim že u auta s náhonem na předek je přítlak zadní osy spíš nežádoucí ne?

Napsal: 30 lis 2007, 16:06
od jandaxx
Nepíše se Korado ale Corrado. Korado jsou leda tak nějaký kamna či co. :D

Napsal: 30 lis 2007, 16:15
od Vladislav Bureš
i když máš přední náhon tak ti to drží zadní nápravu třeba při přejíždění pruhů na dálnici aby ti neulétla jako třeba na vyjetých kolejích

Napsal: 30 lis 2007, 16:19
od MartasZ
Ale zas ti zvedá předek ne? No nevim.. stejně na ty naše autíčka z autodráhy.... :D Teda krom tvýho žihadla samozřejmě ;)

Napsal: 30 lis 2007, 16:35
od Vladislav Bureš
Díky liniím přední části jakožto zejména kapoty tak se o předek bát nemusíš :lol: ten má sám o sobě přítlak u autíček z autodráhy jde i to že těžiště bývá blíže k zadní části a křídla mají obrovské úhly. To moje nemá křídlo a mít nebude nemám důvod zatím a pro rychlost mám dostatečný přítlak, to se pozná na jaře až budu jezdit pořádně jestli bude třeba či ne, ale to potom bude pořádné funkční, vím o firmě která to i zkouší a nechci kecat i v tunelu.

Napsal: 30 lis 2007, 16:44
od Korálek
jandaxx píše:Nepíše se Korado ale Corrado. Korado jsou leda tak nějaký kamna či co. :D
Nojo soráč neuvědomil jsem si to,omlouvám se :wink: