Ventily

Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři

Uživatelský avatar
JJirka
**
Příspěvky: 117
Registrován: 17 říj 2005, 20:50
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Ventily

Příspěvek od JJirka »

pánové jak se u Lantry štelují ventily
Hyundai Lantra Combi 1.6GL 16V r.v.99,G4GR 84 KW
Reklama
 

rade622
***
Příspěvky: 980
Registrován: 08 črc 2005, 21:26
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

ventily

Příspěvek od rade622 »

Člověče nevím, ale asi nijak, jestli tam máš stejně jako já hydroštely.
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
Uživatelský avatar
JJirka
**
Příspěvky: 117
Registrován: 17 říj 2005, 20:50
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JJirka »

Auta máme stejné tak to asi tak bude
Hyundai Lantra Combi 1.6GL 16V r.v.99,G4GR 84 KW
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2247
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Re: Ventily

Příspěvek od ivan »

JJirka píše:pánové jak se u Lantry štelují ventily
Nijak,jsou tam hydraulická zdvihátka!!
Ty ventily Ti štelujou právě tyhle věcičky!!
V tom hydroštelu je gumičková membrána a ta určuje vůly pomocí oleje!!
Když se tahle membrána vymačká ,tak začnou klepat zdvihátka a i ventily
A motor běží nepravidelně,tak nějak se to projevuje!!
Poznámka hydroštely jsou citlivé na olej,ne každý olej je vhodný!!
Když tam dáte nějaký olej, tak také klepou!! :!: :!:
Uživatelský avatar
JJirka
**
Příspěvky: 117
Registrován: 17 říj 2005, 20:50
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JJirka »

chci tam nalít syntetiku co dávaj do oktavek a fábijí,,
Hyundai Lantra Combi 1.6GL 16V r.v.99,G4GR 84 KW
rade622
***
Příspěvky: 980
Registrován: 08 črc 2005, 21:26
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

syntetika

Příspěvek od rade622 »

Tys napsal v příspěvku spotřeba oleje : ne listopad 06, 2005 3:18 pm Předmět: Olej


dneska jsem dolíval 1l oleje po 1856 km

Nevím aby to nebyl moc drahý špás, už tu někdo psal že odchází od synt. oleje protože mu to moc žere ( ten olej). A odešel na polosynt. a je bez problémů. Ty máš spotřebu baj oko 5 litrů na 10000 z toho bych se asi osypal. Nebylo by lepší zůstat u stávajícího, levnějšího oleje, pomalu dát motor do pořádku a pak teprve přejít na řidší olej? Poraď se s nějakým automechanikem co by to chtělo. Ale nechci ti radit.
Zdar
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
Uživatelský avatar
JJirka
**
Příspěvky: 117
Registrován: 17 říj 2005, 20:50
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JJirka »

dostal jsem 10 litrů, tak to na čas vydrží,
a olejový filtr kupujete v auto kelly ??
Hyundai Lantra Combi 1.6GL 16V r.v.99,G4GR 84 KW
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Příspěvek od Hardcam »

To jsem zrejme psal ja, presel jsem z 5W50 na 10W40, tusim, ze ted mam Mogul, typ nevim....po kazde ostrejsi jizde mi zacal klepat motor, denne jedu nekolikrat pres 150km/h(ne po dalnici), protoze musim stihat prejezd mezi tremi misty v ramci okresu, proto to asi tak zralo, protoze si to nezvyklo na brzda/plyn...doted jsem najel s timhle olejem 6tkm a naprosto bez problemu a motor je tissi....
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
black_sheep

Příspěvek od black_sheep »

zdravicko, tak ja se chystam ted auto zagarazovat a zjara udelat mensi opravy na motoru. zaprvy preventivne rozvody, pac nevim kdy byli delany a kdyz je auto studeny tak tam neco jakoby dre a kdyz se to ohreje tak to prestane. dela to jen kdyz je venku zima! kdyz vypnu motor studenej tak slysim jak ten zvuk dojizdi, je to jakoby to delali rozvody, takovej zvuk jako kdyz jedete na starym lyzarskym vleku :)

no a pak mi ve volnobehu dosti klepou zdvihatka ventilu, tam je jediny reseni vymena? kolik by ta sranda stala?
Uživatelský avatar
Vyki
**
Příspěvky: 233
Registrován: 16 kvě 2005, 10:50
Bydliště: krkonošské city

Příspěvek od Vyki »

auto je od toho aby se s nim jezdilo... nezazimovavat...!
ObrázekKorean cars forever
Hyundai Avante 1,6V DOHC sport sedan GLS 125PS
Hyundai ELANTRA 2,0 CWT DOHC Elegance 235/40 ZR17 Dunlop SP 9000 Sport
Uživatelský avatar
sagvan82
*
Příspěvky: 56
Registrován: 09 říj 2005, 18:33
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sagvan82 »

Zdary,
nemohou špatná hydraulická zdvihátka způsobit větší spotřebu oleje :?:
Mám je pravděpodobně načatý (motor za studena nepěkně cvaká)
Přešel jsem z 5W40 na 10W40 a spotřeba oleje se mírně zlepšila,
ale stejně si to teď vezme kolem litru na 2-3 tis.km… :(
Hyundai Lantra 1.6 GLS r.v.97
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2247
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od ivan »

black_sheep píše:zdravicko, tak ja se chystam ted auto zagarazovat a zjara udelat mensi opravy na motoru. zaprvy preventivne rozvody, pac nevim kdy byli delany a kdyz je auto studeny tak tam neco jakoby dre a kdyz se to ohreje tak to prestane. dela to jen kdyz je venku zima! kdyz vypnu motor studenej tak slysim jak ten zvuk dojizdi, je to jakoby to delali rozvody, takovej zvuk jako kdyz jedete na starym lyzarskym vleku :)

no a pak mi ve volnobehu dosti klepou zdvihatka ventilu, tam je jediny reseni vymena? kolik by ta sranda stala?
Ty si ještě ten motor zevnitř ještě neviděl vid?? :?: :?:
Protože ,to nemá zdvihátka,ale vahadla s mističkama(jinak koníky)!!
Klepou Ti ventily ,protože mají velkou vůly mezi vahadlem,mističkou a
ventilem!!Rozvody dělat nemůžeš,protože to má rozvodový řemena v tom
případě by se Ti to potkalo!!!Ale jestli si na motoru ješte nikdy takovýho
nic nedělal,tak se na to vykašli,protože je to docela pakárna!!!
Nech si to raději udělat!!!Jo, jsestli Ti to opravdu přeskočilo,tak počítej s tím,že budeš mít ventily vytisknuté na pístech!!!I z tohohle důvodu to
může klepat !!!Ví m,co povídám,protože jsem si tím vším prošela dalo Mi
to hodně práce než jsem to dal dohromady,to Mi jako věř!! :!: :!:
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2247
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od ivan »

sagvan82 píše:Zdary,
nemohou špatná hydraulická zdvihátka způsobit větší spotřebu oleje :?:
Mám je pravděpodobně načatý (motor za studena nepěkně cvaká)
Přešel jsem z 5W40 na 10W40 a spotřeba oleje se mírně zlepšila,
ale stejně si to teď vezme kolem litru na 2-3 tis.km… :(
Takové přebíhání z oleje na olej je kničemu!!
Když Ti klepou zdvihátka za studena, jaký olej si tam dal a jak dlouho Ti
to dělá??A jak dlouho na to jezdíš?? :?: :?:Pochlub se a kolik už máš nalítáno!! :!: :!:
Uživatelský avatar
sagvan82
*
Příspěvky: 56
Registrován: 09 říj 2005, 18:33
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sagvan82 »

Mám teď najeto 123 tis. km, auto mi přivezli z německa při 115 tis.
Mělo v SK psanou poslední kontrolu v Hyundai servisu při 112 tis.
Než mi auto přivezli tak prý rok stálo, s tím starým olejem najeli zhruba tis.km
tak si myslím, že tím dostal ten motor pěkně na pr….
Hned jsem ho nechal vyměnit. Dali mi tam 5W40, což podle mě nebyla správná
volba. Pokud se nepletu tak by se nemělo přecházet z horšího oleje na lepší
(z polosyntetiky na syntetiku)
Protože 5W40 stál fakt dost a ztrácelo se mi ho celkem hodně, tak jsem tam nechal
dát hustější 10W40, olej se ztrácí pořád, ale už ne tolik ….
Na to cvakání mi v servisu řekli, že jsou to zdvihátka a podle toho co jsem tu
k tomu četl, tak tomu vše nasvědčuje ….
Cvaká to hodně za studena! Když se motor zahřeje na provozní teplotu, je to
slyšet taky, ale podstatně míň …
Hyundai Lantra 1.6 GLS r.v.97
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2247
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od ivan »

sagvan82 píše:Mám teď najeto 123 tis. km, auto mi přivezli z německa při 115 tis.
Mělo v SK psanou poslední kontrolu v Hyundai servisu při 112 tis.
Než mi auto přivezli tak prý rok stálo, s tím starým olejem najeli zhruba tis.km
tak si myslím, že tím dostal ten motor pěkně na pr….
Hned jsem ho nechal vyměnit. Dali mi tam 5W40, což podle mě nebyla správná
volba. Pokud se nepletu tak by se nemělo přecházet z horšího oleje na lepší
(z polosyntetiky na syntetiku)
Protože 5W40 stál fakt dost a ztrácelo se mi ho celkem hodně, tak jsem tam nechal
dát hustější 10W40, olej se ztrácí pořád, ale už ne tolik ….
Na to cvakání mi v servisu řekli, že jsou to zdvihátka a podle toho co jsem tu
k tomu četl, tak tomu vše nasvědčuje ….
Cvaká to hodně za studena! Když se motor zahřeje na provozní teplotu, je to
slyšet taky, ale podstatně míň …
Hm,tak to ste opravdu mu dali pěkně na prdku!!!
Je to škoda ,ted budeš muset nechat vyměnit zdvihátka nebo si zbytečně uděláš problémy s ventily!! Plnou syntetiku tam nedávej,je to zbytečný a zbytečně drahý a stejně by Ti ten olej vytekl přes simerinky a jako dost
se Ti zbytečně zvedne spotřeba oleje!!
Polosyntetiku,potom vyměnit zdvihátka a nech si radši ještě vyměnit
simerinky na dříkách ventilů!!! Dost se na to zapomíná,už jenom kvůli
tomu plnému syntetickému oleji!!Nechci Tě nějak moc zatěžovat,tak bych
Ti doporučoval polosyntetiku od Texaco nebo Havoline,je sice trošku
dražší,ale na zdvihátka a ostatní komponenty velice vhodný!!
Já zdvihátka v mým autě nemám,ale vzhledem tomu,že jsem měl tu čest se s tím setkat ,tak bych to udělal!!
Měl jsem tu čest tyhle problémy řešit a tyhle značky olëjů se osvědčily nejvíc!!!
Já osobně jezdím na Texaco 10W-40 pro benzínové motory a v klidu Ti
můžu říct,vydrží od výměny do výměny!!!Nemám s tím žádnou starost!!
To,že tam někdo nalil plnousyntetiku,neznamená,že motor je konstrukčně
vyroben na tento druh olejů!!!Což podle Mě není!!Ze zkušenosti vím,že
polosyntetika je zlatá střední cesta a nemůže jakkoliv motoru ublížit!! :wink:
P.s :Všiml jsis jak jsem psal,že plná syntetika protečeče přes simerinky??
Už to hle je důvod,že motory nejsou na plnou syntetiku !! :!: :!:
Odpovědět

Zpět na „Lantra - Motory“