Stránka 1 z 1

Vejfuk Lantra

Napsal: 13 pro 2007, 21:29
od Lhoty
Máte někdo na Lantre 1.8 vejfuk Svody-Rezonator-Koncovej tlumič?přemejšlým o sportovním fitru a vejfuk jen s rezonátorem a koncovým tlumičem...Jak moc mi stoupne spotřeba?a je ten nárust výkonu znát?nebo se mi to nevyplati...vejfuk si udělam sám,koupim jen rezonátor a koncov. tlumič....

Napsal: 18 pro 2007, 19:24
od Lhoty
nikdo nic neporadí?

Napsal: 19 pro 2007, 11:21
od vlastaFR
asi to tam nikdo nema. ale spotreba ti vzroste decentne a vykon taky

Napsal: 19 pro 2007, 13:57
od Korálek
No já co jsem kdysi četl tak kompletně laděnej výfuk od motoru až dozadu přidá docela slušnej výkon.má se ale taky počítat z částkou kolem cca 40.000,-

Napsal: 19 pro 2007, 14:11
od oxigen
Mám rezonátor a laděný výfuk. Spotřeba nevzrostla. Tah se zlepšil...ale ne tak šíleně že bych řekl +10HP.

Nárust výkonu jsem pocítil až u výměny vzduchového kitu.

Ještě pomýšlím na nových laděných svodech

Napsal: 19 pro 2007, 16:26
od black_sheep
oxigen píše:Mám rezonátor a laděný výfuk. Spotřeba nevzrostla. Tah se zlepšil...ale ne tak šíleně že bych řekl +10HP.

Nárust výkonu jsem pocítil až u výměny vzduchového kitu.

Ještě pomýšlím na nových laděných svodech
az budou nekdy ty natuneny 1.6tky ujizdet alespon 1.8mickam lantram tak budu premejslet o tuningu :lol: do ty doby jsou to vyhozeny penize, za radoby zvyseni vykonu v radove paru styrskejch valachu :)

Napsal: 19 pro 2007, 16:44
od Dastin
Pokud si chce někdo zvednout výkon,je třeba začít od začátku a to od sání (spotrovní vzduch. filtr nebo sportovní vložkou přímo do air buschu) dál leštěným sacím potrubím z vnitřní strany (pěkná piplačka), výfuk. svody, sportovní kat. a nebo úplně odstranit a vkládat jen při emisích,rezonátor a koncový sport. tlumič a vše je nejlépe udělat z nerezu. Nebudu připomínat ostřejší vačku,kované písty,tvrdší pružiny na ventily, sportovní těsnění pod hlavu(dostání ve Zlíně třeba) zapal. kabely, irídiové svíčky a chip ŘJ. Pokud uděláš alespoň ten výfuk bez katu,výkon nějaký menší naroste,ale ty to poznáš minimálně nebo vůbec.

výfuk

Napsal: 19 pro 2007, 18:05
od rade622
Zdena to bere od podlahy, já z vlastní zkušenosti můžu říct, že laděný výfuk, pouze zadní díl od Anteca z bouračky mě potěšil. Spotřeba spadla. O kolik nevím, ale jak jsem již psal, 1200 km + - za 6,5 na dovolené.
To předtím nebylo. Prostřední díl jsem tam nedostal, nevím jak to měl napasované ale mě chybí 5 cm. jinak tluče o podlahu, takže úprava. Ale i ten poslední díl je poznat. 130 na dálnici jen s lehkou nohou
na plynu a spíš bych řekl že optimální rychlost by byla tak kolem 145. Jenže na to už nemám srdce.
Takže já laděný výfuk doporučuji i jako samostatnou úpravu.
Rade622

Napsal: 19 pro 2007, 22:00
od Lhoty
Všem děkuju za rady....vzduchový filtr je samozřejmost,přišel by závodní, na lazený svody prachy nemám, rezonátor a koncový tlumič bych koupil a trubky bych svařil z 60mm roury...tak na jaře to zkusím a uvidí se...

Napsal: 29 led 2008, 21:46
od Luciane Dedly
to dastin: jak si myslel to lestene potrubi????jako dat tu gumovou hadicu pryc a misto toho dat nejaky husi krk nebo neco takoveho??vzduchotechnicka hadice treba????

Napsal: 29 led 2008, 22:07
od Vladislav Bureš
Při úpravách pro navíšení výkonu musíš maximálně zprůchodnit sání a výfuk úpravy vlastního motoru zatím vynecháme. Začíná ti sacím filterm který po záměně za sportovní ti zlepší průchodnost vzduchu dále ale je třeba pamatovat že usnadněním sání snížíš podtlak v sání pak platí jednoduchá rovnice více vzduchu více paliva. Potom by jsi měl maximálně možně zprůchodnit hadice sání co vedou až ke škrtící klapce tzn pokud možno vyrušit vlnovce či dát s nenším vlvněním protože tu ztrácíš vlivem vyření o stěny. Pak přichází klapka což je nejužší místo celého sání, její výměnou za větší získáš také ale od určitého navíšení průměru ti klesne kroutící moment v nízkých otáčkách ale zase více naroste ve vyžší otáčkách. pak Přichází sání a sací svody tady je potřeba rozlišovat vlastní sání a sací svody protože nejsou hrubé jen tak čistě pro srandu králíkům ono vyleštění celého tohoto celku můžete naopak ztratit vysvětlím: vlastní sání před střiky zkutečně vyleštit jak to jde ale počínaje střiky tak jen velice málo zaleštit musí zůstat hrutky protože a to je důležité svím povrchem a strukturou napomáhají ve výření a následném lepším promíchání směsy paliva a vzchuchu což je důležité pak už je motor.
Za motorem je třeba vše řádně vyleštít aby paliny co nejsnáze odcházeli a nijak nebrzdili motor při jejich vytlačování. Význam závodních svodů je problematikou sama o sobě protože jejich nejzásadnější význam je v optimalizaci (rovnoměrnosti) odchodu spalin, asi si každý všiml že když stojí u vífuku nemá auto úplně čistý rovnoměrný zvuk jako by tam vždy byla nějaká mezera je to znát zejména na volnoběh a ačkoli je to hloupost aby jeden válec měl opoždění a to dělalo ten zvuk což je samozřejmě blbost tak ten vlastní zvuk jakoby zpoždění dělají právě svody důvoj je naprosto jednoduchý každý ví že všechny výfukové kanály jsou svedeny do jedné roury ale ta je buď veprostřed mezy druhým a třetím válcem nebo u strany pod krajovým válcem což v důsledku znamená že spaliny např 1válce mají několiktát delší trasu ke společné rouře o proti spalinám na 4válci a to spoždění vlivem dráhy a také odporu a změn směru trasy dělá onen zvuk kdežto závodní svody toto vyrovnávají aby to spalinám trvalo stejnou dobu stejnou dráhu se stejným odporem na všech válcích. Mimochodem nerovnoměrnost odvodu spalin je podle mě důvodem výraznějším snižování komprese jednom válci proti ostatním je to ale jen má teorie kteru se mi ještě nepodařilo podložit. Vlastní úprava motoru je druhou věcí poněkud nákladnější a když už se bude bavit o víměně zásadních dílů motoru tak musíš opravdu vědět co děláš a není to jen o výměně ale o spoutě dalších návazných úprav které jsou nezbytné.

Napsal: 13 úno 2008, 19:44
od Dastin
Luciane Dedly píše:to dastin: jak si myslel to lestene potrubi????jako dat tu gumovou hadicu pryc a misto toho dat nejaky husi krk nebo neco takoveho??vzduchotechnicka hadice treba????
Jednoduše,prostě z v nitřní strany(zevnitř) se vyleští pastou,smyrkem nebo vypískováním sací potrubí k vůli lepšímu proudění vzduchu,origo je sání zevnitř mírně drsné,protože se jedná o odlitek.

Napsal: 15 čer 2008, 21:41
od Zulu
pokud menis vyfuk tak by si mel i sani ...