Stránka 1 z 30

Jaký olej?

Napsal: 29 pro 2007, 14:18
od blacki1
Zdravím! Chci se přesvědčit, že jsem neudělal chybu! Byl jsem poprvé měnit olej při 1500 km. Na doporučení kamarádů jsem si nechal nalít olej Mobil1 0W40 plná syntetika, je to prý to nejlepší co můžu pro nové auto hned od začátku udělat! Cena taky odpovídá :shock: Za 1l oleje asi 500 kč. Četl jsem si recenzi na tento olej a myslím si že nic špatného jsem neprovedl :) Děkuji za názory 8) www.olejservis.cz

Napsal: 29 pro 2007, 18:46
od palčo
Neviem aký máš motor, ale v návode predsa píšu, aké oleje sa majú používať. A neviem, či si sa pomýlil, alebo ten olej meníš naozaj už po 1500 km. Veď stačí po 15000 km, alebo po roku-čo nastane skôr. Oleje-benzínový motor- 5W-20, alebo 5W-30, naftový- 15W-40, alebo 10W-30, podľa teploty prostredia, v akom sa auto používa. Ale píšu aj 0W-30 (pod 10stupňov C). :?

Napsal: 29 pro 2007, 18:59
od blacki1
mám benzín 1.4 a teprve jsem zajížděl. Vím že tento olej ani není v příručce. Chci, aby mě auto vydrželo co nejdýl. Proto jsem dal (údajně) ten nejlepší olej co je.

Napsal: 29 pro 2007, 19:04
od Mexican
blacki1 píše:mám benzín 1.4 a teprve jsem zajížděl. Vím že tento olej ani není v příručce. Chci, aby mě auto vydrželo co nejdýl. Proto jsem dal (údajně) ten nejlepší olej co je.
neviem ci si nezabudol jednu nulu, ale menit olej po 1500 km je zbytocnost... byt tebou tak idem skor do 5W30, tu lepsiu vizkozitu ten motor proste nevyuzzije ata 5w ma vyrazne vacsie spektrum pouzitia

Napsal: 29 pro 2007, 19:07
od palčo
Tak, tak. A ten 0W-40 či nebude trochu riedky hlavne na hydrauliku ventilov. :wink:

Napsal: 29 pro 2007, 19:10
od jaara
blacki1 píše:mám benzín 1.4 a teprve jsem zajížděl. Vím že tento olej ani není v příručce. Chci, aby mě auto vydrželo co nejdýl. Proto jsem dal (údajně) ten nejlepší olej co je.
To se asi nevyplatí, protože motor v naprosté většině případů přežije zbytek auta, dřív zhnije kastle a odejde podvozek, než se stihne významně opotřebovat motor. Podle mě je to zbytečné utrácení peněz, zvlášť když se dává tak drahý olej (což ještě nutně neznamená, že musí být dobrý). Doporučuju přečíst tohle http://www.autopress.cz/mazivarske-myty/ jsou tam zajímavé informace o olejích.

Napsal: 29 pro 2007, 19:11
od Bruno
Mám takový dojem, že se tu o olejích již napsalo možná stovky příspěvků a mezi nimi mnoho fundovaných!!! Takže stačilo se po nich poohlédnout. Možná žes vyhodil zbytečně moc peněz za "značku"ale to je tvoje věc!!! V každém případě by ses měl řídit doporučením výrobce a servisu kde auto, s ohledem na pouhých 1 500km , zcela určitě servisuješ, tak aby ti zůstala zachována záruka. Ne všechny rady "kamarádů" jsou dobré!!!!

Napsal: 29 pro 2007, 19:29
od blacki1

Napsal: 29 pro 2007, 20:40
od blacki1
Tak jsem si přečetl co píší o oleji Mobil1 0W40 a nemyslím že bych šlápl vedle. Možná jej nevyužiju naplno, ale motoru nijak neublíží! Dočetl jsem se to na stránkách, které mě poslal Jaara. Tento olej má význam při častých studených startech. nevadí mu ani vysoká teplota či vysoká rychlost v létě. Konec konců, kdyby nebyl olej vhodný pro Accentíka tak by mě to v servise snad nedoporučily! Možná chtěli vydělat, ale když jsem srovnal cenu se Shelem 05W40 tak jsem moc neprodělal.

Napsal: 29 pro 2007, 20:54
od blacki1
http://www.autopress.cz/mazivarske-myty/ Článek (viskozitní vlastnosti motorových olejů. Zde si to přečtěte!!!) :wink:

Napsal: 29 pro 2007, 21:48
od jaara
blacki1 píše:Tak jsem si přečetl co píší o oleji Mobil1 0W40 a nemyslím že bych šlápl vedle. Možná jej nevyužiju naplno, ale motoru nijak neublíží! Dočetl jsem se to na stránkách, které mě poslal Jaara. Tento olej má význam při častých studených startech. nevadí mu ani vysoká teplota či vysoká rychlost v létě. Konec konců, kdyby nebyl olej vhodný pro Accentíka tak by mě to v servise snad nedoporučily! Možná chtěli vydělat, ale když jsem srovnal cenu se Shelem 05W40 tak jsem moc neprodělal.
Mám takový pocit, že pro 1.4 motor se v manuálu (nemám ho teď po ruce) doporučuje olej s viskozitou 0W-30. Já jsem spíš zastáncem toho dávat tam to, co předepisuje výrobce a ne "podle servisu něco lepšího". S 0W-40 co tam máš teď se nic nestane, ale budeš mít o něco málo větší spotřebu. Jinak mnohem důležitější než viskozní index je výkonostní specifikace (API, ACEA), ale ta je předpokládám splněna. Ještě něco víc o olejích je tady http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare

Napsal: 29 pro 2007, 21:49
od Korálek
Možná jsi nešlápl vedle ale pokud by jsi si tady přečetl tak by jsi zjistil že olej 0W-40 je nejvhodnější pro auta které jezdějí hodně po dálnicích a pro sporťáky.
Pro tvoje auto by bohatě stačil olej 5W-40.
Já třeba leju do svého auta 5W-40 od Castrolu plnou syntetiku TXT.

Napsal: 29 pro 2007, 22:15
od jaara
Korálek píše:Možná jsi nešlápl vedle ale pokud by jsi si tady přečetl tak by jsi zjistil že olej 0W-40 je nejvhodnější pro auta které jezdějí hodně po dálnicích a pro sporťáky.
Pro tvoje auto by bohatě stačil olej 5W-40.
Já třeba leju do svého auta 5W-40 od Castrolu plnou syntetiku TXT.
Omyl, 0W-40 je naopak vhodný pro auta s častými studenými starty, tj. ty co jezdí po městě. Při zahřátém motoru je už viskozita olejů 0W-40 a 5W-40 stejná (to druhé číslo 40). Jinak co je to "plná syntetika"? http://www.autopress.cz/mazivarske-myty ... -syntetika

Napsal: 29 pro 2007, 23:24
od Korálek
jaara píše:
Korálek píše:Možná jsi nešlápl vedle ale pokud by jsi si tady přečetl tak by jsi zjistil že olej 0W-40 je nejvhodnější pro auta které jezdějí hodně po dálnicích a pro sporťáky.
Pro tvoje auto by bohatě stačil olej 5W-40.
Já třeba leju do svého auta 5W-40 od Castrolu plnou syntetiku TXT.
Omyl, 0W-40 je naopak vhodný pro auta s častými studenými starty, tj. ty co jezdí po městě. Při zahřátém motoru je už viskozita olejů 0W-40 a 5W-40 stejná (to druhé číslo 40). Jinak co je to "plná syntetika"? http://www.autopress.cz/mazivarske-myty ... -syntetika
Hm tak ten odkaz je zajímavej ale neuplnej a trošku mimo.
Když by byl ten člověk fundovanej tak proč se nezmínil ani slovem o specifikaci API.
Ta jesně říká že první písmeno označuje použití pro benzínové motory tj
písmeno S a druhé použití pro nafťáky tj písmeno C.
Druhé písmeno uvedené za prvním znamená že čím je v abecedě dále tím je olej pro daný motor kvalitnější.
Např.API SL/CF jasně říká že je dobrej pro benzín i pro naftu.
Ale olej API SE/CB je pro naftu nic moc.

Napsal: 29 pro 2007, 23:29
od vipe
A je to tu znova. :cry: