Stránka 1 z 2

prosim poradte startovanie santa2,0Crdi VGT

Napsal: 10 led 2008, 12:50
od jardo0908
ahojte chcel by osm sa opytat ci nemal niekto podobny problem za nizsich teplot nad -5 tazsie startuje treba tocit tak 20s motor odpali prevali a skapne a po nastartovani je strasne nepravidelne chod taky brechot kym sa nezohreje mal stim niekto problem za odpovd dakujem

Bol som v servise u znameho podmakalo cerpadlo pretesnili sme ale problem je stale nevyrieseny za nizsich teplot je treba dlho tocit aby iba odpalil ked je oklo nuly odpali hned ale iba prevali hovorili mi ze je to z naftou ze spaduje mal niekto stim problem koncom tizdna idem este menit rychlo spojku na prepad na naftu mozu to byt aj vstrekovace lebo tych sa bojim

Inak pise hodne ludi ake si dat pneumatiky zimne ja som zvolil azijsku znacku Gt radial Savero boli za bezkonkurencnu cenu 2300Sk za kus a su vinikajuce mozte pozriet na www.pneumatikyadisky.sk santa nanich pekne sedi a drzi stopu su identicke velkou hlbkou dezenovych drazok letne som mal pireli scorpion ale ked som prezul uz za dazda som si mohol dovolit omnoho viac a pireli su velmi tvrde neocarili ma ak porozmyslam tak asi aj letne Gt radaila savero ak velmi nepozerate na cenu pneumatiky tak odporucam GODYEAR je to svetova znacka mam ich obute ako celorocne na Suzuky Vitara1,6Jlx a su super za dazda perfektne drzia odporucam

Napsal: 10 led 2008, 17:52
od Hujer
Kolik mas najeto km?Jinak ja bych skontroloval zhavici svicky a pak nechal prekontrolovat vstrikovace.Vnich bych videl spis pricinu,protoze vim ze odchazeji i po ujeti 50 000km!

Napsal: 10 led 2008, 21:33
od pepik
Mně to startuje přesně stejně. Hledal jsem žhavící svíčky ale nanašel.. Až včera jsme je hlledali a našli, jsou pěkně schované proti kabině a jsou vidět jenom přes zrcátko. Jinak jsem se po tomhle problému už pídil a doporučují zkusit startovat druhým klíčkem, někomu to pomohlo, mně ne, nebo někomu pomohlo výměna cívky imobilizéru.
O víkemdu zkusím přeměřit ty žhaviče, začnu od toho nejjednoduššího, tak dám vědět.

Napsal: 11 led 2008, 00:19
od MikeC
Resil jsem ted presne stejny problem. Ve znackovem servisu jako prvni vymenili zhavice, coz bohuzel nepomohlo, pote me zacali strasit, ze to vypada na vymenu vstriku ... Nastesti jsem jeste zkusil zajet ke znamemu do servisu a ten zjistil, ze na privodnim kabelu ke zhavicum je prepalena pojistka ! ... takze rele seplo, kontrolka zhaveni po chvili zhasla, vse se tvarilo ok, ale zhavice pritom nezhavily. Nasledovala vymena pojistky, projistotu i kabelu ke zhavicim svickam a SantaFecko zase paradne staruje.

Tazke v prvni rade doporucuji vymontovat zhavici svicky a zjistit zda vubec zhavi ;)

Napsal: 11 led 2008, 08:34
od jardo0908
caute dnes idem do servisu a skusim vase rady potom vam dam vediet mam nabehane 88000km ale moze byt ze to bude aj prehryznuty kabel minule mi na motor vysli kuny a prehryzli mi jednu hadicku byvam na dedine a je ich tu dost tak dakujem za radu

Napsal: 11 led 2008, 17:12
od pepik
jestli je přepálená pojistka, tak by na svíčkách při žhavení nemělo být žádné napětí, to zkusím, to mně ani nenapdlo, dobrej postřeh

Napsal: 12 led 2008, 17:50
od pepik
Tak jsem právě ted přišel od auta, dalo to dost práce, hlavně ten přístup.
krok 1- napřed jsem změřil napětí ke svíčkám při žhavení , všechno OK.
krok 2- vyndal jsem žhavící svíčky a světe div se, všechny 4 špatné, už
na první pohled se zdály že budou špatné, protože byly napálené
Takže závada je zjištěná, ale musím počkat do pondělí abych koupil nové. Musím ale uznat že je motor dobrý když nastartoval bez žhavení,
parkuju ho venku.

Re: prosim poradte startovanie santa2,0Crdi VGT

Napsal: 11 úno 2012, 15:52
od danielt
Poprosím Vás o radu. Kde sa nachádza relé žhavičov Santa Fe 2,0 CrDi, rok výroby 2001? Tiež mi auto nechcelo v chladných dňoch štartovať, no prišiel som na to, že sa mi odpálila poistka žhavičov 80A. Keď som ju vymenil, stalo sa znova to isté. Takže musím hľadať po ceste káblu od poistky. Ďakujem za rady.

Re: prosim poradte startovanie santa2,0Crdi VGT

Napsal: 11 úno 2012, 19:23
od Peko
Nazdar je to ta C217

Re: prosim poradte startovanie santa2,0Crdi VGT

Napsal: 13 úno 2012, 10:17
od Slavek8
To Pepik, ja sem mel stejny problem, auto v lete startovalo normalne jak zacalo mrznout taky sem tocil dlouho nez to naskocilo, prvni co jsem udelal sem zkontroloval svicky a presne jako u tebe ani jedna nezhavila po 115 tisicich sem daval boshky misto tech origo. Rada jak vyzkouset svicky aniz by se museli vymontovat, staci odpojit tu hlinikovou listu co spojuje vsecky svicky a pak kabelem z + baterky se dotknout svicky, kdyz zajiskri tak je v poho.

Re: prosim poradte startovanie santa2,0Crdi VGT

Napsal: 13 lis 2012, 17:54
od klokodon
Můžu se zde přítomných zeptat, jak se dostat k těm svíčkám? Půjde to obyčejnou golou nebo nějakým jiným udělátkem, budu muset sundat jakýsi hliníkový kryt, co je vzadu plus asi milion hadic? Koukal sem jen zběžně, ale přístup strašnej, sotva sem ty svíčky viděl.

Re: prosim poradte startovanie santa2,0Crdi VGT

Napsal: 13 lis 2012, 21:48
od FORD
Pánové,už jsme to tady řešili,stačí použít symbol /hledat/..............

Re: prosim poradte startovanie santa2,0Crdi VGT

Napsal: 13 lis 2012, 23:06
od klokodon
Děkuji za vyčerpávající odpověď. Ale můžu se znovu zeptat, když sem nic nenašel, že jo?

Re: prosim poradte startovanie santa2,0Crdi VGT

Napsal: 14 lis 2012, 18:02
od FORD
Ze jsi to ty tak se ptej.......

Re: prosim poradte startovanie santa2,0Crdi VGT

Napsal: 16 lis 2012, 21:39
od klokodon
Tak sem to nakonec s vydatnou pomocí souseda dal. No ale děs. Zleva počínaje první 3 svíčky-to se ještě dalo, ale ta úplně vpravo hrůza děs. Samá hadice, prostor žádnej, není nic vidět, strašný. Navíc každá svíčka byla povolována stylem:žíla na čele-křup(tak pětinové pootočení), nadávka, žíla na čele-křup. A pořád do kola. Místo ráčny sem použil takovej ten koncovej nástavec na prostrčení tyčky, ten sem ohnul, jak to bylo zapečený, stejně tak sem zlomil kardanovej kloubek(nástavec).
Nakonec to povolilo, ale to sem netušil, že to nejhorší mě ještě čeká, a to našroubování matiček na uchycení lišty. A zase ta poslední svíčka :roll: Oříšek-kloub opravený ohnutým hřebíkem-dlouhej nástavec, šroubovák, matička nalepená vazelínou v oříšku, nervy, tma, hodina v hajzlu, 4 matičky někde pod motorem. Nakonec se podařilo, ale klepal sem se jak drahej pes, jak sem měl nervy.

Pro neznalé zkusím zítra udělát pár fotek, jak to vlastně s tím přístupem vypadá.

Jinak bych se chtěl ohledně startování ještě zeptat-aktuální teplota stupeň dva pod nulou. Jak dlouho vám svítí kontrolka žhavení při studeném motoru a jak dloho trvá samotný nastartování? Já dnes ráno žhavil cca 4-5 sekund a motor se tak 2x-3x okulil, pak chytnul a držel. Je to normální i při nových svíčkách?