Stránka 1 z 1

čerpadlo posilovače

Napsal: 22 lis 2005, 11:39
od Michal.Orlova
Piští mi čerpadlo posilovače řízení. V návodu k autu sice je, že po startu může pištět (způsobeno povahou kapaliny a lamelovým čerpadlem), ale po zahřátí se má ztišit. Mě piští pořád. Když stříknu olej na hřídel čerpadla (ne na řemen) tak na chvíli přestane - než se olej zase rozstříkne. Může to být ojetým ložiskem - jede na sucho? Nerozebíral to už někdo, že by věděl jak to je s těmi ložisky?

cerpadlo

Napsal: 22 lis 2005, 16:57
od zaludnikrs
a nemas trebas malo kapaliny??u techhle aut je to jedno s druhym :lol:

cerpadlo

Napsal: 22 lis 2005, 17:23
od rade622
U mě taky po startu zapískne, ale ztiší po několika sekundách. Je zajímavé že zvuk je hlasitější při větším rejdu kol.
Rade622

Re: cerpadlo

Napsal: 22 lis 2005, 20:33
od ivan
rade622 píše:U mě taky po startu zapískne, ale ztiší po několika sekundách. Je zajímavé že zvuk je hlasitější při větším rejdu kol.
Rade622
Předpokládám,že máte posilovač na drážkový řemínek,bud je volný nebo
je v drážkách rozprakaný řemínek a tím pádem ten řemínek má vůli!! :!:
A prokluzuje ,u drážkových řemínku je to normální jev,že je již na výměnu!Právě při plném rejdu se pozná v jakém je stavu!!!
Nesmí pískat ani za skřípat,jen tak nepatrně se musí citit ve volantu jeho
odpor!! :!:

čerpadlo

Napsal: 23 lis 2005, 07:06
od rade622
Řemen je nový. A i kdyby nebyl, jaký vliv má natočení kol na prokluzování řemene? Pokud s nimi nehýbeš, nemůže se měnit zatížení posilovače, jen objem kapaliny do komor vytlačené. Spíš bych se domníval, že buď je to skutečně normální jev, hlavně proto, že to zmizí samo, nebo tam holt něco odchází.
Rade622

Napsal: 23 lis 2005, 08:12
od Vojticek
hmm,

tiež som si myslel, že mi píska čerpadlo posilovača (piskot išiel akoby z neho). A zaujímavé bolo to, že pískal len vtedy, keď bolo vlhko (dážď, hmla). Tak som si z toho robil srandu, že funguje ako barometer. Potom čo mi v servise napli remene sa pískanie stratilo :wink:

Re: čerpadlo

Napsal: 23 lis 2005, 19:10
od ivan
rade622 píše:Řemen je nový. A i kdyby nebyl, jaký vliv má natočení kol na prokluzování řemene? Pokud s nimi nehýbeš, nemůže se měnit zatížení posilovače, jen objem kapaliny do komor vytlačené. Spíš bych se domníval, že buď je to skutečně normální jev, hlavně proto, že to zmizí samo, nebo tam holt něco odchází.
Rade622
Samozřejmě,že při zatížení,tedy když dáte kola do plného rejdu a chvilku
volant přidržíte!Tak se to projeví!Jak mile se povolí volant ,tak ticho po
pěšině!Ale i když se koupí noví řemen tak to stejně může pískat jako kdyby tam byl starý řemen!
Já třeba mám doma ještě musso 2.9 diesela!
No a ten má drážkový řemen jenom jeden a ten vlastně je na
klice,servu altenátoru ,dvě kladky a jednu napínací kladku!
To ste neviděli jak ta svině pískala,vždycky jenom za čas,ale stálo to za to!Tak jsem koupil nový(Gates) a byl klid! Ale po dvou měsících to tam bylo znova,co stím jako pořád to něčím mazat se mi nechtělo,potom
je všechno špinavé !Tak jsem koupil ještě jeden řemen sice mi zkřípaly zuby při platbě,ale co se dalo dělat,že ano!
Koupil jsem řemen(Goodyear) a do tedka jezdím v pohodě!!
Krásnej klid at je zima nebo teplo ,prostě za každýho počasí nic :!:
A je to taky Korejec!

Napsal: 24 lis 2005, 08:33
od Michal.Orlova
Zkusím tedy zkontrolovat ten řemen, ale už jsem ho dopínal (byl trochu vytahaný) - na první pohled ale nevypadal ojetě. Jinak kapaliny mám dost.

Napsal: 24 lis 2005, 19:06
od ivan
Michal.Orlova píše:Zkusím tedy zkontrolovat ten řemen, ale už jsem ho dopínal (byl trochu vytahaný) - na první pohled ale nevypadal ojetě. Jinak kapaliny mám dost.
Měl jsi ten řemínek venku??
Jestlo ano tak mrkni na vnitřní drážky a jestli jsou rozpraskané,tak ho tam
ani nedávej!! :!:

Napsal: 25 lis 2005, 14:25
od Michal.Orlova
No právě že ani z vnitřní strany nevypadá ojetě - ani nečerní prsty. A hvízdání je stejné jako před tím,než jsem ho napnul. Proto jsem se ptal i na to čerpadlo. Zkusím ještě zjistit něco ohledně kapaliny - jestli nemá nějaké zvláštní viskózní parametry, které mohou degradovat a způsobovat pištění čerpadla, které za normálních okolností po chvíli přestane.

Napsal: 25 lis 2005, 19:34
od ivan
Michal.Orlova píše:No právě že ani z vnitřní strany nevypadá ojetě - ani nečerní prsty. A hvízdání je stejné jako před tím,než jsem ho napnul. Proto jsem se ptal i na to čerpadlo. Zkusím ještě zjistit něco ohledně kapaliny - jestli nemá nějaké zvláštní viskózní parametry, které mohou degradovat a způsobovat pištění čerpadla, které za normálních okolností po chvíli přestane.
Ted jsem jsi vzpomněl,já mám v dílně jedno servo a řeknuti
co v tom je !!Ale asi to vypadá na ložisko ve kterém je ta hřídelka!!
Sundej ještě jednou ten řemínek a rukou si přitáhni to kolo jako kdyby tam byl ten utažený řemen,jestli neucítíš nějakou vůli!! :!:

Napsal: 27 lis 2005, 16:41
od Mates
Čauky. Má to nějákou spojitost se spojkou? Z garaže vyjiždím na plný rejd a když pustím spojku tak je slyšet jakési pískání, ale jen při studeném motoru. Po chvilce to zmizí. Při teplém motoru to nedělá.