Stránka 1 z 2

nove santa fe sa pokazilo!!!

Napsal: 06 úno 2008, 22:15
od tomki
ahoj pomoooc,

dnes mi nieco odislo bud v prevodovke alebo v poloosi.
Ked som sa pohol nieco buchlo, taka tupa rana a zacal sa z motora ozyvat chrochtavy zvuk, akoby sa skreli zuby o seba. Neviem to popisat taky hnusny zelezny rapavy zvuk, hlavne sa prejavil ked som zastal a uvolnil sa tah a motor bezal na prazdno. Potom pri nabrati rychlosti sa to stratilo a ked som mykol volantom dolava a zatazil pravu prednu stranu tak sa zvuk ozval znova, ked som mykol doprava tak sa zvuk stratil ked som pravu stranu odlahcil. Najprv som myslel ze praskol kotuc alebo sa nieco derie o drapaky, ale vyzera to ako nieco zpoza kolesa. No konci ten rapavy zvuk prestal a nahradil ho taky zelezny ako ked suchate o seba dve zelezne tyce. Tazko sa to popisuje vidim to skor na poloos ale prosim poradte ci sa to uz niekomu nestalo na novej sante.
mam 36000km

Napsal: 06 úno 2008, 23:25
od zdenek76
takhle podle popisu to vypadá na poloosu. Nenechals zamknutý 4x4 na asfaltu?

Napsal: 07 úno 2008, 07:09
od tomki
zdenek76 píše:takhle podle popisu to vypadá na poloosu. Nenechals zamknutý 4x4 na asfaltu?
nie nenechal a aj keby tak to musi vydrzat nieje to lada
potrebujem s tym ale odidst 30km do servisu len neviem ci to zvladne auto

Napsal: 07 úno 2008, 07:34
od Zamo
Tak zavolej do servisu ať si pro to přijedou s odtahovkou, že to je nepojízdné. Máš to přeci v záruce. Předloni si takhle přijeli 50 km k nám pro Octávku a přivezli náhradního Golfa (zadara na celý měsíc).

Napsal: 07 úno 2008, 07:58
od zdenek76
tomki píše:
zdenek76 píše:takhle podle popisu to vypadá na poloosu. Nenechals zamknutý 4x4 na asfaltu?
nie nenechal a aj keby tak to musi vydrzat nieje to lada
potrebujem s tym ale odidst 30km do servisu len neviem ci to zvladne auto
Není pravda, že to musí vydržet. Není to na to konstruovaný a to pnutí to zpravidla nemusí přežít. Majitelé např. Nissanu Murano by mohli vyprávět, jak ta poloosa elegantně rupne, když se nechá na asfaltu zamknutý 4x4.

Jinak jednoznačně odtah, nikdy nevíš co tam může být a každý metr po vlastní ose může násobit škodu. Pak ti na reklamaci řeknou "pá pá, jel jste s tím, když už to mělo závadu"

Napsal: 07 úno 2008, 08:07
od tomki
zdenek76 píše:
tomki píše:
zdenek76 píše:takhle podle popisu to vypadá na poloosu. Nenechals zamknutý 4x4 na asfaltu?
nie nenechal a aj keby tak to musi vydrzat nieje to lada
potrebujem s tym ale odidst 30km do servisu len neviem ci to zvladne auto
Není pravda, že to musí vydržet. Není to na to konstruovaný a to pnutí to zpravidla nemusí přežít. Majitelé např. Nissanu Murano by mohli vyprávět, jak ta poloosa elegantně rupne, když se nechá na asfaltu zamknutý 4x4.

Jinak jednoznačně odtah, nikdy nevíš co tam může být a každý metr po vlastní ose může násobit škodu. Pak ti na reklamaci řeknou "pá pá, jel jste s tím, když už to mělo závadu"
odtahovka je na ceste, musim ju zaplatit, nahradne auto si mozem vycucat z prsta. Este je moznost ze to bude homokyneticky klb, akokolvek to je nepripustne!!!!! Keby sa mi to stalo pri 160km/h tak sa mozem zabit!!!!!!!

Napsal: 07 úno 2008, 08:31
od zdenek76
hlavně ať to dobře dopadne a co nejrychleji ti to opraví. Každopádně informuj o průběhu opravy i přístupu servisu

Napsal: 07 úno 2008, 16:21
od tomki
zdenek76 píše:hlavně ať to dobře dopadne a co nejrychleji ti to opraví. Každopádně informuj o průběhu opravy i přístupu servisu
no takze auto mam v servise isiel som odtahovkou za 2600,-sk :?
mozno to ani nebolo treba pretoze ked som ju cakal som prisiel na to ze ten zvuk zacal robit ked som zapol klimu takze s naväcsou prevdepodobnostou to bude kompresor.
Zarazilo ma vsak ze to reafoavalo zozaciatku na pohyb volantu dolava ked som zatazil pravu prednu stranu. Potom vsak zmizlo a rano ked som zapol klimu na okno tak sa zvuk ozval predtym zatriaslo s celym autom a zacalo vrcat. Kazdopadne som dal pozriet napravu aj stabilizacne tycky pretoze lava strana buchoce a zajtra to rozoberu a daju vediet takze napisem. Zatial pristup v pohode pozerali na mna dost udiveme ze take nieco este nemali ani nepoculi. Chlapik na odtahovke vravel ze santa fe nenosil ani jedno, za to touregov tam ma kazdu chvilu.
kazdopadne by sa to nemalo stat neviem cim to bolo sposobene uvidim zajtra

Napsal: 07 úno 2008, 17:27
od zdenek76
ten kompresor je zajímavá varianta, tuším, že to je výrobní vada všech nových santíků, nedělá se na to svolávačka, ale při garančce se dotahuje nějaký šroub na kompresoru nebo co

Napsal: 08 úno 2008, 13:07
od tomki
takze zavada je jasna je to kompresor, ktory objednali, cakat budem asi tyzden pretoze ho nemali na skade ale musia ho doniest az niekde z afganistanu takze cakame. Jednym razom som si ale dal vymenit aj stabilizacne tycky pretoze z lavej strany sa ozyva hluk. Vobec to nezvelicovali a poslusne to objednali a vymenia to takze zatial spokojnost

Asfalt?

Napsal: 08 úno 2008, 17:21
od santafe007
zdenek76 píše:takhle podle popisu to vypadá na poloosu. Nenechals zamknutý 4x4 na asfaltu?
Zdenku, ale jses si jisty, ze to u santa fe takto striktni!? Ja se domnivam, ze technicke reseni u Santa fe, distribuce nahodu naprav neni to same co u Nissanu... Docela jsem se o to zajimal. A pokud zvajim namahani v terenu, nebyo by to vlastne vubec k nicemu... Asfalt u santy rozhodne nemuze zpusobit co popisujes. Tedy alespon z toho co vim tak usuzuji...

Napsal: 08 úno 2008, 19:37
od zdenek76
u starýho, kde už nebyl stálý náhon, ale tlačítko 4x4Lock to tak bylo, nesmělo se správně ani v terénu ostře otáčet na místě. Ale možná, že tehdy tam byla volnoběžka a teď už je lamelová spojka, takže by se to nového netýkalo.

Napsal: 08 úno 2008, 23:49
od Gurthang
zdenek76 píše:u starýho, kde už nebyl stálý náhon, ale tlačítko 4x4Lock to tak bylo, nesmělo se správně ani v terénu ostře otáčet na místě. Ale možná, že tehdy tam byla volnoběžka a teď už je lamelová spojka, takže by se to nového netýkalo.
Zdravím,
včera jsem přebíral nového Santíka a prodejce mi zdůrazˇoval, že tlačítko 4x4 se rozhodně nemá používat na suché vozovce. Tlačítko 4x4 mám zapínat výhradně , pokud se dostanu do nějakého problému (např. při uvíznutí v závěji). Zítra ještě juknu, jestli o tom není nějaká zmíňka v manuálu.

Napsal: 09 úno 2008, 11:22
od tomki
Gurthang píše:
zdenek76 píše:u starýho, kde už nebyl stálý náhon, ale tlačítko 4x4Lock to tak bylo, nesmělo se správně ani v terénu ostře otáčet na místě. Ale možná, že tehdy tam byla volnoběžka a teď už je lamelová spojka, takže by se to nového netýkalo.
Zdravím,
včera jsem přebíral nového Santíka a prodejce mi zdůrazˇoval, že tlačítko 4x4 se rozhodně nemá používat na suché vozovce. Tlačítko 4x4 mám zapínat výhradně , pokud se dostanu do nějakého problému (např. při uvíznutí v závěji). Zítra ještě juknu, jestli o tom není nějaká zmíňka v manuálu.
chalani nestvite to musi fungovat a basta.
Nebavime sa predsa o psudostvorkolke, bavime sa o SUV hoci to nie je terenne auto to musi vydrzat podstatne viac ako akekolvek ine osobne auta. Nech mi nikto nehovori ze nemozem zapnut 4x4 na asfalte lebo sa mi rozpadne auto, to je nemyslitelne aby to tak to bolo pretoze ak by som mal zlomenu poloos ako som predpokladal tak by som ziadal nove auto bez diskusie!!!!!!

Napsal: 09 úno 2008, 13:22
od zdenek76
Zapnout to můžeš, ale jelikož tam není mezinápravový diferák, jako u stálých 4x4, tak není regulace otáček předních a zadních kol, takže se s potřebou rozdílné rychlosti musí vyrovnat poloosy a převody, což je právě ten problém - jedno nebo druhé to nemusí vydržet.
V terénu (resp. na kluzkém povrchu) se to víceméně vyřeší proklouznutím kola, čímž se ty rozdílné rychlosti vyrovnají. Ale na asflatu to kolo prostě neproklouzne a všechny kroutící síly se přenáší do hnací soustavy.
Možná proto je tam taky automatické vypínání 4x4Lock při rychlosti nad 30km/hod, protože v těch vyšších rychlostech by to asi prdlo téměř jistě.