Stránka 1 z 1

Vzpěry na kapotu

Napsal: 25 úno 2008, 16:38
od omartinek
Ahoj kluci,máte někdo na přední haupně plynové vzpěry?Chystám se je tam dát a chtěl bych poradit jak je tam uchytit a tak celkově jak to máte řešený.Diky za rady.

Re: Vzpěry na kapotu

Napsal: 25 úno 2008, 16:48
od Vladislav Bureš
omartinek píše:Ahoj kluci,máte někdo na přední haupně plynové vzpěry?Chystám se je tam dát a chtěl bych poradit jak je tam uchytit a tak celkově jak to máte řešený.Diky za rady.
Pro správnou aplikaci plynových vzpěr musíš znát nejdříve hmotnost kapoty a přibližně polohu těžiště Přiložím obrázek aplikace se způsobem výpočku a obrázky koncovek přičemž bych volil uchycení přivařením patřičného protikusu nejjednodušeji plechem s dírou pro uchycení na kloub se závitem tj, horní typ z možnostmi uchycení (ty rozměry jsem vytáhl pro konkrétní typ neber je vážně)
Obrázek
Obrázek
přiloženy jsou dva obrázky
jinak největší plynové vzpěry co jsem našel se rozpínají z délky 564 na 1064 takže poktytí je absoulutně bez problému a doporučuju použít dvě vzpěry, při jedné se ti bude kapota kroutit do vrtule

Napsal: 25 úno 2008, 17:01
od omartinek
No každopadně tam dvě dám ale rpoblém je pouze s uchycením.Kamoš ma fabii a škodovaci to mají řešeny takhle.Přidávám odkaz.
http://fabiaclub.skodahome.cz/473-plyno ... oty-motoru

Napsal: 25 úno 2008, 17:04
od Vladislav Bureš
jasně kloub a oko jen su budeš muset udělat protikusy a u pantu to dejme tomu dáš pod šroub a pak je potřeba vyřešit délku a výsuv aby ti to také vyšlo pod šroub u blatníku

Napsal: 25 úno 2008, 17:08
od omartinek
Já co jsem zkoušel délku jen tak na volno tak by to mělo celkem vycházet ale bojím se spíše o to přichycení pod šoub toho blatníku.Na to bude největší tlak takže tam to vyztužit asi tost co?

Napsal: 25 úno 2008, 22:04
od Vladislav Bureš
omartinek píše:Já co jsem zkoušel délku jen tak na volno tak by to mělo celkem vycházet ale bojím se spíše o to přichycení pod šoub toho blatníku.Na to bude největší tlak takže tam to vyztužit asi tost co?
Ty vzpěry když je zkusíš stlačit tak při plném stlačení je třeba takřka minimální síla pro její urdžení ve stlačené poloze jediné kdy to vše opravdu namáháš je přo zavídání kapoty nevím jak je chycená matice do které se šroubuje jen šroub ale jestli je vařená tak jediné čeho by jsi se měl bát je střižení šroubu ale i ve velikosti M6 je to síla v řádu přez 100 kg kterých nedosáhneš a promáčknutí bych se také tolika nebál je to o tom jak silné vzpěry tam dáš aby nebyli přehnané

Napsal: 26 úno 2008, 08:53
od omartinek
Tak se na to vrhnu az sezenu ale nejaky zbytek nejakeho materialu.Nejaka psovina by na to mela snad stacit ne?

Napsal: 26 úno 2008, 09:03
od Vladislav Bureš
omartinek píše:Tak se na to vrhnu az sezenu ale nejaky zbytek nejakeho materialu.Nejaka psovina by na to mela snad stacit ne?
Také si myslím že kus ohnuté pásoviny by stačil

Napsal: 27 úno 2008, 13:39
od omartinek
OK diky za pomoc.