Stránka 1 z 1

pozor na turbo

Napsal: 10 bře 2008, 08:03
od jardo0908
zdravim urcite vela zvas ma Crdi motory preplnovane turboduchadlom chcem vas upozornit na jednu zavaznu vec ohladom turboduchadla a hlavne vgt-co to znamena premenliva geometria lopatiek turboduchadla pri nizkych otackach turbinka znizi prietok spalin a tym dosahuje vacsi tlak turba ale k veci po chipe ale aj pred je treba dozriet na dochladzovanie turba pretoze ma velmi vysoku teplotu az 800stupnovC a jediny chladiaci zdroj alebo medium je z motora ,pretoze turbo je trosku stavane na vysie teploty a velmi teple loziska sa az tak neopotrebuvaju ako to ,ze olej ktory pride do nedochladeneho turba sa specie na stenach privodneho potrubia,cim sa vytvori škrupinka v potrubi pred vstupom do turba a tym sa snizi prietok oleja na chladenie a mazanie a bol tu jeden chlap ktory pisal ze po chipe po paru km vymenil turbo a po ubehnuti niekolko km znova neskor mu prasklo tesnenie a dalsie zavady tesnenia a pod ak by nahodou niekomu odislo treba vymenit aj trubky na privod oleja najlepsia vyhoda je po kazdej akceleracnej jazde 1-2min motor nechat bezat alebo ho ochladit plynulou jazdou a dalsia vec Vgt lopatky s amozu zadriet co sa stalo kamosovy motor bude zaberat ale starsne z vysoka od 2800 a vysie a to uz bude fajn spotreba ak mate neake postrehy kludne napiste dakujem pridam aj clanok len ho najdem a este jedna vec po chipe reba dbat nato aby studeny motor nebol vytacany kludnou jazdou ho treba zohriat aby sa dobre premzalo turbo zohrial sa olej lebo asi vsetci viete aky vie byt studeny olej husty

Napsal: 10 bře 2008, 08:19
od Vladislav Bureš
Ochlazování turba je pro alespoň benzínové turbomotory naprosto běžná a hlavně nutná věc (zrovna tak jako zahřátí motoru než mu dáte čoud turbo má svá úskalí) právě kůli praskání a poškozování částí turba ale chladnutí není až tak závislé na konkrétním čase, proto existují zařízení "turbo timery" které to hlídají za vás a teprve když je vše v pořádku tak motor vypnou i když už jste třeba doma. Velice se tím prodlouží životnost. A v případě takových to potíží i na dieselech by to mělo alespoň tento problém vyřešit.

Napsal: 10 bře 2008, 08:34
od zdenek76
Shodou okolností se ke mně o víkendu dostal test od korejského specialisty na turba Garrett. Zkoušeli 4 různá nastavení řídící jednotky (chip)na novém SantaFe 2.2CRDi, po 5.000km rozebrali turbo a zjišťovali změny. Kromě originál nastavení řj prošlo bez újmy už jen toto nastavení dávající +12 HP. Více zvednutý výkon/krouťák již vykazoval dle Garrettu nadměrné opotřebení turba, u navýšení +34 HP odhadli nutnost repase/výměny turba na 35.000km.

origo auto z továrny
Obrázek

a nejpřípustnější chip
Obrázek

Napsal: 10 bře 2008, 08:39
od Vladislav Bureš
A co způsobylo tu újmu?
Neschopnost vyžšího plnícího tlaku?
Špatné mazání (nedostačující)?
Vyžší teplota v turbu (tvorba prasklin při nedochlazování)?
Víc mě v tuto chvíli nenapadlo :oops:

Napsal: 10 bře 2008, 08:44
od zdenek76
Vladislav Bureš píše:A co způsobylo tu újmu?
Neschopnost vyžšího plnícího tlaku?
Špatné mazání (nedostačující)?
Vyžší teplota v turbu (tvorba prasklin při nedochlazování)?
Víc mě v tuto chvíli nenapadlo :oops:
c je správně - Špatné mazání (nedostačující)? Zřejmě z toho důvodu, jak píše jardo0908. Ale přece jen, je to test výrobce turba, takže v jejich zájmu je ukázat, že lepší než chiptuning je nahodit jiný turbo.

Napsal: 10 bře 2008, 08:55
od LongStar
Vladislav Bureš píše:Ochlazování turba je pro alespoň benzínové turbomotory naprosto běžná a hlavně nutná věc (zrovna tak jako zahřátí motoru než mu dáte čoud turbo má svá úskalí) právě kůli praskání a poškozování částí turba ale chladnutí není až tak závislé na konkrétním čase, proto existují zařízení "turbo timery" které to hlídají za vás a teprve když je vše v pořádku tak motor vypnou i když už jste třeba doma. Velice se tím prodlouží životnost. A v případě takových to potíží i na dieselech by to mělo alespoň tento problém vyřešit.
to maji moji sousede na pajeru. koukam z okna oni vylezli moto bezi rikam co to toto:) kdyz vidim jak zamykaji:) a po chvilce chcpnul sam :)

Napsal: 10 bře 2008, 09:02
od Vladislav Bureš
jenže to by se dalo řešit jiným olejem (viskozitou) nebo (a) omezením v závislosti na teplotě oleje (dokud nedosáhne správných parametrů tak by to nepustilo turbo nad určitou zátěž) a turbo timerem tím by se to mohlo dát vyřešit. Já to zatím řeším tak že než na to šlápnu chci mít okolo 70°C na oleji a než ho vypnu tak čekám minimálně 2min nebo dokud nespadne olej na 82-84°C ale to se zase tá jen s přesným měřákem.

Napsal: 10 bře 2008, 09:07
od Vladislav Bureš
LongStar píše:
Vladislav Bureš píše:Ochlazování turba je pro alespoň benzínové turbomotory naprosto běžná a hlavně nutná věc (zrovna tak jako zahřátí motoru než mu dáte čoud turbo má svá úskalí) právě kůli praskání a poškozování částí turba ale chladnutí není až tak závislé na konkrétním čase, proto existují zařízení "turbo timery" které to hlídají za vás a teprve když je vše v pořádku tak motor vypnou i když už jste třeba doma. Velice se tím prodlouží životnost. A v případě takových to potíží i na dieselech by to mělo alespoň tento problém vyřešit.
to maji moji sousede na pajeru. koukam z okna oni vylezli moto bezi rikam co to toto:) kdyz vidim jak zamykaji:) a po chvilce chcpnul sam :)
To je právě turbo timer to by jsi měl také do budoucna řešit jinak alarmy typu magicar tuto funke mají. Jinak podotýkám (kdyby to chtěl někdo řešit jinak) že turbo timer není na pricipu teploty oleje.
Motor vozidla zůstává běžet ve volnoběžném režimu bez ohledu na to, že klíčky zapalování jsou vyjmuty, vozidlo uzamčeno a opuštěno. V automatickém režimu analyzuje zařízení (TTG) provozní režim motoru po celou dobu jízdy a z takto získaných informací vypočítá minimální dobu potřebnou k jeho "dochlazení". Po vypnutí zapalování je spuštěno odpočítávání a po jeho zkončení je motor automaticky vypnut.

Napsal: 10 bře 2008, 09:18
od LongStar
hmm ten magickcar stoji nak 5000,- ale urcite kdyz clovek nekam leti honi to a potrebuje hned vypadnout!! a nema cas cekam nakou dobou na vychladnuti ve volnobezkach tak se ta cena asi vyplati:) nastesti to moc nehonim:) jinak uz mas BOV Vlado?? ja uz jo:D

Napsal: 10 bře 2008, 09:50
od jardo0908
za istych oklolnosti treba vzdy po chipe davat kvalitnejsi olej a fullsyntetic na tom netreba setrit motor a vsetky pohyblive casti su viac namahane mam teraz jedn pripravok doma kupil ho oco a predajca mu tvrdil ze to uz velmi vela ludi vyskusalo a ze to zleosuje vlastnosti motora Obrázek

Napsal: 10 bře 2008, 09:54
od jardo0908
panther co na to poviete mate stim niekto skusenostObrázek [g_small/2374822,Snd6i.jpg[/img][/URL]
neviem ako mam sem nahrat text v pdf

Napsal: 10 bře 2008, 10:40
od Vladislav Bureš
jardo0908 napsal:
panther co na to poviete mate stim niekto skusenost [g_small/2374822,Snd6i.jpg[/img][/URL]
neviem ako mam sem nahrat text v pdf

PDF sem snad nenahraješ já to dělám že přez print-sceram (není to asi správně napsané) vyfotím obrazovku a pak to vložím do nějakého úpravce obrázků uložím jako JPG a pak jako obrázek dávám sem

Olejářské mýty

Napsal: 11 bře 2008, 21:15
od Zamo
jardo0908: Nez cokoliv pridas do oleje, nejdrive si precti nekolik rad odborniku
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... ky_mytus10
osobne bych se ridil jen doporucenim vyrobce vozu, aby olej splnoval nejen viskozitni ale zejmena vykonostni klasifikaci dle ACEA.
Pro CRDi VGT je to ACEA B4 a ↑ a pro motory s DPF navic i ACEA C3.

Napsal: 12 bře 2008, 09:46
od jardo0908
ja som doteraz daval castrol 10W40ale mi hovorili ze je slaby nech dam radsej 5W40lebo neviem aky je predpisany

Napsal: 12 bře 2008, 11:31
od Zamo
jardo0908 píše:ja som doteraz daval castrol 10W40ale mi hovorili ze je slaby nech dam radsej 5W40lebo neviem aky je predpisany
toto je viskozitni klasifikace udavajici ↓ a ↑ rozsah teplot pouziti oleje.
5W nebo 10W jsou zimni cisla udavajici dolni hranici cerpatelnosti oleje ( -35 nebo -30 st. C), 40 je letni cislo
Vykonnostni klasifikace dle ACEA je neco jineho (na zadni strane obalu oleje) a udava pro jake druhy motoru je olej urcen.
Ja pouzivam Repsol Elite Evolution 5W40, ACEA C3 , ACEA B4 . Ale je spousta i jinych velice kvalitnich oleju jinych znacek. Chce to jen uhlidat si pozadovane viskozitni a vykonnostni parametry oleje. Vse najdes na vyse zminenem webu.
(ACEA C3 pro motory s DPF primo doporucuje Hyundai servis) DPF maji tusim vsechny 114 kW CRDI VGT od r.2007.