Stránka 1 z 2

Scoupe zas problémy, POMOC prosím

Napsal: 25 bře 2008, 23:13
od Yurii
Tak kucí určo už šici víte že je muj skupáč zralej na generálku ale přesto se občas hodí kdyby byl pojízdnej takže poslyšte příběh o tom jak jsme Skupáča odstavil a už se moc nerozhejbal.

Koncem loňského roku jsem auto odvezl na zimní spánek k babičce, kdyby motor v nízkých teplotách běhal jak má, nebyl by problém ale když se mu nechtělo tak jsem ho kvůli jeho vlastnímu bezpečí dal mimo Prahu.
Auto jsem odstavil, Vláďovi jsem půjčil svojí váhu vzduchu, vrátil zapalovací kabely, jště jsem na Vláďovu radu zalepil izolepou holé vývody z rozdělovače , zaigelitoval otevřené sání bez váhy, vyndal baterku nechal ho být. (předesílám že k babičce jsem s ním dojel vpohodě jakoby se nechumelilo a auto tam 4 měsíce stálo)

Když jsem ho chtěl nedávno oživit tak se mi ale nepovedlo, vrátil jsem váhu vzduchu pozapojoval zapalovací kabely ale...
Motor naskočí jenom s plynem a když ho držím ve vyšších otáčkách jinak okamžitě chcípá. Nad 3000ot běží jako hodinky jen moc ochotně netáhne ale když jedu pod touhle hranicí tak se mi práská z vejfuku, trhá to a motor má tendenci chcípat a nedržet otáčky. Zdálo se mi že to zase jakoby běží na tři válce :(
Mam zvukovej záznam motoru ale nepřál bych to slyšet nikomu kdo má skupáče a auta všeobecně rád.

Je mi to všechno ale divný, protože jsem vyměnil komplet svíčky (ty většinou všechno vyřešily), zkontroloval konektor váhy vzduchu a MDčkem vyčistil kontakty, zkontorloval, několikrát přepojoval i prohazoval zaplovací kabely, dokonce jsem koukal jak vypadá zevniř víko rozdělovače jestli to není třeba oxidace kontaktů ale když se stav ani potom nezlepšil tak jsem kapituloval.

Snad budete mít někdo nápad čím by to mohlo být, já už s nápady skončil :(

Napsal: 25 bře 2008, 23:27
od LongStar
hod ten zvuk! zajima me tvuj big problem a verim ze se vyresi!

Napsal: 25 bře 2008, 23:29
od LongStar
ted me napadlo cidlo na motoru co ridi spalovani

Napsal: 25 bře 2008, 23:39
od Yurii
Tady je ten zvuk :(
První bylo nastartování s odpojeno váhou vzduchu a druhý se zapojenou, alespoň teda myslím.
http://www.supload.com/sound_confirm.ph ... 865018.wav
Tohle je zase zvuk zevniř, je to skupáč a něcomi vevnitř dost nepříjemně pro telefon rezonovalo tak se nedivte.
http://www.supload.com/sound_confirm.ph ... 141570.wav

BTW: bylo to nastartování s motorem v provozní teplotě, kolem 3000 se s tim dalo i normálně jet tak se neděste že sme na něj tak zlej :wink:

Napsal: 26 bře 2008, 23:41
od petr rysavy
zkus jestli ti vsechny kable hazeji jiskru, kdyz vyndas svicky jsou vsechny stejne opalene , podle toho co pises tak to opravdu jede na tri me to delalo take-duvod byl ze odesla tri mesice stara svicka-NGK

Napsal: 27 bře 2008, 10:05
od Yurii
Ja mam svicky komplet novy ale na druhou stranu, sou to ty nejlevnejsi Brisky no :oops:
Uz mam teda dve moznosti co by to mohlo bejt jedna je tohle a druhá je že mi motor pouští moc vzduchu do válců... mam prej zkontrolovat nějákej "purge solenoid valve" nevim ja kse řekne česky :)

Taky mne napadlo že bych si mohl dat zarovku do CHECK ENGINE a vyblinkat si co tomu asi tak je... i kdyz zase by mi sviňa svítila furt :(

Napsal: 27 bře 2008, 10:10
od Kamil
"purge solenoid valve" V doslovném překladu znamená očistit elektromagnetický,nebo solenoidový ventil.

Napsal: 27 bře 2008, 21:44
od ivan
Yurii píše:Ja mam svicky komplet novy ale na druhou stranu, sou to ty nejlevnejsi Brisky no :oops:
Uz mam teda dve moznosti co by to mohlo bejt jedna je tohle a druahá je že mi motor pouští moc vzduchu do válců... mam prej zkontrolovat nějákej "purge solenoid valve" nevim ja kse řekne česky :)

Taky mne napadlo že bych si mohl dat zarovku do CHECK ENGINE a vyblinkat si co tomu asi tak je... i kdyz zase by mi sviňa svítila furt :(
Právě,že Ti tam žádnej vzduch nejde :!:
Je to solenoid na nádržku od aktivního uhlí,buď se přilepil(stačí profouknout)nebo dal pápá,takže výměna,jinak je jak máš posilovač brzd(ta černá věc na kterém je brzdový válec),tak je kousek od něj je to hnědý nebo černý a je k němu dvoupinový konektor(je tam jediný na hadici,to najdeš! :wink: Jakmile nejde tohle ,tak volnoběžný ventil se neotevře asi bez vzduchu a zároveň to neudrží volnobě prostě nic dusí se to,vrní to jakoby to šlo na dva maximálně tři válce :evil: a z výfuku smrdí
benzín jak sviň :wink:
Ps: Dobrej nápad s tím nahráním sic wav formát,ale poznal jsem to hned :wink:

Napsal: 27 bře 2008, 23:50
od Yurii
Díky moc za radu, příští týden otestuju, bohužel se kněmu jindy než v pátek nedostanu :( Nezbejvá než tiše doufat že to je opravdu ono, ne že bych nedal na Ivánkou zkušenost a intuici, ale přecejenom mne to auto už párkrát nemile překvapilo :cry:

Mne přišlo taky logický že by to bylo spíš tak že tam vzduch nejde a pak to detonuje až při dostatku vzduchu pozdějc ale Pener mi to něják vysvětloval tak sem si řek že má asi pravdu.
Ten nápad s nahráním zvuku byl jediný co mne napadlo jako jedno z posledních východisek fakt jsem neměl už co bych vyzkoušel nebo vymyslel, přesně takový to stéblo kterýho se chytá tonoucí.

Napsal: 31 bře 2008, 20:15
od Yurii
Tak jsem to auto chtěl dneska pořešit ale nepovedlo se... ten Purge "blablabla" VENTIL vypadá že je naprosto OK a došly mi nápady (Pro zasmání ještě musím říct že jsme chtěli ten ventil prohodit mezi autama taky ale Vláďovo auto ho vůbec nemá a nemá ani kam by byl zapojenej.)... zkoušeli jsem s Vláďou prohodit i volnoběžnej ventil ale taky pořád nic, i když nastala změna alespoň v tom že už to občas alespoň drží otáčky a nechcípá.

Pořád platí že se zapojenou váhou vzduchu te ojede hůř a otáčky na volnoběh to nedrží vůbec. Turbo se zdá jakože tlačí naprázdno v očekávání že motor potáhne víc ale nechce se mu. Když jedu a třeba uberu plyn kolem 2000 ot. tak se mi práská z vejfuku jako rumcajs fousama. Čim by to mohlo ale bejt, auto tam tři měsíce jenom stálo a když jsem tam s ním jel, bylo fakt uplne vpohodě, dokonce sem se i sám pro sebe rozmejšlel jestli není škoda ho tam nechat...

Takže jsem zase tam kde jsem byl akorát jsem se s autem dokodrcal do Prahy :cry: :cry: :cry: Fakt nikdo netušíte další věc čím by to mohlo být?

Tady jsou nějáké fotky:http://yurii.rajce.idnes.cz/Skupace/#album

Napsal: 01 dub 2008, 08:03
od Vladislav Bureš
Koukák když tak porovnávám že krom toho že tam mám "Purge "blablabla" VENTIL " a není ho ani kam připojit tak tam nemám více věcí co jsem tak teď porovnával fotky tak jsem našel (nenašel) další hadičku možná dvě. Na to že máme auta ze stejného roku tak jsou jiná to moje je nějak jednoduší (čím méně součástek tím méně se toho může porouchat :lol: ) Yurii zkus ještě prohodit tu váhu to jsme zapoměli zkusit mohli jsme ji dát ke mě jak by se to chovalo alespoň bychom vyloučili jestli je v pohodě.

Napsal: 01 dub 2008, 20:46
od Yurii
Elektrika v motoru by podle všeho měl bejt BOSCH Motronic a předpokládám že ta věc co Ivánek popisoval je ten odvzdušňovací ventil nádrže.
To co bude zlobit podle mne musí být něco v elektronice protože to jinak neni možný :(

Napadla mne třeba Lambda sonda nebo snímač klepání... ale fakt tomu nerozumim a v příručce pro mechaniky o tom moc nepíšou :(

Jen pár obrázků jak to ve Skupáčích asi vypadá s elektrikou.

EDIT: Jakou žárovku potřebuju do kontrolky "CHECK ENGINE"? Zkusil bych si vyblikat kódy jenže jí tam samozřejmě nemam :(

Obrázek

Druhý obrázek smazán...

Napsal: 02 dub 2008, 08:48
od mirpie
ten obrázek nesedí na Scoupé, Řada věcí ano, třeba systém "vstřikování" sekundárního vzduchu do výfukového potrubí před katalyzátor tam jistě mít nebudeš. Tenhle krám jsem viděl jen na Octávii 2,0 8V 85kW. Je to koncepčně prahistorickej motor a škodovka ho nasadila místo motoru 1,8 20V a aby ten krám splnil emisní limity při měření emisí na studeném motoru, museli tam dat tu vzduchovou pumpu, co asi 30s po startu tlačí do výfuku vzduch pro podporu oxidace v katalyzátoru.
Pak tam vidim integrované elektronické zapalování s "civkou" přímo na svíčce, To Scoupé taky mít nebude.
Dále je tam pak zpětné vedení výfukových plynů přes EGR ventil zpět do sacího potrubí. Používá se u některých novějších vozů pro snižování emisí NOx. Při malém zatížení nebo malých otáčkách se přepouští přibližně 18% výfukovýchp lynů zpět do sacího potrubí. Omezí to množství kyslíku, tím nepatrně spadne výkon (ale při malém zatížení není potřeba) a je to dobré na zmíněné emise NOx. Při sešlápnutí pedálu plynu na podlahu se ventil zavře a koně zůstavaj. Nepoučení majitelé Caliber nebo nevim kterého typu Oplu, co to má, ten EGR ventil vytahují a potrubí zaslepují. Přitom při 3000otáčkách, je přepouštěné množství jen asi 4%, nad 4000otáček je ventil uzavřen.

Napsal: 02 dub 2008, 08:55
od Vladislav Bureš
Já ten ventil vracení spalin z5 do sání mám také vyřazený.
Ještě postřeh Scoupe má jedku vačku a švíčky z boku šikno 8V a 12V tohle na obrázku bude 16V DOHC Yurii zkus najít jiný obrázek zapojení ale už s Scoupe a nejlépe i pro můj motor (ten jednoduší :lol: )

Napsal: 02 dub 2008, 09:01
od Yurii
No presne Scoupo to neni to jsem taky poznal protoze ma rozdelovac ale zhruba to na nej sedi a je to jediny schema ktery sem nasel kde je jak vaha vzduchu jako mam ja, tak ten PSV.
Neplanuju podle tohohle schematu nic opravovat ale jen premejslim co z toho co na nem je by mohlo bejt jeste podelany :(
Na hw samotnyho motoru na schematu mi moc nezalezi