Stránka 1 z 13

Palubní PC

Napsal: 17 dub 2008, 03:36
od lato
Je v principu u CRDi nemozne zobrazovat okamzitu spotrebu? Aj priemerna spotreba sa ustali az po niekolko km - merane na dialnici, reset počas ustalenej jazdy. Inac priemerna spotreba po viac km je uplne vporiadku.

Napsal: 17 dub 2008, 06:34
od Vita
Asi mluvis o tovarnich palubnich pocitacich ...
Tam ta funkce mozna neni ozivena, nebo zobrazovana ...
Ale jinak principielne to mozne je ... ja mam na Lantre dodelavany palubni pocitac a ten funkci okamzite spotreby umi .... :wink:
Viz prispevky v jinem vlakne ... uz nevim kde ... ale najdes to ....

Napsal: 17 dub 2008, 17:03
od peter1205
Asi viacerým by sa funkcia momentálnej spotreby hodila. Z praxe viem, že je to dobrá vec.

Napsal: 17 dub 2008, 17:09
od peaty
Zeby sa nasiel nejaky odbornik, ktory by nam tuto funkciu "ozivil"? :lol: Nebolo by to zle, aspon by som vedel, kolko si to pyta pri prudkej akceleracii...

Napsal: 17 dub 2008, 18:23
od adam221
peaty píše:Zeby sa nasiel nejaky odbornik, ktory by nam tuto funkciu "ozivil"? :lol: Nebolo by to zle, aspon by som vedel, kolko si to pyta pri prudkej akceleracii...
Mozno bude lepsie ked tu aktualnu spotrebu pri akceleracii neuvidim :D

Napsal: 17 dub 2008, 18:44
od Bruno
Tak to máš pravdu, protože to někdy leze až přes 40l při akceleraci!!!!

Napsal: 18 dub 2008, 09:03
od lato
Prebehol som diskusiu na tema palubny pocitac, ale neriesi to zásadnu otazku na moznost zobrazenia (sposob vypoctu) okamzitej spotreby u CRDi Mne by stacil 2miestny displej co by ukazoval okamzitu spotrebu. S PIC by to bola hracka, akurat nepoznam do detailu ako funguju vstreky ( skade a aky signal použit) . Zaraza ma fakt, ze aj priemerna spotreba je presna az po pomerne dlhom intervale.

Napsal: 18 dub 2008, 09:04
od majco
mne by sa táto fnkcia aj tak hodila. bral by som to. bol som na to zvyknutý na svojom predošlom aute.

Napsal: 19 dub 2008, 13:54
od CzechJoker
lato píše:Zaraza ma fakt, ze aj priemerna spotreba je presna az po pomerne dlhom intervale.
Průměrná spotřeba je statistická hodnota a k tomu, aby byla maximálně eliminovaná možná (statistická) chyba je třeba mnoha měření. Laicky řečeno počítač musí dokázat eliminovat výstřelky typu "Schumacher na křižovatce" či "Skrblík jede z kopce".

Napsal: 19 dub 2008, 20:03
od lato
Viď prvý príspevok: Ustálena jazda cca 110km/hod / aj počasie / počas jazdy
vykonám reset, asi o 500 m ukáže priemernu spotrebu cca 7l/100km, po pár km sa ustáli (cca 5,4l ?). /Ziadny sumacher, kopce/ pocítac nemá najmensi dôvod takto meniť hodnoty, iba ak s princípu merania tam volačo nesedí. Toto ovšem vylučuje merať okamžitú spotrebu je to vlastne len rýchly reset pri priemernej spotrebe / PIC počíta počet pulsov so vstrekov a toto zobrazím na displej na na určitý počet pulzov z tacho - pohybu/. takto si to predstavujem zrealizovať, ale som na pochybách či to bude fungovať , keď tak kolíše priemerná hodnota... ak to niekto skúšal nech sa prosím ozve!
(ale pre CRDi!)
Ďakujem

Napsal: 19 dub 2008, 20:39
od Bruno
Musíš znát nejen počet vstřiků ale i parametry vstřiku tj. kolik paliva za časovou jednotku pokud máš elektrický impulz, který ti počítá vstřiky tak pokud budeš znát parametry vstřiku/množství paliva/pak už není problém přes stanovenou konstantu to vynásobit s konstantou impulzů tachometru/musíš znát převodové poměry tachometru/ a pak je to malina!!!

Napsal: 19 dub 2008, 20:54
od CzechJoker
lato píše:Viď prvý príspevok: Ustálena jazda cca 110km/hod / aj počasie / počas jazdy
vykonám reset, asi o 500 m ukáže priemernu spotrebu cca 7l/100km, po pár km sa ustáli (cca 5,4l ?). Ďakujem
Mám i opačnou zkušenost: RESET a okamžitá spotřeba 3,6 l a po pár kilometrech se ustálila na 4,6 l. Možná že okamžitá spotřeba v tom okamžiku opravdu byla vyšší než dlouhodobý průměr.

Napsal: 20 dub 2008, 00:44
od lato
Bruno píše:Musíš znát nejen počet vstřiků ale i parametry vstřiku tj. kolik paliva za časovou jednotku pokud máš elektrický impulz, který ti počítá vstřiky tak pokud budeš znát parametry vstřiku/množství paliva/
Veď práve!!! toho sa obávam, ako určiť množstvo paliva na jeden vstřik, údajne su to až 3 dvojice vstrekov /predvstrek hlavný a dostrek/ a neviem či nie je treba spočítať celkovu dobu- chcelo by to osciloskop, ak sa oteplí na záhrade vyskúšam a dám sem namerané priebehy, ale keď to bude rádove msec. tak by to 10MHz PIC mohol stíhať. Ináč kontrola a prípadná kalibrácia by sa dala s porovnaním s pal.poč. ptri ustálenej jazde. Pochybujem že sa niekomu podarí odblokovať okamžitú spotrebu, zdá sa mi že nie je podporovaná, to by tá priemerná spotreba nerobila také divy...

spotreba

Napsal: 29 kvě 2008, 17:26
od DEXTER
zdravim vas
chcem sa nieco opytat ohladne udaju o spotrebe na pp
natankujem vynulujem pocitac a vydam sa na povedzme 100km trasu spotreba samozrejme kolise hore dole podla okolnosti ale ked pojdem napriklad rychlostou 100km ukazuje mi spotrebu povedzme 5L a pred cielom pridam a pojdem sviznejsie na pocitaci mi naskoci 8Litrov zaparkujem a chcem si pozriet spriemerovanu spotrebu ako to urobim ???? ved na pocitaci bude posledny udaj 10Litrov alebo sa mylim ?

Re: spotreba

Napsal: 30 kvě 2008, 12:25
od peaty
DEXTER píše:zdravim vas
chcem sa nieco opytat ohladne udaju o spotrebe na pp
natankujem vynulujem pocitac a vydam sa na povedzme 100km trasu spotreba samozrejme kolise hore dole podla okolnosti ale ked pojdem napriklad rychlostou 100km ukazuje mi spotrebu povedzme 5L a pred cielom pridam a pojdem sviznejsie na pocitaci mi naskoci 8Litrov zaparkujem a chcem si pozriet spriemerovanu spotrebu ako to urobim ???? ved na pocitaci bude posledny udaj 10Litrov alebo sa mylim ?
Palubny PC v Accente ukazuje iba priemernu spotrebu, takze to cislo co tam nakoniec uvidis, bude tvoja priemerna spotreba na tej 100km trase...