Stránka 1 z 3

Měření výkonu :-o

Napsal: 08 čer 2008, 08:44
od Jerry159
tak jsem byl v pátek juknout na školu a potkal jsem tam ředitele dílen...se všema tam vycházím kamarádsky pač já mám prořízlou hubu a nebojím se něco říct takže jsme pokecal a jen tak nahodil kolik by stálo zmeření výkonu ( 2 roky stará výkonová brzda ) no a prý 500 a já že pro bývalé žáky zdarma :lol: :lol: :lol: no a nějak jsme se zakecali že mi řekl že mám dohodnout s kamarádem co tam dělá na brzdě a tak jsem za ním přijel a říkám že jsem se bavil s ředitelem a že se mám s ním domluvit jestly mi to udělá teda za darmo a on že to teda není problém :D takže jsme se domluvily na pondělí takže jsem zvědav jak to dopadne....celé to budu natáčet na telefon takže to pak uvidíte na youtube....odkaz pak pošlu ale bojím se jediného???? :o ???? a to že budu sklamaný až od tamtud vyjedu...že to bude mít mín KW jak 102kw co myslíte?

Napsal: 08 čer 2008, 09:20
od zdenek76
na kolech to bude mít určitě míň, spíš bude zajímavý, kolik výkonu se poztrácí v přenosové soustavě

Napsal: 08 čer 2008, 09:25
od Jerry159
ted nevím jestli to změří výkon motoru jako zvlášť a pak ještě na kolech nebo jenom že to uměří výkon na kolech?

Napsal: 08 čer 2008, 10:42
od mirpie
měří to výkon na kolech, ale po dosažení maximálních otáček (měří se na čtyřku nebo pětku), se pustí plyn a motor dojíždí až tařka do volnoběhu s roztočenými koly na válcích. V tu chvíli měří výkon potřebný k jejich točení, tedy tím se změří veškeré výkonové ztráty od setrvačníku až po pneumatice na válci. Takže k dispozici bys měl mít obě čísla, tedy výkon a točivý moment na klikové hřídeli (případně na setrvačníku) a pak ztrátový výkon, který ti po odečtení od motorového výkonu dá výkon na kolech.
Viděl jsem takhle měřit výkon těch obřích moderních traktorů, je na to poměrně nová zkušebna v Brně, možná jediná moderní v republice na těžké stroje. Příležitostně si tam jezdí měřit výkon i studenti se svými upravenými vozy a nejeden majitel byl zklamaný, hlavně ti, co měli upravenou řídící jednotku (chip).
Pokud máš ještě katalyzátor a s motorem jsi provedl jen to co jsem viděl, odhaduju to tak na 105kW... Dej vědět. Jinak at tě nezaskočí ten ztrátový výkon. Těmi převody se ztratí hodně, v poho i 20%

Napsal: 08 čer 2008, 10:53
od Vladislav Bureš
Také jsem to tak nějak chtěl napsat výkon budeš znát jak na klice "hp" tak na kolech "whp" ztráty bývají tak 15% předohrab 20% zadohrab a 25% čtyřkolky je to samozřejmě orientačně ale -+ by jsi se tam měl pohybovat pokud je vše v pořádku

Napsal: 08 čer 2008, 11:03
od Jerry159
hmmm no ted lituji že jsem se do toho dal ale co aspon budu vědět jak na to jsem a mohu potvrdit jaký mám výkon a tím že budu mít na to papír a at si pak někdo příjde říct že má sportovní sání + výfuk a že výkon se mu tak posunul z např. 81 kw nna tak 88kw ale když to nebude mít změřený

Napsal: 08 čer 2008, 11:41
od black_sheep
ja myslim, ze budes mit naprosto seriovy vykon.. :-) ja temhle sportovnim serepetickam vubec neverim, tak uvidime :-) on ten vykon se muze lisit od zadaveneho klidne az +/- 5% takze pokud Ti nameri 104kW tak bych z toho nedelal zaver, ze to je prave diky vyfukum :-) kazdopadne pokud Ti nameri 100kW tak zklamany taky nebud... copak poznas ty 2kW kdyz to mas pod plnym kotlem?? :-)

Napsal: 08 čer 2008, 13:03
od Jerry159
to nepoznám ale jediné co mohu říct co je poznat tak to že když tam dám 17" tak to jede uplně jinak než na 15" na nich to jede lépe myslím to tak že se to netáhne tak dlouho do otáček... jinak na brzdu pojedu s 15" a uvidím jak bude čas tak bych to tam ještě zkusil se 17"

Napsal: 08 čer 2008, 13:13
od Seemann
jaký rozdíl udělají kola která mezi sebou mají 2"? Protože já mám 2 Scoupe GT. Jedno na 14" a druhé na 16". To mi přijde že prostě jede pomaleji. Zkoušeli jsme na rovném úseku pružnost zrychlení 1500ot.-6000ot. a rozdíl tam byl. Ne nějaký velký,ale to se 14" trochu ujíždělo.

Napsal: 08 čer 2008, 13:25
od Borek
Neváhej,jdi dotoho.Na tuningu ve Vysokém Mýtě,chtěli za změření 1000,-Kč a měli prázdno :D .Tak i za to 500,-,bys to měl dobré. :wink:
Udělají měření i cizímu(třeba za to 500,-Kč)?V rámci školní výuky,bych jim na změření auto také půjčil :lol: .Škoda,že ji nemá někdo známý-jako většinu,také by mě zajímalo třeba změření s norm.filtrem a bavlnou nebo kdo chce chipnout auto-tak před a po,jestli firmy neklamou...

Napsal: 08 čer 2008, 13:29
od Limitz
Seemann píše:jaký rozdíl udělají kola která mezi sebou mají 2"? Protože já mám 2 Scoupe GT. Jedno na 14" a druhé na 16". To mi přijde že prostě jede pomaleji. Zkoušeli jsme na rovném úseku pružnost zrychlení 1500ot.-6000ot. a rozdíl tam byl. Ne nějaký velký,ale to se 14" trochu ujíždělo.
tak mělo by to být tak že s malýma kolama by měla byt lepší akcelerace ale menší maximální rychlost oproti větším kolům

Napsal: 08 čer 2008, 22:17
od mirpie
jo, je to tak. Menší kola maj menší moment setrvačnosti a tak motor nemá takovou práci je roztočit. Lepši se zrychlení. Pokud jsou kola ale celkově na obvodu menší než jiná alternativní větší kola, na menších kolech (obvodově) je menší maximální rychlost na každém převodu. Pro zrychlení spíš než velikost kol je důležitý jejich moment setrvačnosti

Napsal: 09 čer 2008, 13:23
od Jerry159
Tak chlapy je to tady!!!! tohle jsem opravdu nečekal....koukně te se sami...

na kolech 15"

výkon motoru...85,83 kw ... 5731ot/min ....176,51Nm ...3653ot/min
výkon na kolech...72,96kW...5731ot/min...150Nm 3653 ot/min

na 17"

motor... 91,09kW....5740 ot/min......181,40Nm....3633ot/min
na kolech...75,61kW....5740 ot/min.....150,56Nm.....3633 ot/min

Mazec.... :evil: :evil: :evil: no podle toho mě předjede 1,6 coupe tak jsem zvědav :o :evil: :evil: :evil:

Napsal: 09 čer 2008, 13:52
od mirpie
ty hodnoty sedí na motor 1,6, ne na dvoulitra... I ty otáčky jsou ale nějak nízké a to i na 1,6.... Už jsme to s Petrem probírali...

Napsal: 09 čer 2008, 14:08
od Jerry159
mirpie píše:ty hodnoty sedí na motor 1,6, ne na dvoulitra... I ty otáčky jsou ale nějak nízké a to i na 1,6.... Už jsme to s Petrem probírali...
Přesně tak míro :cry: