scoupe - prehrivani motoru => obcas vari
Napsal: 24 čer 2008, 21:45
Zdravicko,
tak si lamu hlavu nad tim proc se moje scoupecko porad prehriva. Je to zahada. Proste chvili jezdim a klidne to trosku i pozenu, a jezdi perfekt, neprehriva se vubec a jede krasne. Na vicku zadny slem po vode, nehuli, prima..
jenze pak se stane to, ze se najednou zacne prehrivat, razem je na vicku bila emulze po vode a v chladici chybi voda, ktera se vyfouka do expanzky.. z ni taky obcas strika a casto slysim to, jak do ni jdou bubliny.. takze jako tesneni pod hlavou nebo ruplna hlava... jenze jak rikam, nedela to porad..
a taky kdyz se to zacne uz skoro varit, treba kdyz to taham v nizkych otackach, tak staci tomu nakotlit plyn treba do 4-5tis a misto toho aby motor puknul jak by se clovek bal tak se proste vychladi, to znamena jak kdyby byla v haji pumpa...
zitra jedu nechat zmerit komprese, to budu moudrejsi... ryska oleje mam pocit ze lita nahoru/dolu asi o pullitr ale olej je cerny, neni sedy jak kdyby v nem mela byt voda. (jestli to je teda vubec videt).
vypada to teda na tesneni pod palici a zaroven vodni pumpu.. protoze kdyby byla jen pumpa, tak by nesla voda do voleje, resp. proc by tam byl najednou slem?? a taky proc by byl chladic prazdny ale expanzka plna, tzn. ze to foukne do okruhu s vodou a ta vyleti.. jenze zase pak nechapu ze kdyz to taham v nizkech otackach a zacne to skoro varit, tak kdyz tomu pokotlim na neutral, tak to zase klesne a takhle jsem najel 20km bez jedineho problemu.. votevru rano chladic, voda plna.. jedu k benzince, chladic porad plnej! ale pak ujedu 2km, taham to v nizkejch otackach, zacne se zvedat teplota do temer unosneho maxima, tak tomu pokotlim aby to spadlo na provozni teplotu a misto toho to porad lezlo nahoru az na tu horni carecku a tam se to drzelo tak jsem to chcipnul.. a voda zase v riti, litr pryc behem chvilky.. to by zase bylo na pumpu..
ale autak pritom jede hezky, taha odspoda...
pac tece servo docela fest tak dela louzicky pod sebou a tezko najit jestli tece pumpa kdyz videt neni a poznat z louze servokapaliny jestli v tom je i voda, jde dost tezko..
takze moje dotazy?
1. pozna se smichany olej s vodou? jak? bude sedy?
2. jaktoze raz na raz zmizi voda z chladice (dolejvam tak 1l) a je nafoukana explanzka, zrovna kdyz teplota leti vysoko na tu horni carecku? jinak jezdi jako kdyby nic, kdyz doleju a necham vychladnout. do cerveneho jsem ji uz neposlal od te doby co je tady doma.. jen po ceste z prahy jsem mu dal zabrat kdyz neslo zastavit a varil kruci (to je jak jsem volal hujerovi)
3. kdyz ho necham vrnet na volnobeh, tak se krasne uchladi, je tedy mozne ze na volnobeh neni jeste takovy tlak, aby se poznalo podfouknute tesneni pod hlavou?
4. jak spolehlive zjistim, ze spaluje vodu? musi bile hulit? co svicky? koukal jsem na ne a jsou cihlove cervene, spis do rezava ale vypadaj perfekt.. jen jako kdyz na nich nekdo najel 30.000 a pritom jsou myslim relativne nedavno vymenene... a taky ta voda v chladici je spis rezava nez bila, ptz je chladic plny rezave neplechy.. taky je pul motoru vohozeny rzi z expanzky (to nevim co se stalo ptz me se takova exploze vody nestala, mozna proto, ze uz jsem dal novy termostat s nizsi teplotou otevirani, pro zatim reseni..)
zitrejsi mereni koprese hodne napovi, taky sebou motor dost mele a ma takovy dost rozklepany chod, ale to bude asi po 200.000 uplne normalni, hehe favorit se takhle chova uplne bezne, jen mi prijde, ze aplha engine G4EK v 2. generaci byl takovy kultivovanejsi..
nejake napady? jak postupovat? na co se podivat?
diky moc za rady.. snad na to prijdu nejak driv, nez cely auto kuchnu, ikdyz asi bude muset brzo na rozlozeni.. dokonce jsem sehnal i motor do nej, ale pak jsem si to rozmyslel s tim, ze dam tenhle dokupy nez menit cely motor za jiny (to mi vyskakovali naklady do auta vysoko)
tak si lamu hlavu nad tim proc se moje scoupecko porad prehriva. Je to zahada. Proste chvili jezdim a klidne to trosku i pozenu, a jezdi perfekt, neprehriva se vubec a jede krasne. Na vicku zadny slem po vode, nehuli, prima..
jenze pak se stane to, ze se najednou zacne prehrivat, razem je na vicku bila emulze po vode a v chladici chybi voda, ktera se vyfouka do expanzky.. z ni taky obcas strika a casto slysim to, jak do ni jdou bubliny.. takze jako tesneni pod hlavou nebo ruplna hlava... jenze jak rikam, nedela to porad..
a taky kdyz se to zacne uz skoro varit, treba kdyz to taham v nizkych otackach, tak staci tomu nakotlit plyn treba do 4-5tis a misto toho aby motor puknul jak by se clovek bal tak se proste vychladi, to znamena jak kdyby byla v haji pumpa...
zitra jedu nechat zmerit komprese, to budu moudrejsi... ryska oleje mam pocit ze lita nahoru/dolu asi o pullitr ale olej je cerny, neni sedy jak kdyby v nem mela byt voda. (jestli to je teda vubec videt).
vypada to teda na tesneni pod palici a zaroven vodni pumpu.. protoze kdyby byla jen pumpa, tak by nesla voda do voleje, resp. proc by tam byl najednou slem?? a taky proc by byl chladic prazdny ale expanzka plna, tzn. ze to foukne do okruhu s vodou a ta vyleti.. jenze zase pak nechapu ze kdyz to taham v nizkech otackach a zacne to skoro varit, tak kdyz tomu pokotlim na neutral, tak to zase klesne a takhle jsem najel 20km bez jedineho problemu.. votevru rano chladic, voda plna.. jedu k benzince, chladic porad plnej! ale pak ujedu 2km, taham to v nizkejch otackach, zacne se zvedat teplota do temer unosneho maxima, tak tomu pokotlim aby to spadlo na provozni teplotu a misto toho to porad lezlo nahoru az na tu horni carecku a tam se to drzelo tak jsem to chcipnul.. a voda zase v riti, litr pryc behem chvilky.. to by zase bylo na pumpu..
ale autak pritom jede hezky, taha odspoda...
pac tece servo docela fest tak dela louzicky pod sebou a tezko najit jestli tece pumpa kdyz videt neni a poznat z louze servokapaliny jestli v tom je i voda, jde dost tezko..
takze moje dotazy?
1. pozna se smichany olej s vodou? jak? bude sedy?
2. jaktoze raz na raz zmizi voda z chladice (dolejvam tak 1l) a je nafoukana explanzka, zrovna kdyz teplota leti vysoko na tu horni carecku? jinak jezdi jako kdyby nic, kdyz doleju a necham vychladnout. do cerveneho jsem ji uz neposlal od te doby co je tady doma.. jen po ceste z prahy jsem mu dal zabrat kdyz neslo zastavit a varil kruci (to je jak jsem volal hujerovi)
3. kdyz ho necham vrnet na volnobeh, tak se krasne uchladi, je tedy mozne ze na volnobeh neni jeste takovy tlak, aby se poznalo podfouknute tesneni pod hlavou?
4. jak spolehlive zjistim, ze spaluje vodu? musi bile hulit? co svicky? koukal jsem na ne a jsou cihlove cervene, spis do rezava ale vypadaj perfekt.. jen jako kdyz na nich nekdo najel 30.000 a pritom jsou myslim relativne nedavno vymenene... a taky ta voda v chladici je spis rezava nez bila, ptz je chladic plny rezave neplechy.. taky je pul motoru vohozeny rzi z expanzky (to nevim co se stalo ptz me se takova exploze vody nestala, mozna proto, ze uz jsem dal novy termostat s nizsi teplotou otevirani, pro zatim reseni..)
zitrejsi mereni koprese hodne napovi, taky sebou motor dost mele a ma takovy dost rozklepany chod, ale to bude asi po 200.000 uplne normalni, hehe favorit se takhle chova uplne bezne, jen mi prijde, ze aplha engine G4EK v 2. generaci byl takovy kultivovanejsi..
nejake napady? jak postupovat? na co se podivat?
diky moc za rady.. snad na to prijdu nejak driv, nez cely auto kuchnu, ikdyz asi bude muset brzo na rozlozeni.. dokonce jsem sehnal i motor do nej, ale pak jsem si to rozmyslel s tim, ze dam tenhle dokupy nez menit cely motor za jiny (to mi vyskakovali naklady do auta vysoko)