Stránka 1 z 1

Rezivějící plechy a jak na to? Poradíte ?

Napsal: 22 črc 2008, 14:38
od kedys
Ahoj, mám Lantra 1996 stříbrné barvy. Už mě to koroduje na plechu ve předu a i v zádu. Poradí někdo co by bylo nejvhodnější ? A kolik by to asi stálo ?
Obrázek

Jinak v zádní části nad kolem kde to krásně rezivý, tak pod tím jsou ty 2 plechy rozpojené a do toho tam ze zdola natíká voda :(

Obrázek

Nejsou nějaké tuning doplňky ? že by se to nastříkalo, a zakrylo třeba nějakým chromovaným blatníkem kolem kol ?
Děkuji za každou radu.

Napsal: 22 črc 2008, 18:00
od Zulu
to zvladnes i ty doma .... jedinej problem je trefit odstin te stribrne ... to sou nejhorsi barvy ... staci to odbrousit jemne to prekitovat dat do plnice a striknout barvou .. samozrejmne mezitim je moc brouseni... ovsem za 2 dny by si to mohl zvladnout ... tam trva to brouseni a schnuti tech veci nejdyl ... jak to nenechas proschnout poradne a pokud to poradne neodmastis tak tam budes mit pak mapy

Napsal: 23 črc 2008, 00:00
od Limitz
já si nechal namíchat tu barvu podle štítku co je na přepážce u motoru a sedí to perfektně :wink:

Napsal: 23 črc 2008, 10:23
od HonzaE
Tento typ koroze mívá "epicentrum" na vnitřní straně plechu. U zadního podběhu se k tomu není jak dostat, broušení a kitování je řešením tak na rok, než rez znovu vykvete. Zakryl bych to nějakým plastovým lemem a až to za pár let prorezne, nechat u klempíře vyvařit. Přední blatník ideálně odšroubovat, z obou stran dokonale očistit, dá se použít i chemický odrezovač. Pak antikoro základ, atd.

Napsal: 23 črc 2008, 10:28
od kibut
Nemohol by niekto napisat nejaky navod, ako to neposrat a vyvarovat sa nejakym castym chybam, tiez sa totiz chystam na striekanie :?

Napsal: 23 črc 2008, 14:36
od Limitz
kibut píše:Nemohol by niekto napisat nejaky navod, ako to neposrat a vyvarovat sa nejakym castym chybam, tiez sa totiz chystam na striekanie :?
tak na to stříkání to chce najít nějakou čistou nejlépe odvětrávanou místnost, jinak od začátku jsem to dělal takhle: obrousil jsem jsem lak až na plech potom jsem to odmastil,natřel antikorozní ochranou, pak přichází na řadu kitování a broušení na tom je třeba si nechat hodně záležet, pak nastříkáni plniče a zase brousit, klidně i několikrát,zbytek (nanesení základu a laku) jsem nechal na lakýrníkovy

Napsal: 23 črc 2008, 16:05
od kibut
Mne sa olupal z dvery lak, tak chcem strieknut na ne novy lak. Jeden znami mi poradil, ze mam naprv obrusit stary lak jemnym brusnym papierom a trochu zdrsnit povrvh starej farby a odmastnit. Potom mam nastriekat vrstvu novej a potom to nalakovat. Plnic nemam v plane pouzit, lebo novu farbu budem striekat na vrstvu starej a nie na plech. Dufam ze to neposerem.

Napsal: 23 črc 2008, 18:54
od Limitz
kibut píše:Mne sa olupal z dvery lak, tak chcem strieknut na ne novy lak. Jeden znami mi poradil, ze mam naprv obrusit stary lak jemnym brusnym papierom a trochu zdrsnit povrvh starej farby a odmastnit. Potom mam nastriekat vrstvu novej a potom to nalakovat. Plnic nemam v plane pouzit, lebo novu farbu budem striekat na vrstvu starej a nie na plech. Dufam ze to neposerem.
tak to potom jo, jen po tom jak to nastříkáš barvou tak ji zdrsni jemným papírem pod vodou a potom teprv ten lak

Napsal: 23 črc 2008, 22:25
od kibut
A keby som striekol lak na farbu, ked este nie je celkom zaschnuta ? aby sa to lepsie spojilo ?

Napsal: 24 črc 2008, 01:38
od Limitz
kibut píše:A keby som striekol lak na farbu, ked este nie je celkom zaschnuta ? aby sa to lepsie spojilo ?
to nedělej :-) nejsem žádný odborník ale nikdo to takhle nedělá a asi ví proč :-) barva musí vytvrdnout a pak se má lehce obrousit a na to až lak, takhle mě to vysvětloval člověk co to už nějaký pátek dělá :wink:

Napsal: 24 črc 2008, 07:58
od kibut
Hm, tak to som nevedel. :oops: A ked to obrusim, nevzniknu tam skvrny ?

Napsal: 24 črc 2008, 19:36
od tatulda
Já tedy taky nejsem odborník,ale lakýrník mi radil,že mám nastříkat barvou,nechat asi 3-5min.poschnout a hnad přelakovat.Dělal jsem tak prahy na Lantře J2 a před nedávnem na Ele kryt motoru.

Napsal: 25 črc 2008, 10:43
od HonzaE
záleží na druhu barvy, také jsem slyšel o postupu "mokrý do mokrého". Zkus to vyhledat na www.barvy.cz

Napsal: 25 črc 2008, 23:54
od Dave
Záleží také na tom, kolik je vrstev barvy a jak dlouho to proschlo před tím, než se dával lak. Pokud se dá lak na větší vrstvu nevyschlé barvy, začne to praskat odspod a narušuje to i lak.

Napsal: 26 črc 2008, 08:42
od jelensoft
Nechci tu vystupovat jako skeptik, ale pokud vám prorezly blatníky kolem spoje s nárazníkem a lemy, tak vždy proreznou zevnitř a s tím se už bohužel nedá nic moc dělat. Chce to spíš občas prostříknout olejem nebo nějakou srágorou proti rezu dřív, než se to stane. Já jsem to kdysi na své Š 100 a 120 řešil tak, že jsem vzal vrtačku s drátěným kartáčem a rez jsem okartáčoval z obou stran, šlo to i s rezatými plechy. Pak jsem to natřel nějakým odrezovačem a vzniklé díry a nerovnosti jsem zalepil lepidlem, které se jmenovalo Heffed, nevím ale jestli se ještě dělá. Na větší díry jsem použil laminovací tkaninu. Byla to dvousložková pryskyřice s kovovým plničem. Tu jsem vybrousil, vykytoval a pak nastříkal. Výsledek byl vynikající a pryskyčice držela perfektně. Na Š 100 jsem takto zalepil vyhnilé rohy dveří a vydrželo to 5 let, pak jsem auto prodal.