Stránka 1 z 2

Rady pro koupi nového Coupečka

Napsal: 29 črc 2008, 03:31
od Kirja
Zdravim všechny. Už dlouho se koukám na tyto stránky a čtu si o Hyundai Coupe. Je to moje vysněné autíčko. Teď jezdim v Hyundai Lantra r.v. 94.

Vypadá to, že nákup mého vysněného Coupéčka se blíží a proto zbírám všechny možné informace na co si dát pozor při koupi. Chci koupit Coupečko r.v. 03-05. SPíš sem chtěl tu 05 s faceliftem, ale vypadá to, že budu mít možnost koupit 03 do dvěstě tisíc od jedné ženské (důlky pod pedálama od podpadků mluví za vše). Líbí se mi, že to neni z bazaru.
Jedná se o dvoulitr a vzádu má napsáno FX. Vypadá to, že má snad plnou výbavu. Co jsem si tak všiml má i tempomat a track control.

Co mě nejvíc trápí je, že to určitě nebude CVVT verze. Jak to poznám? Má to být někde napsané? Od jakého roku je CVVT? Co jsem si tu přečetl, tak tyto motory mají lepší průběh a menší spotřebu, což se samozřejmě počítá.

Nekonečné hodiny a hodiny pročítám všechny možné témata. Vypsal jsem si sem zajímavé postřehy. Omlouvám se nepsal jsem od jakých uživatelů to je. Dále je to neupravené, ale podívejte kolik je hodin. Padám na hubu a jsem na pokraji fyzického kolapsu. Děkuji za pochopení :) Někdo by tohle mohl sepsat, aby se tu pořád neobjevovali témata typu. Na co si dát pozor při koupi nového Cupéčka :wink:

Na co se zeptat:

Serviska

Kdy byl měněn rozvodový řemen. Měl by být měněný

Má CVVT

Co zkontrolovat:
Serviska

Vzduchovej filtr, palivovej filtr, náplň oleje, olejový filtr, rozvodvý řemen + kladky, klínový řemen, drážkovaný řemen, zapalovací svíčky

Zkontrolovat spáry mezi blatníky a kapotou

Poslechnout si motor. Prohlédnout, zda někde neutíká olej, kouknout co leze z výfuku, ten kouř by takřka neměl být vidět. Prohlédnout výfuk, zda nikde není nadměrně zkorodovanej. Omrknout volant, zda je origo, zaměřit se taky na kontrolky, kontrolka ABS a Airbagu by po nastartování měly zhasínat samostatně po sobě, ne současně!

Rez, ta by neměla být určitě nikde

1. Kouknout na nosníky a rám motoru (pokud bude náznak vlnění nebo svárů bylo to bourané)
2. Nechat si natočit motor a poslechnout jestli necinká (pokud ano jsou to zvedátka, pak záleží kolik jich je v pytli - 1ks cca 800kč), ale ne vždycky to jsou zvedátka. Pokud jde cinkání více z leva u krytu řemene, tak je to jen řetízek (oprava -+1000kč)
3. Po zahřátí motoru zkusit zmáčknout hadice od chladiče ta musí jít stlačit (pokud ne je to většinou prasklá hlava), ještě zkontrolovat olej jestli v něm není sraženina (voda) to je pak taktéž hlava. Rovněž prohlédnout motor kolem dokola ,jestli kolem těsnění není znatelný únik oleje.
4. Zkontrolovat náplň spojky (nachází se na pravé straně uplně nahoře) kapalina může být načernalá, ale ne úplně černá, to pak většinou naznačuje špatnej spojkovej válec.
5. Zkontrolovat brzdy: hlavně kotouče jestli nejsou prasklé anebo moc sjeté. Co je hlavní zkontrolovat ruční brzdu jestli dobře zabírá. Je to hyundaie s kotouči v zadu na to prej dost trpěj. Já to měl. Byla prasklá vratná pružina a tak mi stále přibrzďovala kolo a spálilo se obložení. Oprava drahá (kotouč+desky+pakny) +-4000kč

Co vyzkoušet:

Za jízdy pust volant, zda auto nikam netáhne, totéž zkus při brzdění, auto musí jet stále rovně. KOukni na ručičku teploty chladící kapaliny, zda se auto nepřehřívá, případně klidně nech motor dlouho běžet na volnoběh a zkontroluj, zda pak sepne sahara (ventilátor na chladiči)

Vyzkoušet klimu

Rady hned po koupi je dobry:

- vymenit vsecky remeny a kladku (GATES + TIMKEN v autokelly)
- olej + filtr
- kontrola brzd a prip. vymenit co uz nebude v pohode
- brzdovka, chladici kapalina, servokapalina, olej v prevodovce (ma se delat po 120ti tis ale kazdej na to sere a muzu jen doporucit)
- svicky
- zkontrolovat vicko a palec rozdelovace (450,- stojej prip. novy na mjauto.cz)
- vomrkat ty tlumice, loziska
Dobrý je taky nalit do auta aspon jednu plnou nádrž vysokooktanovýho benzínu, na vyčištění ventilových sedel, vstřikovacích trysek a vůbec celého palivového systému.

Děkuji všem technicky zdatným jedincům za poskytnutí drahocených poznatků a zkušeností
:!:

Napsal: 29 črc 2008, 07:46
od laxo18
no tak CVVT maju iba rocniky od 2005 a vyzsie

Napsal: 29 črc 2008, 07:50
od DEDe
zdravim Te , nema nahodou V6 2,7 ? nejsem si zcela jist ale TCS snad dvoulitrove verze nemeli a kdyz je to rocnik 2003 tak to CVVT neni tak em napada ze to muze byt V6 tka ta byla v max vybave jehoz soucasti je zrovna TCS, popripade tempomat a vychrivane sedacky podle tech by to mohlo byt take poznat nebo proste otevrit kapotu :) . Zkusil bych diagnostiku a vzit mechanika at se na to podiva pokud to nema moc nalitano hodne pravdepodobne s tim nic nebude a mechanik by mel poznat jestli to bylo bourane nebo ne. A pozna i takove veci jako prokluzujici spojku ( kdyz nekdo s tim neumi jezdit je schopen ji odvarit brzo , co sem to kupoval ja byla menena uz po 30tis km a kdo jinej ji ji schopen odvarit kdyz ne nase drahe polovicky :) Pokud ma i servisku a da se verit najetym km tak rozvody se mani az na 90 tis ujetych takze ani ty menit nemusis, a olej a filtr si urcite vymenis kdyz to koupis.

Takze jak rikam rekni nejakymu mechanikovi nebo to nech checknout v servise hyundai aji a ti by hlavni nesvary poznat meli. Jinak je to vzdycky s nakupem auta od nekoho pak doufat ze se nic nepodela proste :)

Jestli to bude 2,7 priprav se na spotrebu 14,5 mesto cca 10,5-11 kombi a 8,5-9,5 dalnice.

Napsal: 29 črc 2008, 09:03
od Playgamer
ahoj nevím jak TCS ale určitě tempomat 2.0FX má, známej u nás v Sedlčanech má FX a nemůže si to vynachválit ... jen ho mrzí že to je líný ... že měl kouupit tu 2,7 :))
ohledně servisky ... a jak poznáš jestli servisce můžeš věřit? ... jedině když s tou serviskou zajedeš do orig. servisu a tam ti to potvrděj .... jinak nemá cenu ani mluvit .... servisku ti napíše každej....
a ohledně toho rozvoďáku ... ten bych doporučil vyměnit určitě! vzhledem k tomu že má rozvoďák životnost dejme tomu 4 roky tak i kdyby s tim paní najezdila třeba 20 tisíc(což by nebyla ani taková výjimka - máti s mazdou3 najela 11tis za 4 roky :D) tak ten řemen je lepší vyměnit ... prostě nemá takovou životnost ... pokud máš takhle málo najeto tak bych vyměnil jenom řemen a kladky bych nechal ... jinak obojí .)

Napsal: 29 črc 2008, 09:18
od DEDe
jj presne tak sem to myslel ja mel servisku a koupeny auto v hyundai v brne tak sem si to tam byl potvrdit. jinak ten rozvody sem menit chtel a i v origo servise i mechanik znamej mi rekl at to nemenim ze je to opravdu zbytecny tak ja ti nevim vsichni taky rikala ze by se menit mel ale prej kdyz to mam nejaky ty 4 roky tak jeste nemusim. Tempomat jde dat do jakekoliv verze ale TCS a vyhrivany sedacky ma snad jen 2.7. Jinak se mi ani nezda ze by ta 2.7 byla o tolik pruznejsi jak dvoulitr spis ten pocit z jizky s paradnim zvukem to dela lepsi.

Napsal: 29 črc 2008, 09:33
od Vasco
Pomoooc, stále hledám pěkné Coupe ke koupi....

Napsal: 29 črc 2008, 09:42
od laxo18
co tak sem hodit nejake inzeraty a prebrat to tu ? myslim ze by to nebol zly napad ? predpokladam ze z klubu malo kto preda svoje

Napsal: 29 črc 2008, 10:21
od DEDe
jj nekdo razi cestu bazaru nekdo se za kazdou cenu jim vyhyba coz je slozitejsi se mrknete ne tipcar.cz nebo tipcars a tam mrknete co by se dalo jinak hledat inzeraty na webu tak sem shanel ja a co sem nasel sem probiral s coupeckarema co je uz meli:)

Napsal: 29 črc 2008, 10:39
od Rasty
Dede: pleteš se dvoulitrové verze mají TCS

Napsal: 29 črc 2008, 10:41
od Rasty
Coupe GK se začalo dělat od roku 2002. První modely mají sic kastli 2.generace tedy GK, ale motor ještě není CVVT. Začátkem roku 2003 však už CVVT jsou. Rozezná to jen ten kdo to zná. Když sundáš dekl motoru, tak podle hlavy se pozná či je to CVVT nebo ne. CVVT ji má o trochu větší. JInak CVVT verze mám pocit mají tento nápis na sání :wink: Hlavně to bude mít napsané ve velkém TP

Napsal: 29 črc 2008, 11:14
od Kirja
Má to tam normálně tlačítko někde v levo dole od volantu a na něm je TCS. Dále v malém techničáku to má napsáno výkon něco málo přes 100 kw, takže by to měl být dvoulitr.

Skusim se kouknout po tom CVVT. Nalítáno to má mít něco přes sto tisíc, což si myslim, že je pořád solidní, jelikož tady to určitě nikdo nestáčel. Na to auto jsem narazil v servisu a bavil jsem se s tim chlapem ze servisu, který je dobrý kámoš mého táty a on říkal, že ho možná bude prodávat, takže já eště nevim jestli vůbec bude chtít ho prodat.

Normálně víte co ta ženská udělala? Má to odřené v pravo v zádu a v levo ve předu, že prej někam couvala a odřela to v zádu a chtěla rychle ujet a odřela i levý přední nárazník. Lol no prostě ženská, ale tu spojku by určitě chtělo skouknout. Dále mě překvapilo, že spojka nekladla žádný odpor. Ten pán ze servisu říkal, že je to hydraulická spojka a že to tak má být.

Napsal: 29 črc 2008, 11:25
od DEDe
tak ja uz mlcim zjistuju ze o tom vim prd tak budu jen cist :D :) :D

Napsal: 29 črc 2008, 12:50
od HolyHole
To Kirja

Moc pěkný soupis rad na co si dát majzla. Taky uvažuju o koupi Coupe rv. 2003 ve dvoulitru. Nyní mám scoupe a asi je čas obměnit vozový park.
Tady sou nějaké odkazy co sem našel na netu, tak se kdyžtak na to mrkněte :

http://www.autoesa.cz/karta/hyundai-cou ... 45440.html
http://www.sauto.cz/car_detail.php?filt ... id=6413537

Napsal: 29 črc 2008, 13:20
od DEDe
to cervene v sumperku sem videl ale jen prez plot , ted o vikendu tam uz nestalo tezko rict treba se byl nekdo projet :) sem jel kolem a vsiml sem si ho tak sem zastavil spatne nevypada ale na tom se nic poznat neda chce to proste projet aspon diagnostiku a aby to mechanik omrknul. Z okoli sumperka bych ti mohl dat kontakt na mechanika kamose co by ti na to treba mrknul za nejaky peniz a druhej borec je kousek dal a ten ma i moznost udelat na miste diagnostiku. pokud by si mel zajem.

Me se libi ta zlutoucka ale jelikoz sem to chtel mit dobre projite ne jen servisem hyundai tak by to vyslo draho a kdo vi jestli bych poridil tak sem zjistil ze je lepsi drazsi varianta bliz nez nekde na druhe strane republiky a ve 2.7 si clovek moc nema z ceho vybirat uz vubec. To si promyslete jestli se honit treba za treba o 10 tis levnejsim a dat za cestu neco mechanikovi neco servisu a hlavne hodne svyho casu nakonec to muze vyjit hur to bylo moje prvni zjisteni takze sem bral drazsi ale dobre projitej zkontolovanej kousekm, z barvy sem slevil pac vetsina slecen mi rekla ze to stribrny se jim libi vic a na cerne je moc spina videt a tak tak drazsi stribrna 2,7 byla na svete :) :D :)

Napsal: 29 črc 2008, 13:26
od laxo18
tomuto sa hovoria sluzby :) oba vypadaju pekne skor by som kukal po tom cervenom fat na diagnostiku preverit a tak to zlte mi pride ze ma nejako moc malo km najazdenych ale ktovie moze byt dobre