Zdravím, mám poltergeista v kolečku od topení. Když se s ním reguluje z modrého pole do červeného, je všechno normlání, když s ním ale točím naopak (ubírám topení), tak je tam asi v půlce dráhy poloha, přes kterou to musím rvát silou. Když točím zleva doprava, teplota se plynule přidává, když ale točim doleva přes tu divnou polohu, tak to topí furt naplno a při přecvaknutí přes tu polohu to najednou přestane topit úplně. Nejvíc podivný je na tom to, že to dělá jenom při zaplým zapalování a navíc se to kolečko někdy samovolně pootočí při zapnutí motoru. Nevíte prosím, jak ten mechanizmus vypadá? Je to tam řešený táhlama, nebo nějak elektricky...?
Díky za reakce... No a má to smysl rozdělávat a nějak řešit, nebo je to normální a na jinejch accentech to dělá taky? A docela zvláštní je, že když není zaplý zapaování, tak tím jde točit lechce...zajímalo by mě, kam ten bowden vede
no me to jde na coupe blbe kdyz mam vetrak na plnou rychlost. je to asi normalni. staci vypnout vetrani nebo na nizsi stupen a jde to krasne jako s vypnutym zapalovanim. delali to i scoupecka, a mam pocit ze tim trpi i lantra... ale u ni si nejsem jistej
I ❤ cars Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
tomu neverim. spis ses na to nezameril schvalne pust vetrak na 4ku a otacej teplotou se ma tam, jestli ti to pujde krasne plynule bez toho aniz bys nemusel cca na polovine zabrat a na krajich to zase na podivne vule, tak mas opravdu stesti na kus asi. nebo ja mam smulu na kusy.
na tohle ma vyborny chod treba zrovna kolecko v thalii (me ted napadlo - hledal jsem totiz na tom aute alespon naka pozitiva), ale zase cvaka tak, ze by vzbudilo i mrtvolu v kufru.. clovek si nevybere
I ❤ cars Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Tak som sa na to aj ja vcera zameral a trocha som ten odpor citil ale trval iba kusok a hned zatim to islo plynule
tak blacku mal si pravdu ze nikdy som sa na to nezameral ale neni ziadny velky odpor tak mi to srdco vobec netrha
marku je to presne jak rikas je tam takovy zlomovy bod jakoby je to asi normalni vlastnost vobycejnych tahel.. lepsi by bylo asi hejbat s tou klapkou teply / studeny servomotorkem a mit na to knoflik elektrickej, ale tam hrozi zavady. tahlo je prakticky nesmrtelny a snadno opravitelny. rychlost motorku se ovlada snadno elektricky kdyz je elektricky. a smery foukani si nedovedu predstavit tahlama - to by byl docela kumst takze to jisti hydraulika, ta dotece vsude! elektricky servomotorky by uz vubec nepripadal v uvahu - to by bylo drahe tim je vysvetleni proc tri tlacitka, a kazdy jinak.
I ❤ cars Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Já bych poprosil o radu s "pouze podobným" problémem.. Kolečko od "teploty" vzduchu funguje bezvadně, ovšem co nefunguje vůbec, je směrování proudu vzduchu. Koleso se točí volně mezi jednotlivými polohami (nohy, ofuk skla, dovnitř auta), ovšem vzduch proudí nezměněně dál pouze na přední sklo.. Teď v zimě zaplaťpánbůh za to, že se zasekl zrovna v téhle poloze, ale v létě je to celkem nepříjemné, trošku ochladit nožky není od věci..
Děkuju za všechny rady...
Ahoj,
tohle je řešený elektricky nějakým servem. Odpozoroval jsem, že musí být nastartovanej motor a ventilátor nesmí být na off (zaplý zapalování nestačí), jinak to nereaguje. Kdyžtak to ještě vyzkoušej a zkus mrknout, jestli nenajdeš vadnou pojistku...
Taky mám problém se směrováním vzduchu. Mám Accenta LC 2005 a topení zatím ok (i když proti Felicii a Passatu to topí daleko méně), ale pokud otáčím knoflíkem na regulaci směru vzduchu a jdu zleva je tam foukání pouze nahoru - ok, pak nahoru i dolu - ok, pak jen dolu a to už mi to fouká všude, pak dolu a na sklo s klimou - to jde taky všude a pak jen na sklo s klimou a to jde taky všude. Když se pak vracím zpět zprava vlevo tak to zase začne fungovat jak má, když dám foukání nahoru a dolu. Neví někdo jak je to zapojený a jaktože chodí správně jen 2 funkce z 5ti. Občas pomůže zakroutit zleva doprava (krajní polohy).
Celkem by mi to ani tak nevadilo, ale chtěl jsem aby mi to foukalo na sklo a to se odmlžilo a místo toho to foukalo v zimě na mě ještě s klimou a já rampouch u nosu a sklo zamlžené (klimu jsem samo hned vypnul).
Volvo S80 Executive AWD, 2,4 - D5244T4, r.v. 2009, 136 kW - AT
dříve
Hyundai i30 Comfort 1,6 CRDi, r.v. 2009, 85 kW - AT
Hyundai Accent 1,3 On Air, r.v. 2005, 63 kW
Škoda Felicia 1,3 MPI, r.v. 1997, 50 kW
Škoda 105L, r.v. 1988 a 1976, 34 kW
K tým polohám.Vedené je to tiahlom k rozvadzaciemu vodítku,v ktorom su vyfrezové drážky na jdnotlivé polohy ofuku.Je to z umelej hmoty a tomu aj puzdra.Takže pri vydraťí sa ťi može stať,že ťi bude chcieť prepnuť dve polohy naraz.Pomôže len otčiť nadoraz v lavo-nadoraz v pravo.Potom skusiť prepmuť polohu ktoru potrebuješ.Ak ide koliesko lahko môže biť vyskočené vodítko z rozvádzača.
Hyundai Accent LC 1,3í 12V 63kw r. v. 2005
suzuki sx4 1,6 GS 4x4 SE-SNOW Outdoor Line r.v.2011