Je zbytečné to tady hrotit. Harde, já jsem si nevšiml, že by z tebe někdo dělal nejbestiálnějšího vraha. Kláda na silnici je skutečně málo běžná věc, ale pokud k ní jedeš 200 a 130, tak máš jiné možnosti pro brždění a případný úhybný manévr.
V tomhle tématu jsem se vyjádřil proto, že běžná reakční doba řidiče, které se normálně věnuje provozu, tj. občas něco promýšlí v hlavě, občas hovoří se spolujezdci, občas šteluje něco na rádiu nebo topení apod. je okolo jedné vteřiny. Řidič, který se plně soustředí na jízdu (což se dlouhodobě špatně udržuje, ale v určitých momentech to lze), dokáže tuto dobu zkrátit na čas okolo 0,3 sec. Tedy rozdíl 0,7 vteřiny, což je při rychlosti 200 km/h 39 délkových metrů, tedy zhruba délka 2 aut, která za sebou jedou v běžném (neříkám bezpečném) rozestupu.
To je důvod, proč zdůrazňuju, že ve vyšších rychlostech je soustředění se na jízdu důležité. I když některé věci děláš intuitivně a přímo neodtrhuješ zrak od provozu před sebou, přece jen té vedlejší činnosti věnuješ určitou mozkovou kapacitu, která zkracuje reakční dobu.
A propos, hustý provoz být nemusí, ale prázdná cesta se taky většinou nepoštěstí. Při dvoustovce se přibližuješ autu jedoucímu rychlostí 130 km/h 3,5x rychleji než při 150, takže chtě nechtě nějaká auta dojedeš. A že představují potenciální nebezpečí, to snad budeš souhlasit, taky už jezdíš nějaký pátek...
Ještě dodám, že tyto rychlosti si v ČR nedovoluju. Víc než policie se obávám nepozornosti ostatních řidičů. Plyn přišlápnu hlavně přes Germánii. Nechci tady glorifikovat německé řidiče, v jiných ohledech s nimi taky mívám potíže, ale rozhodně jsou naučeni počítat s rychlými auty v provozu a koukat do zrcátek. Před 2 týdny jsem jel trasu Lindau - Rozvadov, všude, kde to šlo jsem jel 160 - 180 a a ni jednou jsem nemusel prudce na brzdy...
A aby nedošlo k omylu - když je to možné, jezdím rád rychle
P.S.: Harde, Fluffy není zrovna důkazem toho, že britská modrá je klidné domácí kočičí plemeno
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)