Mám prosbu na kolegy, kteří mají CRDI s VGT ( silnější 1,6l)
Prosím ochotného majitele, zda by otevřel kapotu a zkusil zahýbat táhlem (páčkou) mezi podlakovým aktuátorem a turbem, zda mu jde tímto zahýbat, s jakým odporem a v jakém rozsahu.
Mám totiž podezření, že mám zatuhlou regulaci VGT.
Případně s nastartovaným motorem na neutrál odpojit a znovu připojit podtlakovou hadičku k aktuátoru.
Zda se táhlo pohne a v jakém rozmezí.
Předem díky dotyčnému a přikládám názorné foto.
			
							VGT
Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři
- Reklama
 
Re: VGT
kdyz odpojis hadicku na volnobeh tak to nepoznas zda funguje, je treba  aby nekdo ti seslapl plyn tak, ze jemne slapne pedal  aby motor sel k 2500ot -vtom hned sundal nohu  z plynu a jak jdou otacky dolu k 1300 ot tak prudce seslapnout plny ale nenechat  to vytocit na max ale  povolit plyn kolem 3000,v tom okamziku kdy to jde nahoru zacne fungovat nataceni lopatek,tahlo chodi jen v zatizeni,nekde od 1700 ot/min do 2100ot a pote jen kdyz prijde velke zatizeni tak aby to nafoukalo vice vzduchu, pokud odpojis konektor na solenoidu-ovladaci ventil turba tak ti hodi zavadu do RJ,pokud ti tahlo jde rucne hybat   tak nataceni je zrejme v poradku,co se casto stava tak prave odchazi solenoid-ovladaci ventil turba, chtej za nej  peknou palku, u sousedu v polsku vyjde na tretinu ceny nez u nas.
pokud je spatny solenoid -ventil turba tak bud nejde vubec(promerit merakem-je to klasicka civka tak musi vykazovat nejaky odpor) nebo dochazi k cvakani kdy ventil spina hodne krat za sebou a tim vydava cvakavy zvuk coz je spatne,tady spis poradne zkontroluj hadicky jestli nejsou popraskane a nefunguje podtlak, pokud se ti zda ze mas maly vykon a auto malo taha tak spis zkontroluj cele sani vcetne intercoleru, ten byva vetsinou praskly tim ze je zkorodovany a vzduch jde mimo misto do motoru
			
			
													pokud je spatny solenoid -ventil turba tak bud nejde vubec(promerit merakem-je to klasicka civka tak musi vykazovat nejaky odpor) nebo dochazi k cvakani kdy ventil spina hodne krat za sebou a tim vydava cvakavy zvuk coz je spatne,tady spis poradne zkontroluj hadicky jestli nejsou popraskane a nefunguje podtlak, pokud se ti zda ze mas maly vykon a auto malo taha tak spis zkontroluj cele sani vcetne intercoleru, ten byva vetsinou praskly tim ze je zkorodovany a vzduch jde mimo misto do motoru
					Naposledy upravil(a) 69pavel dne 06 lis 2014, 18:15, celkem upraveno 1 x.
									
			
						
							Hyu ACCENT MCT  1.5CRDi VGT  rok: 10/2008  barva: 2X INDIGO BLUEMICA  oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
			
						Re: VGT
Díky za rychlou odezvu.
Ale většinu z toho co jsi napsal, mám za sebou.
Ventil elektricky zkoušet nemusím, ten má zpětnou kontrolu na zkrat nebo přerušení.
Bohužel jeho správnou funkci nemůžu vyzkoušet, nemám příslušný měřák na podtlak.
Při nastartování by se tyčka u turba měla přitáhnout cca o 1 cm, při přidávání a ubírání plynu i bez zatížení by se dle manuálu taky měla něco málo pohybovat. Já s ní prsty nepohnu.
Proto jsem chtěl, zda by na ni někdo nehrábl u svého hnůjdaje.
Nevím, jestli je zatuhlá regulace příčina nebo důsledek trvale otevřeného ventilu.
Jde mi hlavně o následné dilema, kam na opravu.
Mám auto v záruce, takže do autorizáku.
Ale do kterého, kde mi turbo nezku.ví, když ho rozpůlí.
			
			
									
						
										
						Ale většinu z toho co jsi napsal, mám za sebou.
Ventil elektricky zkoušet nemusím, ten má zpětnou kontrolu na zkrat nebo přerušení.
Bohužel jeho správnou funkci nemůžu vyzkoušet, nemám příslušný měřák na podtlak.
Při nastartování by se tyčka u turba měla přitáhnout cca o 1 cm, při přidávání a ubírání plynu i bez zatížení by se dle manuálu taky měla něco málo pohybovat. Já s ní prsty nepohnu.
Proto jsem chtěl, zda by na ni někdo nehrábl u svého hnůjdaje.
Nevím, jestli je zatuhlá regulace příčina nebo důsledek trvale otevřeného ventilu.
Jde mi hlavně o následné dilema, kam na opravu.
Mám auto v záruce, takže do autorizáku.
Ale do kterého, kde mi turbo nezku.ví, když ho rozpůlí.
Re: VGT
prstama to jde spatne,lepsi je to chytit do klesti a potahnout zda chodi,poku nepujde tak bud je to zakarbonovane  a nebo se nalomila lopatka a demontaz turba te nemine,nicmene pokud to mas v zaruce tak to dej  do servisu at to  spravi v ramci zaruky,pocitej stim ze  servis to jen rozebere a vycisti,pokud to karbonuje tak za chvili se to objevi znovu,servis se bude zdrahat a delat drahoty  misto aby dal nove turbo
			
			
									
						
							Hyu ACCENT MCT  1.5CRDi VGT  rok: 10/2008  barva: 2X INDIGO BLUEMICA  oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
			
						Re: VGT
Tak jsem zjistil, že ventil reguluje a z netu, že s táhlem musí jít pohybovat i rukou cca 1 cm.
Takže do autorizáku musím.
V jednom mi řekli, že to nejdříve zkusí rozhýbat tak, že do toho nastříkají nějakou sra.ku bez rozebrání.
V druhém, po dotazu zda to budou dělat oni nebo to někam posílají, že to rozpůlí, ale že to není pro ně standardní oprava. Navíc v prvním, že bych to neměl odkládat, ve druhém, že je to v pohodě, že se nic nemůže stát. Bohužel po zkušenostech s mechošama z autorizáku bych dojel kamkoliv v čr, kde by byl spolehlivý autorizák co umí motory, nebo by mi umožnili být u rozborky/sborky turba (tzn. nic před zákazníkem neskrývají).
PS: Ta regulace už s velkou pravděpodobností nefunguje několik let, jen náhodou jsem na to narazil.
Myslím, že mnoha lidem s hjondé nebude fungovat, zejména pokud se budou řídit nápovědou řazení.
			
			
									
						
										
						Takže do autorizáku musím.
V jednom mi řekli, že to nejdříve zkusí rozhýbat tak, že do toho nastříkají nějakou sra.ku bez rozebrání.
V druhém, po dotazu zda to budou dělat oni nebo to někam posílají, že to rozpůlí, ale že to není pro ně standardní oprava. Navíc v prvním, že bych to neměl odkládat, ve druhém, že je to v pohodě, že se nic nemůže stát. Bohužel po zkušenostech s mechošama z autorizáku bych dojel kamkoliv v čr, kde by byl spolehlivý autorizák co umí motory, nebo by mi umožnili být u rozborky/sborky turba (tzn. nic před zákazníkem neskrývají).
PS: Ta regulace už s velkou pravděpodobností nefunguje několik let, jen náhodou jsem na to narazil.
Myslím, že mnoha lidem s hjondé nebude fungovat, zejména pokud se budou řídit nápovědou řazení.