[quote="ceme"]No tak ti poviem ze niekde pred mesiacom bolo v relácii ako sa dajaký odborník vyjadroval k nezávislé topení myslím že na Prime. A dosť to zenchutil lebo vysvetloval že fajn auto je teplé aj motor ale!!!! nezohrieva sa spojka ani prevodovka súčasné s motorom a vravel že odchádzajú potom prevodovky po 50 000km ale to neni z mojej hlavy bolo to v telke tak ale je to názor jeho a možno to mala byť len zlá reklama na to topení nezvislé neviem...no Quote ale čo sa týka toho naštartovania prečo nie??? ved zadné okno sa ti zatial rozmrazí a predne ak je poriadne namrznuté ti tiež pojde lahšie a hlavne ak je poriadna kosa a ty ideš preč čerstvo naštartovaný tak sa ti kludne može predne okno začať zahmlievať len tolko
Je jasné, že nezávislé topení nemůže prohřát všechny mechanické části pohonu, to by ani nebylo možné. Navíc teplá voda z nezávislého topení motor ohřeje o pár stupňů, max. desítek stupňů, ale běžící motor - to už je ohřev v řádu stovek °C! Ale právě promrzlý motor ve volnoběhu po prvním nastartování trpí úplně nejvíc. Je jasné, že první km musí jet člověk opatrně i s předehřátým motorem, protože ohřát se musí vše (převodovka, veškerá ložiska, atd)
K téhle věci také např. zaznělo, že při volnoběhu prvotně nastartovaného motoru je směs nastřikovaná do válců tak bohatá na benzin, že smývá olej ze stěn válců a mazání je zcela minimální. Navíc je olej v kanálcích navíc zpočátku hustší, proudí pomaleji a postupně se to zlepšuje s jeho prohřívání. Samozřejmě dnešní plně syntetické oleje jsou na tom líp, ale dokonalé taky nejsou. Prostě v zimě pomalé starty, ale nejlepší je prý prohřívat celý mechanismus pohonu současně. Několik minut běžícím motorem při škrábání oken člověk taky způsobuje nerovnováhu v ohřevu motoru, spojky, převodovky a dalších mechanismů...