Moje auto má něco přes 5 let, já ho mám 4 roky. Za celou dobu žádný problém (až na epizodku s víčkem nádrže, po promazání kolíku se neopakovalo), žádná reklamace. V prosinci 5. garančka a konec záruky. V dubnu se občas začlo ozývat jemné hvízdání od zadních kol, hlavně zprava. A to jsem se tuto zimu tady na jižní Moravě snad vůbec nepotkal se sněhem nebo břečkou! Jednou jsem asi po 20km zastavil, a o PZ disk jsem si spálil prsty! Po dalším 1km byl prudký sjezd - tam jsem 3x prudce zabrzdil, a snad se to utrhlo - po dalších 30 km byla kola studená.
Jenže problém se opakoval, tak jsem zajel do Vista car Kyjov: mohli by prý vyměnit těsnění na válečcích, ale asi by se problém opakoval; na pozdějších modelech (po 2012) prý byla konstrukce válečků upravena a je spolehlivější. Nevnucovali, sám jsem navrhl, že z těch možností radši zvolím nové třmeny. S destičkami (staré měly tak 3mm (58tkm!), a to jezdím tak, že moc nebrzdím - vzhledem k uvedenému problému asi chyba) to bylo za 13 tisíc!
Kia Ceed 1,6 CRDI 100kW GTline, vyr. 11/2015 (10.5.2019, 55500km) Hyundai i30 Tricolor, 1,4 benzín, 73kW, vyr.12/2012 (od 24.4.2014,poč. stav: 22350km) Hyundai IX20 Trikolor, 1,4 benzín, 66kW, vyr. 12/2011; (od 3/2012, prodáno 22.4.2014)
Z toho plyne ponaučení, že nové auto by se mělo rozdělat co jde, vše dobře promazat, lemy a podvozek stříknout ochranným voskem, důležité šrouby také namazat a s autem nebude žádný problém. Většina banálních závad pochází právě z důvodu nenamazání nebo odfláknuté antikorozní přípravy.