Odskakování a hluk zadní nápravy.
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
Kombinace vysokého auta a vlečky, která má konstrukci od pohledu divnou, bude vždy horší než třeba taková i30. Limit u ix20 bude níže a s tím související i následné doskakování. Minulý týden jsem se zrovna vezl vzadu v ix20, přišlo mi to takové uskákané.
- Reklama
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
Máme doma ix20 téměř 7 let. Při porovnání s i30 sedí moje tříca v zatáčkách lépe, ikso prostě není stavěné na ostrou jízdu. Je to taková houpavější jízda. Limity auta jsem nezkoušel, každopádně do zatáček najíždím o trošku pomaleji s iksem než se svým autem.
Na druhou stranu, moje žena je spíš uživatel vozu než řidič, když potřebuje zatočit, tak občas cukne víc volantem, když potřebuje přibrzdit, klidně to přišlápne v půli zatáčky. Přiznám se, že se s ní občas bojím. Ale s iksem dojela zatím vždy bez karambolu, takže to auto zas' až taková hrůza nebude.
Jak už tady padlo, nejlepší bude zkušební jízda. Jenom kvůli názorům na internetu bych to auto z nabídky nevyhazoval. Kombinace vnitřního a vnějšího prostoru + variability interiéru je velmi dobrá - chybí mi už jen samostatně vyjímatelná zadní sedadla (jako jsem měl např. u C-Maxe) - ale za ty peníze něco musím oželet. Každopádně panuje u nás doma s tímto autem velká spokojenost.
Na druhou stranu, moje žena je spíš uživatel vozu než řidič, když potřebuje zatočit, tak občas cukne víc volantem, když potřebuje přibrzdit, klidně to přišlápne v půli zatáčky. Přiznám se, že se s ní občas bojím. Ale s iksem dojela zatím vždy bez karambolu, takže to auto zas' až taková hrůza nebude.
Jak už tady padlo, nejlepší bude zkušební jízda. Jenom kvůli názorům na internetu bych to auto z nabídky nevyhazoval. Kombinace vnitřního a vnějšího prostoru + variability interiéru je velmi dobrá - chybí mi už jen samostatně vyjímatelná zadní sedadla (jako jsem měl např. u C-Maxe) - ale za ty peníze něco musím oželet. Každopádně panuje u nás doma s tímto autem velká spokojenost.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
Mám to 7 let. Pokuď si nehraješ na závodníka, tak v pohodě. Zatím mě to skočilo jen jednou. V zatáčce jsem najel na hrb a bylo to divný. Protože jsem nejel rychle tak to nebylo nebezpečný. Teď jezdím denně po dost záplatovaným úseku a nemám problém.
HYUNDAI ix20 TRIKOLOR 1,4 CVVT
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
po cca 100k Km jsem byl nucen minulý měsíc koupit nové zadní tlumiče, protože ty staré začali bouchat a nestíhali už utlumit, to že odešli takto relativně brzo dávám za vinu namontovaným "frantovým bumerangům" které tam odváděli výbornou práci cca 80k Km, nové tlumiče jsou KYB Excel-G 349098 (shodný typ je i v i20) , po vymontování adaptérů a namontování nových tlumičů je auto od zadu měkčí, uhoupané a odzadu neklidné, v tomto směru adaptéry udělali výbornou práci, bohužel jak jsem psal výše, mám podezření, že kratší chod tlumiče se podepsal na jeho životnosti, uvidím jak to bude celé pracovat a podle toho se rozhodnu, jestli tam "adaptéry" zase nevrátím, ta jistota jízdy na nerovnostech (= všechny silnice II a vyšší třídy ve středočeském kraji) je doopravdu znatelná
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Think :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
100kkm na jedny tlumiče
Myslím že to je docela dobrá výdrž.
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Myslím že to je docela dobrá výdrž.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Think :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
![Think :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
nicméně si nemyslím, že 100k Km je na zadní tlumiče dobrý výsledek
![Think :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
iX20 1,6i Style
Ford Fiesta 1,4 TDi
Ford Fiesta 1,4 TDi
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
jak poznat tu správné "utrpení", mám vůz ještě chvíli v záruce, ale ne moc dlouho, jenže takové MPV mám poprvé, takže nedokážu moc posoudit, s I30 se to srovnávat nedá (mám třetí a předtím Focus II, to jsou jiné kategorie)mmv píše: ↑27 srp 2019, 19:56na dvoje
zhruba ve 20k Km mi byly ty původní vyměněny v rámci záruky, takže tydle co šli ven měli 80k Km s tím, že u naloženého auta to bylo posledních cca 8-10k Km dost utrpení, auto neskákalo, ale tlumiče nestíhali a propérování (kolo nahoru-kastle dolu) se ozvala dost brutální rána (asi doraz víc postaveného tlumiče)
ještě zvážím výměnu zadních pružin jestli nejsou ony unavené, ale auto jezdí krom dovolených relativně prázdné a tak si myslím, že by se tu už někdo ozval že musel měnit pružiny
![]()
nicméně si nemyslím, že 100k Km je na zadní tlumiče dobrý výsledek![]()
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html