Mluvil jsem včera s jedním maníkem, co dělá výfuky na Americká auta a říkal, že Fridrich je dobrá a spolehlivá značka, takže bych sázel na špatně vybraný typ. Viděl jsem u nich i duplex na Leona, není to špatným výběrem tedy? Jinak jsem hned zjišťoval, co se dá dělat s výfukem u turbobenzínu a říkal, že homologované výfuky jsou v podstatě jen rezonující zadní tlumič (vibruje) pokud člověk neudělá komplet potrubí od katíku, tak se v podstatě moc neděje. Pokud chci prý něco se zvukem udělat a nedat za to moc peněz, mám vyhodit zadní tlumič úplně a nechat si udělat potrubí s koncovkou. Potom to bude mít decentní zvuk a na výkonu to bude dělat o něco lepší akceleraci ve vysokých otáčkách.
Ptal jsem se ho na PĆR, prý to nebude problém, nebude to jako V8-ka prý si toho všímat nebudou a na garančku nebo potom na STK se to jenom prohodí za originál.
No docela mě to zaujalo, pokud bych počítal materiál nerez trubek a koncovku, tak se dostávám na nějakých 5000kč s tím, že se to dá během pár minut kdykoli přehodit za originál. Na netu jsem dneska hledal a u turbomotorů je ten koncový tlumič jen na snížení emisí a hluku, jinak na chod motoru nemá vliv (na motor má vliv ten přední tlumič). Tak jsem dneska vlezl pod auto a sundal zadní tlumič a světe div se, ono je to příjemné brumlání
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
tak nějak uvažuju, jestli nejít touhle cestou...