Cukání spojky
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Cukání spojky
Cukání spojky u Hyundai je asi časté. Mám najeto 800 km_ je tedy nové a spojka cuká. Není dost dobře možné aby byl na víně setrvačník a asi to nebude ani přítlačný talíř. Výměna by pomohla v případě jiného složení obložení spojky. Jenže kde ho vzít? V servise H vám dají jen špatný originál. Nechám si potvrdit závadu a počkám až to bude neúnosné. Pokud máte po záruce dejte tam neoriginální díl. Tedy pokud je vpořádku ostatní. Octavii jse prodával s 310000s původní spojkou, jezdila i tisíce km v Alpách.
- Reklama
Re: Cukání spojky
Hyundai nemá všeobecne vyladené rozbehové adaptácie RJ motora + pomerne rýchla jednotka z toho vyplývajú vyššie nároky na obsluhu. Určite za to spojka nemôže, chce to len cibriť šoférske zručnosti..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Cukání spojky
Ale nekecaj.
KIA CEED 1,6 gdi - cukanie za studena, hroza
KIA RIO 1,25 mpi - cukanie za studena, uplne tragedia, asi najhorsie
HYUNDAI i30 HB 1,0 tgdi - cukanie za studena, katastrofa
HYUNDAI i30 FB 1,6 crdi - absolutne nic
Bude to v benzinoch![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
KIA CEED 1,6 gdi - cukanie za studena, hroza
KIA RIO 1,25 mpi - cukanie za studena, uplne tragedia, asi najhorsie
HYUNDAI i30 HB 1,0 tgdi - cukanie za studena, katastrofa
HYUNDAI i30 FB 1,6 crdi - absolutne nic
Bude to v benzinoch
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Re: Cukání spojky
Ja mám 1,4TGdi.... chcelo to chvíľu "ošahať" spojku a nie je problém..... a hlavne na studenom motore nestáť ako lopate.....
Holt ste chlapci zabudli a niektorí možno ani nezažili také zázraky ako škoda 105/120 s pôvodnou pružinovou spojkou..
.
A treba si priznať, že aj šoférovanie je potrebné zdokonaľovať....
Holt ste chlapci zabudli a niektorí možno ani nezažili také zázraky ako škoda 105/120 s pôvodnou pružinovou spojkou..
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
A treba si priznať, že aj šoférovanie je potrebné zdokonaľovať....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Cukání spojky
já pamatuju nejen S 120, ale i staré oktávky a tudory,
, když to srovnám, tak dnešní talířové pružiny v přítlačáku jsou bezesporu lepší, ale problém u všech značek je, že dnešní spojky jsou poddimenzované, tomu kdo dělal na dílně nemusím nic vysvětlovat, když rozeberu dnes spojku, lamela je jak nová, ale přítlačák je vyhřátý, prostě KO a spojka klouže, nebo stačí abys dal chip a spojka točivý moment nepřenese, a to se výkon a točák zvedne o pár procent..., jinak když ti přijede mladá holka s cukající spojkou, řekneš si má levou nohu kopyto, ale co když přijede chlap, co jezdí 40 let ?? ![d'oh! #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![d'oh! #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
Tucson 1.6 GDI 2020
Re: Cukání spojky
Nerobím si ilúzie o predimenzovanosti spojky na modernom aute... ale hlavná príčina je niekde inde... väčšinou nadmieru rýchla(ťažká) jednotka v kombinácii s maloobjemovým turbomotorom. Motor tesne nad voľnobehom má mizerný krútiaci moment,
tomu nepomáha ani nejakou extra dobrou rozbehovou adaptáciou, takže zvlášť v kopci je potrebné na to s citom. A to sme zase pri zručnostiach, to že má niekto vodičák 30 rokov, ešte neznamená, že má(získal) cit k technike.
Aj pri mojom aute sa mi občas stane, že pri náročnom manévri sa spojka ozve aj "voňavým efektom"... stačí parkovanie v kopci alebo vychádzanie na obrubník. Ak niekomu spojka smrdí po každom pohnutí v križovatke, tak ju holt dá do "smútku" rýchlo....
![Hyundai :hyu:](./images/smilies/eusa_boohoo.gif)
Aj pri mojom aute sa mi občas stane, že pri náročnom manévri sa spojka ozve aj "voňavým efektom"... stačí parkovanie v kopci alebo vychádzanie na obrubník. Ak niekomu spojka smrdí po každom pohnutí v križovatke, tak ju holt dá do "smútku" rýchlo....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Cukání spojky
Ešte, čo sa tu spomína cukanie za studena, tak to so spojkou asi nebude mať veľa spoločné.... tu je hlavný problém manažment motora, ktorý bojuje s emisiami za studena... ťažko sa hľadá kompromis medzi užívateľským prejavom a emisiami....ozzy56 píše: ↑30 pro 2020, 18:42 já pamatuju nejen S 120, ale i staré oktávky a tudory,, když to srovnám, tak dnešní talířové pružiny v přítlačáku jsou bezesporu lepší, ale problém u všech značek je, že dnešní spojky jsou poddimenzované, tomu kdo dělal na dílně nemusím nic vysvětlovat, když rozeberu dnes spojku, lamela je jak nová, ale přítlačák je vyhřátý, prostě KO a spojka klouže, nebo stačí abys dal chip a spojka točivý moment nepřenese, a to se výkon a točák zvedne o pár procent..., jinak když ti přijede mladá holka s cukající spojkou, řekneš si má levou nohu kopyto, ale co když přijede chlap, co jezdí 40 let ??
![]()
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Cukání spojky
Mně spojka cuká za studena víc než za tepla. Motorem to není, to bych slyšel, motor jde pravidelně a ochotně do otáček. Asi to bude změnou součinitele tření v závislosti na teplotě setrvačníku a lamely. A taky smrdí, třeba i při delší jízdě do kopce bez řazení.
Před tím než jsem to pokakal vlastní vinou necukala a nesmrděla. Jsem věřil, že to co jsem udělal spojce neublíží... Ublížilo. Nyní cuká a smrdí i po dvou opravách u odborníků.
Před tím než jsem to pokakal vlastní vinou necukala a nesmrděla. Jsem věřil, že to co jsem udělal spojce neublíží... Ublížilo. Nyní cuká a smrdí i po dvou opravách u odborníků.
Re: Cukání spojky
Ano to som myslel, ospravedlnujem sa za dezinformacie.dibarbora píše: ↑30 pro 2020, 19:13Ešte, čo sa tu spomína cukanie za studena, tak to so spojkou asi nebude mať veľa spoločné.... tu je hlavný problém manažment motora, ktorý bojuje s emisiami za studena... ťažko sa hľadá kompromis medzi užívateľským prejavom a emisiami....ozzy56 píše: ↑30 pro 2020, 18:42 já pamatuju nejen S 120, ale i staré oktávky a tudory,, když to srovnám, tak dnešní talířové pružiny v přítlačáku jsou bezesporu lepší, ale problém u všech značek je, že dnešní spojky jsou poddimenzované, tomu kdo dělal na dílně nemusím nic vysvětlovat, když rozeberu dnes spojku, lamela je jak nová, ale přítlačák je vyhřátý, prostě KO a spojka klouže, nebo stačí abys dal chip a spojka točivý moment nepřenese, a to se výkon a točák zvedne o pár procent..., jinak když ti přijede mladá holka s cukající spojkou, řekneš si má levou nohu kopyto, ale co když přijede chlap, co jezdí 40 let ??
![]()
Diky za opakovane potvrdenie. Len skoda, ze to robia len benziny.
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white