Zdrvím všechny účastníky fóru. Chtěl jsem se zeptat jsou-li tady majitele nové
![Hyundai :hyu:](./images/smilies/eusa_boohoo.gif)
i30 s iMT převodovkou. Moc informaci o tom není, kromě toho že je tam spojka ovládaná elektronický a auto umí plachtit anebo i vypnout motor se zařazenou rychlosti. Ale většinou to jsou takové „marketingové“ kecy. Jaké jsou zkušenosti v reálném provozu? Jsou-li cítit nějaké rozdíly oproti klasickému manuálu? Na nějakých serverech se spekuluje o delší životností spojky kvůli „šetrnějšímu“ ovládaní elektronikou ale zase podle mě to moc nedává smysl, když o to více auto bude plachtit na sešlápnutou spojku se zařazenou rychlosti. Celkově jaký mate pocit z toho jak často se využívají ty „inteligentní“ finty za běžného provozu?
Láka mě 1.5 T-GDI a ten motor se nabízí buď s 7DCT převodovkou anebo právě iMT. Ani manuál ani automat mi nevadí ale po přečtení zahraničních serveru se objevuji informace, že u 7DCT se objevuji případy, kdy je potřeba vyměnit spojkovou sadu už kolem 70tis. Km a nebylo to uznané jako záruční případ. Což se mi zda jako dost málo. Chápu, že soudit o životnosti iMT asi je taky brzo, v Asii se prodává o něco déle ale bez spojkového pedálu tak nevím jak moc jsou rozdílné ty převodovky s Evropskou verzi.