Tak skusim pridat par prvych poznatkov. Auto sme hned prevetrali vyletom na vychod, takze mame prvych 500+ km za sebou a da sa co to zhodnotit.
1. Motor- ta 1.0 v rezime LPG je velmi zabavna, vykonu na obsadenie 2+1(batola)+ batozina ma uplne dostatok. Motor je prvych 1600 km v zabehu, odporucanie neprekracovat 3000 otacok. Tak som to celu cestu dodrziaval a vykon mi nechybal ani hore Donovalami. V poslednom useku to chcelo podradit do 4 ale bolo to skor premavkou nemohol som ist svojim tempom. Inak takmer cely cas poholne na 5 prevodovom stupni (s vynimkou tych prudsich zatacok). Navye pri jazde konstatnou rychlostou je motor tak tichy, ze hovtakmer nepocut iba aerodynamicky hluk a od motora ide do kabiny len take jemne cvrlikanie ci ako by som to nazval.
2. Spotreba- pri tempomatovych 130 to toci 3000 otacok a na dialnici to bolo zatial 10,2 suroveho motora LPG. Pri presune mimo dialnice dynamickou jazdou (ale v sulade so zabiehanim motora) som fmdosiahol 9,2 LPG. Na dialnici nadrz LPG vydrzi na zaklade tejto spotreby na 400+ km. Skusil som aj jazdu na benzin, na okreskach na cca 20 km useku sa spotreba pohybovala okolo 6,2. Vsetko su to udaje z PP.
3. Svetla- rychlo sa da zvyknut na to, ako ledky fajnovo svietia oproti čočkam na i20 (a v nich nightbreakery laser) to boki bludicky.
4. Kufor- tym ze to ma minimum vyklenkov je papierovy objem prakticky realny a ziadne skrabkabie cm za kazdu kapsu ako ide. Velkost je fakt luxusna.
5. Bezklucovy pristup- zatial sa mi to paci je to vysoko navykove uvidime ci mi to zacne liezt na nervy
6. Vyrobna vada prefukovanie vzadu za vodicom pri repro- skutocne sa to deje- vyraznejsie to citit ale az pri 100+ km/h a ciastocne zmiernit sa to da intenzivnejsim ofukom na nohy. Kazdopadne budem hladat riesenia ako do stylom DoDo eliminovat. Inak je osed vzadu vcelku prijemny a da sa vydrzat aj vyssia porcia km.
7. A to najdolezitejsie asi- posed vodica. Je pravdou ze to chvilu chcelo aby som si nasiel poziciu a este to chce doladit detaily. Som vsak clovek ktory sa nie najzdravsie hrbi. Tie sedadla su vsak ovela pohodlnejsie ked sa clovek pokusi vystriet a drzat pre chrbat zdravsej polohe nez ten moj zlozvyk.
Samozrejme auto ma rozne veci ktore by mohli byt inak (napr. Uroven aerodynamickeho hluku, hluku od kolies, celkove odizolovanie kabiny voci prenikaniu vonkajsieho chladu a p.) . Tiez trochu mi pride ze kabina je pomerne nizka na prednych sedadlach, vzadu je to uz lepsie. V zmysle pravidiel spravneho posedu (past nad hlavou) som si musel hodit sedadlo trochu nizsie ako by sa mi opticky ziadalo. No z prvych dojmov je to naozaj auto v linii value for money. Ked sa clovek pozrie kam odskakuje konkurencia cenovymi hladinami, dokaze prijat rozne kompromisy.
To ze sme nakoniec isli do tejto generacie nelutujem, z cenoviek pre PL co preleteli netom, ak by bli aj u nas dojde k dramatickemu zdrazeniu (u mna by to bolo + vyse 4000 eur). To potvrdzuju aj slova predajkyne, ze clovek od importera jej nechcel prezradit narast cien ale iba si povzdychol ze "no, ludia budu nemilo prekvapeni".