Je k zamyšlení, jak můžou cca 10 let starému autu selhat brzdy... Pochopil bych to třeba u 20 let starého neudržovaného auta, ale u auta tohoto stáří, nevím no
Na druhou stranu chápu, že je to ojedinělý případ a neděje se to běžně. Ale stejně by se to u takto "starého" auta zrovna u brzd stát nemělo.
Uměl bych si představit přehřátí brzd a jejich následnou nefunkčnost. Ale pokud opravdu šlo o selhání brzd, je asi něco špatně... Můj názor
To je to co píšu, že toto bych si představit uměl. Ale selhání ve stylu že se někde něco zaseklo, prasklo, apod., to by mi u auta tohoto stáří přišlo na pováženou
v každém článku jsou různé verze.... v idnesu je podivná věta...
Řidička uvedla, že nefungovaly brzdy, když sjížděla z letního parkoviště Reiteralm směrem do údolí. Když chtěla v pravotočivé zatáčce přeřadit z druhého na první rychlostní stupeň, automobil podle policie při příliš vysoké rychlosti vyjel ze silnice a zřítil se.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... nicni_remy
jako že tam chtěla za jízdy lupnou jedničku ? už jen sjíždění z kopce na 2ku....po klasické alpské asfaltové kroucené.....jen jestli paní nejela na neutrál a celou dobu stála na brzdě až ji utavila.... ale kdo ví.... kdy to auto vidělo servis na posledy a nebo se hold stalo....kolik to mělo nalítáno, nabržděno atd...
já měl po 5ti letech na i30tce kopletku výměnu brzdiček i kotoučů... bo to brzdilo ale taky bych mohl skončit takto.. ale na 75tisícich km...
Hyundai Tucson NX4 1,6 T-GDI MHEV IMT 132kW/180k Style Premium Sunset Red Hyundai i30 1,6 T-GDI Hatchback Go Czech Red 2016 (prodáno)
Tak auto dle idnes mělo jet z parkoviště Reiteralm (cca 1750 m.n.m.) a k nehodě dle novinek došlo v cca 1050 m.n.m. Při dlouhých klesáních je potřeba i přes zařazenou rychlost přibržďovat, což pokud se dělá bez přerušení vede časem k selhání brzd. Taky je potřeba brát v úvahu, že při 40-60 km/h se ty brzdy moc nechladí ... Taky se nepíše ni o způsobu jízdy řidičky, pokud stála na brzdě, tak není o čem a rozdíl mezi novou a starou brzdovkou je jen o tom, jestli by k selhání brzd došlo o zatáčku dýl nebo ne. Ještě mě napadá taková drobnost, která mohla malinko přispět k tomu nebrždění, a to je to, že při brzdění motorem nejde do motoru palivo, ale těsně nad 1000 ot/min se do motoru pustí palivo (tohle mi udělalo víc benzínových aut s Euro 2 a mladších), což v tu chvíli vede ke zrychlení auta ... ale nebyl jsem tam, to byla jen obecná připomínka ke sjíždění kopců ...
Kolikrát jsem viděl lidi sjíždět třeba 1 km dlouhý kopec na cca 8-10% a většinu kopce jeli s rozsvícenými brzdovými světly ...
Hlavní ale je, že se jim nic nestalo... holt poučení pro příště
Taky to mohla být pet flaška pod brzdou, fuj hrozná představa.
Jinak ten můj malolitrážní turbo motůrek moc nebrzdí a tak pokud to provoz dovolí je potřeba zařadit to nejnižší co jde.
Např toto je devíti km sjezd na jedničku :
Přílohy
z5.jpg (36.15 KiB) Zobrazeno 661 x
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Dneska všeobecně moc auta motorem nebrzdí, jednak ve většině moderních motorů již není škrtící klapka a jednak jsou kvalty velmi dlouhé takže se opravdu nebát dát jedničku ... a když se to rozjede na 40 tak rázně zabrzdit a zas nechat motor brzdit. Jezdit po Alpách z kopce 40 není žádná ostuda...... To auto zas není tak staré aby tam byla nevhodná stará brzdovka. Do stáří 5 let bylo auto určitě servisováno v autorizáku a o moc starší zas není. Prostě paní je uživatelka a ví jak se jezdí na normálních silnicích, ale o tom jak jezdit v Alpách nemá ani ponětí. V autoškole ji to asi neřeknou. Myslím že od té nehody si o jízdě v horách něco zjistí a do kalendáře si datum poznamená jako druhé narozeniny
Podle fotek na seznamu je to i30 Gd nekde před Fl, takze klidně 10 let staré. Když vezmu moji i30, tak bych skoro hádal, ze brzdovka je tam originál. Tusim při druhé garancce se dívali na bod varu a pak už to tusim nikdy neřešili… no a jelikoz moc nebrzdim, tak se mi brzdy neunavi.
Hádám, ze to byl nevhodný způsob brzdění a pak překvapeni…
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Jen bych ještě lehce mimo téma přidal doporučení mého servismana : prý je potřeba měnit brzdovku alespoň každé 4 roky. Ani ne tak z důvodu že má nízký bod varu, ale že v brzdiči se přes prachovku může do hydrofilní brzdovky dostat vlhkost a ta způsobí zatuhnutí (přireznutí) brzdového pístku a ten pak trvale brzdí.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Screenshot 2024-03-13 122852.jpg (40.3 KiB) Zobrazeno 237 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
To vyklepe. A bude to zas jako nové. Je to přece v číně.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza