Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
mozecek
**
Příspěvky: 360
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI

Příspěvek od mozecek »

madarsky neumime, ale prohnal sem to prekladacem

Ahoj!
Mám také auto s motorem 1,5 dpi (~38000 km, 2021). Taky mi dochází nemrznoucí směs z expanzní nádoby a kromě mě vím o dalších 4 majitelích.
U mě to klesne na max->min úroveň (0,5L) za cca 10000km. Je jedno, za jakých podmínek to používám. Nahlásil jsem to prodejci, kde jsem tam auto nechal 2 x 3 dny, ale nenašli žádnou známku úniku. Jo a v motorovém prostoru cítím nemrznoucí směs z okolí termostatu.
Zpočátku se mi s velkými obtížemi dařilo vyměnit EGR chladič v záruce, jestli to problém nevyřeší, ale nevyřešilo.
Dovozce si myslí, že je hloupost, že můj nos musí být moc citlivý, a že se podle něj odpaří 0,5L nemrznoucí kapaliny cca 4mm otvorem pod uzávěrem expanzní nádobky. Přilepil jsem to páskou a pak nakrájel nožem na tenko, aby to mohlo větrat. Od té doby mám najeto asi 2000 km, ale úplně suchý, nemrznoucí zápach je stejný, žádná stopa a mizí.
Na vlastní náklady jsem nechal provést tlakovou zkoušku chladícího systému. Asi 18 hodin byl pod tlakem, ale do té doby nebyl na manometru vidět žádný pohyb. Na 100 km se spotřebuje cca 5ml nemrznoucí kapaliny, zcela minimálně.
Dovozce to odmítá, nechce to se mnou řešit a dealerství nerozebere motor auta, dokud nebude po vytékání nemrznoucí kapaliny ani stopa. Pravděpodobně vás to může uvnitř spálit.
Nyní jsem dospěl k bodu, kdy jsem se obrátil na soud. Jsem si jistý, že mnoho majitelů je postiženo problémem ztráty nemrznoucí směsi, aby je následně setřásl trh s náhradními díly. Pokud se to ukáže, bude zde obrovské odvolání.
Navrhuji, abyste byli ve službě násilní.
Pokud máte nějaké nové informace, rád si je přečtu.

S pozdravem:
Petr Véber
Maďarsko, Zalaegerszeg
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Reklama
 

disfear
*
Příspěvky: 26
Registrován: 28 lis 2021, 13:22

Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI

Příspěvek od disfear »

Mám to samý, před každou garančkou nádržka na minimu, někdy i pod ní. Tlakovali, taky řekli, že tam žádný únik není.
Hyundai i30 1.5 DPi, smart, amazon gray
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 766
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI

Příspěvek od i30mpact »

Taky jsem si všimnul, že chladicí kapalina se většinou pohybuje spíš k rysce minima než maxima. Zajímalo by mě, co myslí tím termostatem? DPI přece termostat nemá.

Vaculík někde zmiňoval, že při nízké zátěži motor nechá teplotu chladicí kapaliny vystoupat výš, aby snížil třecí ztráty a spotřebu, což by ten odpar mohlo zvýšit. Bylo by tedy zajímavé znát obvyklý styl jízdy u lidí, kteří úbytek pozorují.
Uživatelský avatar
mozecek
**
Příspěvky: 360
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI

Příspěvek od mozecek »

nezodpovedne sem nekoukal kolik tam bylo od novoty, ale po 8tis je cca 1/5 od LOW tj. v pohode a pokud to nedolejou na garancce tak to dolivat nebudu .. zivot me naucil ze kdyz sem byl aktivni a kapalinu dolil tak nejakym zahadnym zpusobem nabobtnala a pak sem ji zase odsaval :D tj. pokud nebude uplne na LOW nebo pod tak me to necha chladnym
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1693
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI

Příspěvek od Maras »

Přesně tak.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
STIB
Příspěvky: 4
Registrován: 07 úno 2024, 09:08

Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI

Příspěvek od STIB »

Ona musí mizet(fyzika),protože okruh není hermeticky uzavřený.Takže se normálně odpařuje.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2087
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI

Příspěvek od dibarbora »

Práveže okruh by mal byť "hermeticky" uzavretý... systém je pretlakový aby to nevrelo v každom kopci. Ale víčko na expanzke má samozrejme svoje limity...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
STIB
Příspěvky: 4
Registrován: 07 úno 2024, 09:08

Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI

Příspěvek od STIB »

Pozor tady žádná expanzka není.Pouze zásoba chladící kapaliny,která není hermeticky uzavrená.
Mouse80
**
Příspěvky: 218
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI

Příspěvek od Mouse80 »

Taky mi ubejva, taky dolejvam kazdy rok 2 az 3 decky. Myslim si, ze to je vickem , ktere mi prijde stejne jak na nadrzce k ostrikovaci. Tedy nemuze byt z cela utesnena a dochazi k vyparu. Auto mam od 2021 a uz 2krat jsem dolival. Na posledni garancce v rijnu mi byla merena a prej i po doliti stale odpovida jeji nemrznouci schopnost. Tudiz, dolit destilovanou vodu kdyz je pod min a kdyz je to ty 2 az 3 dcl za rok , neresit. Bude to tak u kazdeho s timto motorem a s touto nadobkou a vickem .
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
willy50
****
Příspěvky: 1095
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Chladící kapalina v I30 - 1,5 DPI

Příspěvek od willy50 »

Něco takového se už řešilo u i30 1.generace.
Já sám jsem měl chl. kap. pořád na minimu, nechal jsem tomu volný průběh a hladina se nehnula.
Nikdy jsem nedolíval.
Motor 1.4 benzín.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“