Motory MY 2026

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
dibarbora
*****
Příspěvky: 2456
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Motory MY 2026

Příspěvek od dibarbora »

Ak pôjde :hyu: v súlade s Kia.. tak nás čaká návrat v motorizáciách +/- do stavu pred FL.

https://youtu.be/hTsy844XA5A?si=UCT1ZlV6dsnC2-IE
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2456
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motory MY 2026

Příspěvek od dibarbora »

Takže technické okienko KIA pokračuje:

https://youtu.be/TBYAdL5uvVk?si=ehjTDHVSPiDRKzfd

V skratke, motor 1,6TGDI sa síce ponukou výkonových verzii vrátil nazad k stavu pred FL ale:

- motor už nemá časovanie CVVD - ide už len v müllerovom cykle
- intercooler je vodou chladený (motor má ďalší okruh chladenia + expanznú nádobu navyše)
- motor má nové turbo s variabilnou geometriou

- v ponuke :hyu: Tucson vypadol konečne mildhybrid z kombinácie s 7DCT prípadne 4x4 rsp. v ponuke bežných benzínových motorizácii je už celá paleta bez mild-hybridu.. za mňa krok rozumným smerom.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
TheFirstman
**
Příspěvky: 161
Registrován: 29 črc 2009, 16:37

Re: Motory MY 2026

Příspěvek od TheFirstman »

Zajímave, nikde jsem o tom moc informací nedohledal. Dle tech. specifikací jde stále o CVVD časování, což je divné. Ten CVVD actuator zmizel, zajímal by mě skutečný důvod, je to zásadní zásah do motoru. Že by jen ta změna emisní normy :?:
Hyundai i30 WG 1.5 DPi Smart Nav, engine red (2022)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2456
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motory MY 2026

Příspěvek od dibarbora »

Nepresné údaje by určite neboli prvý krát.. uverejnené. Sám predajca sa mi sťažoval, že ich na školeniach učia "dizajnové someliérstvo" a iné veci "od veci" ale školenie o technike, ktorú predávajú ani náhodou.
Takže to CVVD tam podľa mňa zabudli napísané. Je tam zložitejšie/drahšie turbo (z dôvodu trvalej prevádzky v müllerovom cykle - turbo musí viac a skôr tlačiť), takže inde museli zjednodušiť/zlacniť konštrukciu. CVVD bol vo veľkosériovej výrobe prakticky len úlet koncernu H&K. Zrejme už pomer náklady/úžitok nevychádzal tak optimálne. Vodný medzichladič je tiež drahšie riešenie...
Koncern H&K chystá nový dokonalejší hybridný systém, takže úprava motora môže byť už príprava na nasadenie aj tam.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2456
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motory MY 2026

Příspěvek od dibarbora »

https://youtu.be/ksrRW235gZc?si=CNrYckjz7dcS8pj-


Priame porovnanie motora MY26 a motora pred modernizáciou... za mňa teda nič moc.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Odpovědět

Zpět na „Tucson III - Motor a převodovka“