mrkef - i30 N-line 1.5 TGDi DCT 2023, Sunset red

Založte si své téma a představte svojí i30 ostatním

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
mrkef
Příspěvky: 4
Registrován: 30 črc 2025, 17:36

mrkef - i30 N-line 1.5 TGDi DCT 2023, Sunset red

Příspěvek od mrkef »

Rok: 2023
Najeto při koupi: 23 900 km
Cena: 500 +- 100 :-D
Barva: Sunset Red
Převodovka: 7stupňové DCT (automat)
Motor: 1.5 TGDi, mild-hybrid

Auto jsem vlastně kupovat neplánoval – přijel jsem se podívat na šedou verzi s manuálem a nakonec odjel s červeným automatem. Léta jsem byl zarputilý zastánce manuálu, ale nakonec jsem si řekl proč ne. Určitě bych nekupoval starší ojetinu s automatem - to je pro mě pořád trochu strašák z hlediska spolehlivosti. Toto je ale relativně nové auto, které snad chvilku vydrží.

Co mě potěšilo:
Design a výbava N-line posouvají i30 o kousek výš – pořád je to „jen Hyundai“, ale v tom lepším slova smyslu. Vypadá sportovně, ale nepůsobí přehnaně.

Motor má výkonu dost na běžné i svižnější svezení, převodovka řadí rozumně.

Interiér N-line mě příjemně překvapil – černé provedení, sportovní sedáky, fyzická tlačítka (!) a hlavně analogová přístrojovka, což oceňuju jako konzerva.

I na 18" kolech je komfort solidní.
Co se týče prostoru, podélně je to velmi dobré, na šířku pro 5 lidí už je to vzadu slabší zejména s instalací 2 sedaček.


Co mi vadí:
Do TP jsou zapsaná jen 18" kola, což omezuje možnosti přezutí.

Instalace tažného zařízení je u N-line komplikovanější.

Kvůli mild-hybridu chybí rezerva, což mi dost vadí – v běžném světě se s tím asi dá žít, ale rád cestuji směrem na východ, Rumunsko apod a nedokážu si představit někde uprostřed hor bez signálu shánět asistenci. Mám i druhou zimní sadu a vidím to tak, že na takovou cestu by holt šel zimák do kufru i za cenu omezení prostoru.

Spotřeba je zatím spíš vyšší, uvidím po několika nádržích, jak se to usadí.

Hluk od kol je poměrně výrazný a velmi závislý na typu asfaltu.

A nakonec věc, která mě trochu štve – reálně nelze do nádrže dostat více než cca 43 litrů při dojezdu kolem 0 km. I když papírově má mít 50 l. Na toto téma jsem zde našel i pojednání a rád bych si nějak ověřil, kolik reálně se tam vejde - nejjednodušší cesta je ale nechat dojít palivo, což se mi úplně nechce :).

Dále nechápu proč je start-stop neaktivní v poloze řadičky P a kdykoliv pustím brzdu. Například při delším stání chci vyřadit a nechat motor vypnutý se zataženou ručkou. Ale jakmile pustíte nohu z brzdy, motor vždy startuje. Je takový problém přidat podmínku ruční brzdy? Pokud chci nechat motor chcíplý nezbývá než stát na brzdě nebo vypnout klíčem. Stání na brzdě nemám rád, jelikož navíc v kolonách toto oslňuje řidiče vzadu, zejména v noci - na to málokdo myslí.

Na tečku mezi oči je neschopnost vypnout couvací senzory při tažném. Tažné sice zatím nemám, ale mám ozkoušené z jiné i30 a je to obecně známý fakt.

Shrnutí:
Hyundai i30 N-line kombi ve verzi DCT je příjemným vozidlem. Auto je slušně praktické, svižné a designově přitažlivější než klasická verze. Některé ergonomické a praktické nedostatky zamrzí. Uvidíme, co přinese delší soužití.
Přílohy
IMG_7667s.jpg
IMG_7667s.jpg (149.05 KiB) Zobrazeno 502 x
2023 HD i30 N-line 1.5 TGDi
Reklama
 

Fry
**
Příspěvky: 180
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: mrkef - i30 N-line 1.5 TGDi DCT 2023, Sunset red

Příspěvek od Fry »

Ahoj, tak snáď budeš spokojný s :hyu:

väčšinou jazdievam do nuly, pár krát som išiel aj cca 10-15km cez a vtedy mi tam možno vošlo 44L? už to bolo nejaký čas, neviem presne, paliva je tam asi dosť ale z dôvodu chladenia čerpadla je lepšie to úplne nevysávať až na dno

koľko je vyššia spotreba? asi záleží na trasách, či dlhšie, či kratšie
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20672
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: mrkef - i30 N-line 1.5 TGDi DCT 2023, Sunset red

Příspěvek od Axel.Foley »

mrkef: Přeji hodně šťastných a spokojených kilometrů.

Cedulička "Cenový hit" pobavila 8) :lol:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9395
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: mrkef - i30 N-line 1.5 TGDi DCT 2023, Sunset red

Příspěvek od idam.i »

mrkef,gratulujem a prajem veľa spokojných kilometrov.👍
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
mrkef
Příspěvky: 4
Registrován: 30 črc 2025, 17:36

Re: mrkef - i30 N-line 1.5 TGDi DCT 2023, Sunset red

Příspěvek od mrkef »

Axel.Foley píše: 31 črc 2025, 06:30 mrkef: Přeji hodně šťastných a spokojených kilometrů.

Cedulička "Cenový hit" pobavila 8) :lol:
Jo to byla slušná náhoda, jsem si toho všiml až na fotce a taky mě to pobavilo :-D.


Jinak celkově musím říct, že se mi líbí ta trochu stará škola interiéru. Tlačítka na asistenty, startstop apod. Tlačítka a kroutítka na klimu, hlasitost. Ručičková palubka - co jsem měl možnost vidět digi štít, tak nic moc.
2023 HD i30 N-line 1.5 TGDi
Uživatelský avatar
Felotron
****
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 lis 2006, 16:05
Bydliště: KM
Kontaktovat uživatele:

Re: mrkef - i30 N-line 1.5 TGDi DCT 2023, Sunset red

Příspěvek od Felotron »

Mas k tomu COC?

Ja v mem mam v poznamkach toto:

52. Remarks:
13:1407*30:A1:1565:A2:1573*35:205/55R16 91H,6.5Jx 16/ET50:225/45R 17 91W
7.0Jx17/ET53;225/40ZR18 92Y,7.5Jx18/ET55*35:LM-Rad*Vehicle equipped w
ith a 24 GHz short-range radar equipment/Narrow band only)

Predpokladam, ze bys tam mel mit to samy…

Co se tyce spotreby, tak ja mam nechteny rekord na ceste cca 210km 5,3/100; pak cesta na dovcu 850km s prekvapenim 5,6/100 a dlouhodobe mi to ukazuje cca 6,6

Edit: couvaci senzory+ tazny - musis vypnout tlacitkem
Edit2: ma vubec n-line homologaci na tazny? … aby to pak za ty prachy nebyl jen drzak na kola :-k
Santa Fe TM 2.2 2020
ELANTRA XD 1.6 2006

dříve:
i30 PDe fastback 1.5 DCT
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20672
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: mrkef - i30 N-line 1.5 TGDi DCT 2023, Sunset red

Příspěvek od Axel.Foley »

mrkef píše: 31 črc 2025, 09:53 Jinak celkově musím říct, že se mi líbí ta trochu stará škola interiéru. Tlačítka na asistenty, startstop apod. Tlačítka a kroutítka na klimu, hlasitost. Ručičková palubka - co jsem měl možnost vidět digi štít, tak nic moc.
S poznámkou ohledně digitálních budíků souhlasím - vypadají otřesně :? a to jak zpracováním tak (ne)možnostmi zobrazení [-X
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
mrkef
Příspěvky: 4
Registrován: 30 črc 2025, 17:36

Re: mrkef - i30 N-line 1.5 TGDi DCT 2023, Sunset red

Příspěvek od mrkef »

Felotron píše: 31 črc 2025, 10:17 Mas k tomu COC?

Ja v mem mam v poznamkach toto:

52. Remarks:
13:1407*30:A1:1565:A2:1573*35:205/55R16 91H,6.5Jx 16/ET50:225/45R 17 91W
7.0Jx17/ET53;225/40ZR18 92Y,7.5Jx18/ET55*35:LM-Rad*Vehicle equipped w
ith a 24 GHz short-range radar equipment/Narrow band only)

Predpokladam, ze bys tam mel mit to samy…

Co se tyce spotreby, tak ja mam nechteny rekord na ceste cca 210km 5,3/100; pak cesta na dovcu 850km s prekvapenim 5,6/100 a dlouhodobe mi to ukazuje cca 6,6

Edit: couvaci senzory+ tazny - musis vypnout tlacitkem
Edit2: ma vubec n-line homologaci na tazny? … aby to pak za ty prachy nebyl jen drzak na kola :-k

COC bohužel nemám, vycházím z toho co je v TP. Máš verzi N-line? Zřejmě N-line homologovali jen na 18" kolech.

Když jsem jel z bazaru domů do Liberce jel jsem dle PP za 5.3. Po prvních 4 nádržích mám ale zjištěné, že PP lže minimálně o 0,4-0,5l i více. Měřím tankováním a zadáváním km. Když jsem teď jel Budapešť a zpět, tak jedna nádrž dle PP za 6,4 realita 6,85. Další nádrž dle PP za 5,9 a realita 6,21. Úplně první nádrž bylo podle tankování 7,94 a pp ukazoval asi 6,7 - ale nutno říct, že jsem dost zkoušel co to umí, jak to jede a moc úsporně nejezdil 8).

Zde záznamy - zatim toho moc neni :) https://www.spritmonitor.de/en/detail/1652964.html

Couvací senzory vím, že to nevypne - v roce cca 2020 +- by tohle mělo bejt standard. Navíc při každým zařazení R se opět pustí.

Jinak tažný tam bejt může. V TP zapsaný je, problém je s vedením výfuku u N-line, který jde rovně skrz nárazník a je přiznaný. Normální verze ho mají zalomený dolů pod nárazníkem. Tažné od firmy MVG je na Nline možné dát, ale stojí ranec - 18 000 jen tažné bez ele a práce.
2023 HD i30 N-line 1.5 TGDi
Uživatelský avatar
Felotron
****
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 lis 2006, 16:05
Bydliště: KM
Kontaktovat uživatele:

Re: mrkef - i30 N-line 1.5 TGDi DCT 2023, Sunset red

Příspěvek od Felotron »

N-line nemam - vedel jsem, ze potrebuju tazny 8)

Jinak ja se spotrebou nejak nazabyvam, psal jsem to jen pro tvou orientacni predstavu

A na ty kola ti bud odpovovi nekdo tady, nebo se zeptej u dealera…

Edit: v portalu obcana/vozidla mam napsany taky jen 18”; papirovy technicak nemam…
Santa Fe TM 2.2 2020
ELANTRA XD 1.6 2006

dříve:
i30 PDe fastback 1.5 DCT
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Auta členů“