Getz 1,1 Problem dostat motor do otacok
Moderátoři: vipe, Moderátoři
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 08 zář 2025, 11:31
Getz 1,1 Problem dostat motor do otacok
Dobry den, po nastartovani sa motor nechce dostat do otacok a preto je problem s nim jazdit. Na neutrale sa este nejak vytoci, no akonahle sa chcem pohnut nastane problem, vie mi niekto poradit kde je chyba
- Reklama
Re: Getz 1,1 Problem dostat motor do otacok
Možné příčiny problému s kolísáním otáček motoru na volnoběh a při rozjezdu můžou být následující:
- zanesená nebo nefunkční škrticí klapka / ventil volnoběhu (IAC)
- opotřebované nebo vadné zapalovací svíčky / cívky
- nízký tlak paliva (zanesený palivový filtr nebo palivové čerpadlo)
- netěsnosti sání nebo vadný MAP senzor
- prokluz spojky nebo problém s převodovkou (motor ztrácí otáčky při přenesení zatížení)
- chybný snímač polohy kliky/vačky nebo jiný senzor hlásící chybu do ECU
Doporučené kroky ke kontrole:
- přečíst chybové kódy OBD2
- zkontrolovat a případně vyměnit/ vyčistit zapalovací svíčky
- vyčistit škrticí klapku (očistit karbon, otestovat volnoběh)
- zkontrolovat palivový filtr a tlak paliva (tlak při zatížení by měl být stabilní)
- zkontrolovat sací hadice a MAP senzor (netěsnost nebo znečištěný MAP způsobí kolísání otáček pod zátěží)
- kontrola spojky (např. prokluz spojky při přidání plynu)
- test komprese v jednotlivých válcích (opotřebené písty/ventily)
Poloha MAP u motoru 1.1:

- zanesená nebo nefunkční škrticí klapka / ventil volnoběhu (IAC)
- opotřebované nebo vadné zapalovací svíčky / cívky
- nízký tlak paliva (zanesený palivový filtr nebo palivové čerpadlo)
- netěsnosti sání nebo vadný MAP senzor
- prokluz spojky nebo problém s převodovkou (motor ztrácí otáčky při přenesení zatížení)
- chybný snímač polohy kliky/vačky nebo jiný senzor hlásící chybu do ECU
Doporučené kroky ke kontrole:
- přečíst chybové kódy OBD2
- zkontrolovat a případně vyměnit/ vyčistit zapalovací svíčky
- vyčistit škrticí klapku (očistit karbon, otestovat volnoběh)
- zkontrolovat palivový filtr a tlak paliva (tlak při zatížení by měl být stabilní)
- zkontrolovat sací hadice a MAP senzor (netěsnost nebo znečištěný MAP způsobí kolísání otáček pod zátěží)
- kontrola spojky (např. prokluz spojky při přidání plynu)
- test komprese v jednotlivých válcích (opotřebené písty/ventily)
Poloha MAP u motoru 1.1:
- Přílohy
-
- Hyundai Getz 1.1_MAP.JPG (91.34 KiB) Zobrazeno 44 x
Hyundai Getz 1,3i SOHC/60 kW, Sea Side Blue, Elegance, r.v. 2003