Vynecháva jeden valec
Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 08 úno 2025, 14:13
Vynecháva jeden valec
Zdravím, mám problem s i30 1.4 2008. Pred dvoma dnami som ráno naštartoval auto a nešiel mi jeden valec. Tak som vymenil sviečky. Po naštartovaní fungovalo všetko v poriadku po dobu 2 minút a potom sa ta chyba začala opakovať. Skontroloval som aj cievky. Jedine čo som urobil pred dvoma dňami, bol som natankovať benzín. Doteraz som s autom nemal žiadne problémy a to som druhý majiteľ.
- Reklama
Re: Vynecháva jeden valec
Zkus to znovu dotankovat, ale někde jinde. Pak už je to loterie kabely, cívky a to nejlepší nakonec tj. vysypaný katalyzátor.
Re: Vynecháva jeden valec
včera pri jazde cez dedinu pri 50 kmh zrazu začal blikať "oranžový motor" a auto sa mi zdalo že na 3 valce a o chvilu na 2 valce ,,, tak som vypol a radšej odťah domov. Teraz je v servise a ide sa zisťovať čo tomu je. Auto mám 3 dni 

i30 CW - 1,4 cvvt 80 kW 2011 facelift 1. gen
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20628
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Vynecháva jeden valec
Romanesku: A jaké auto? Jaký motor? Nájezd?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
Re: Vynecháva jeden valec
1,4 cvvt 80kw - 2011 FL - boli to 2 cievky (1 a 3 valec) - odišli pár sekund po sebe - zvláštne nie ?
Auto už je ok - cena opravy 150€ cievky a 30€ robota.
A 180€ ešte odťah domov. Au au
Auto už je ok - cena opravy 150€ cievky a 30€ robota.
A 180€ ešte odťah domov. Au au
i30 CW - 1,4 cvvt 80 kW 2011 facelift 1. gen
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20628
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Vynecháva jeden valec
Důležité je, že opět jezdíš a byla to jen taková "prkotina". Ačkoliv zamrzí i to.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
Re: Vynecháva jeden valec
Díky za pekné slovo.
Dúfam že ano, aj keď som 1,4 gamma kupoval po spúste prečítaných webov s tým, že je to jednoduchá atmosféra a po nejakým vstupných investíciách bude na dlho klud.
No neviem - jedna z veľkých kostier v skrini je rozpadávajúci sa kat - ktorý je moc blízko motora - priamo na parohoch a po rozpadnutí keramickej vložky vplyvom vysokej teploty môže motor nasať pri brzdení motorom keramické čiastočky do valcov. Tie ich následne zbrúsia, zmizne kompresia a motor je na odpis. Síce som hneď po kúpe vymenil kat za nový - ale damoklov meč visí stále - lebo keramické katy odolajú teplotám max. 800-850 *C - kerý ko***t to tak navrhol ? Inak aj iné značky majú katy na parohoch, ale nepočul som že by bol s tým problém (aj moje druhé autíčko s motorom Fiat Fire 1,4 -70 kW).
No a Hyundai tiež nemá vymedzovanie vôle ventilov ako iné autá (Fiatka má hydroštely / r 2007) - takže treba tam po istom nábehu kontrolovať a príp. nastaviť vôľu podkladaním podložiek !!!! Ako u debilov - celý proces je vraj dlhý a nákladný. Toto som ešte nedal urobiť ... všetko ostatné áno, no z motora včera nešiel úplne čistý zvuk
Človek naozaj už dnes nevie kam s konopí ...
A to som po kúpe preventívne menil :
- katalyzátor (na parohoch - lebo toto má ešte aj zadný !!!! - ale na ten kašlem - by som sa nedoplatil)
- obe lambdy
- sviečky
- cievky
- spojku
- (rozvody, olej a zadný diel výfuku boli vraj menené pred predajom)
Ak sa ten motor posere, hodím to zo skaly a opľujem.
Dúfam že ano, aj keď som 1,4 gamma kupoval po spúste prečítaných webov s tým, že je to jednoduchá atmosféra a po nejakým vstupných investíciách bude na dlho klud.
No neviem - jedna z veľkých kostier v skrini je rozpadávajúci sa kat - ktorý je moc blízko motora - priamo na parohoch a po rozpadnutí keramickej vložky vplyvom vysokej teploty môže motor nasať pri brzdení motorom keramické čiastočky do valcov. Tie ich následne zbrúsia, zmizne kompresia a motor je na odpis. Síce som hneď po kúpe vymenil kat za nový - ale damoklov meč visí stále - lebo keramické katy odolajú teplotám max. 800-850 *C - kerý ko***t to tak navrhol ? Inak aj iné značky majú katy na parohoch, ale nepočul som že by bol s tým problém (aj moje druhé autíčko s motorom Fiat Fire 1,4 -70 kW).
No a Hyundai tiež nemá vymedzovanie vôle ventilov ako iné autá (Fiatka má hydroštely / r 2007) - takže treba tam po istom nábehu kontrolovať a príp. nastaviť vôľu podkladaním podložiek !!!! Ako u debilov - celý proces je vraj dlhý a nákladný. Toto som ešte nedal urobiť ... všetko ostatné áno, no z motora včera nešiel úplne čistý zvuk

A to som po kúpe preventívne menil :
- katalyzátor (na parohoch - lebo toto má ešte aj zadný !!!! - ale na ten kašlem - by som sa nedoplatil)
- obe lambdy
- sviečky
- cievky
- spojku
- (rozvody, olej a zadný diel výfuku boli vraj menené pred predajom)
Ak sa ten motor posere, hodím to zo skaly a opľujem.
i30 CW - 1,4 cvvt 80 kW 2011 facelift 1. gen