Ahoj, chtěl bych vás požádat o radu. Mám Tucsona 1.6 TGD-i, 4x4, automat, TLE, r.v. 10/2018, celkem najeto 93tisíc km. Mám s ním najeto cca 5tisíc km, toto bude moje první zima s automatem. Chtěl bych se zeptat na následující:
1.) dříve s klasickým řazením jsem v zimě zařadil neutrál, nastartoval, šel oškrábat auto (očistit auto od ledu a sněhu) a vyjel jsem. Jak to řešíte s automatem ? Mohu nechat zařazeno N a jít auto očistit ? Nebo P ??
2.) u předešlého VW jsem přes zimu nechával klimu na automatiku, nejenže ona odvlhčovala vzduch v kabině, ale zároveň se klimakompresor promazával. Necháváte i u Tucsona automatiku klimy přes zimu zapnutou, nebo ji vypínáte ?
3.) nikde jsem se pořádně nedočetl, jak vypalovat GPF u tohoto motoru. DPF u dieselu co jsem měl dříve bylo jasný a nikdy jsem neměl problém (cca 3.rychlostní stupeň, otáčky kolem 2100ot. a jet delší úsek....měl jsem i signalizaci vypalování). Ale u GPF je to údajně obráceně, tady se prý vypaluje při "brždění motorem" ?? Nebo jak je to opravdu a jak to dělat správně ?
moc děkuji za vaše rady
Petr
Řazení, klimatizace
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20666
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Řazení, klimatizace
3. Ano, je to tak, GPF se vypaluje při brzdění motorem.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
Re: Řazení, klimatizace
Že se vypaluje brzděním motorem není úplně přesné. Vypaluje se poté, co ve vysokých otáčkách pod zatížením pustíte plyn. Reálně se to děje vždy když po zrychlení pustíte plyn a chvíli jedete bez plynu. Pokud tomu chcete pomoci, po pořádném zahřátí hoďte převodovku do manuálu, prudce rozjeďte tak, aby jste měl přes 4000 RPM a pusťte plyn.
I30N Fastback DCT 2023