Měření emisí u Hyundai i30 1.5 T-GDI 48V

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
kick-rigor-jet
Příspěvky: 1
Registrován: 06 lis 2025, 12:36

Měření emisí u Hyundai i30 1.5 T-GDI 48V

Příspěvek od kick-rigor-jet »

Ahoj všem.

Chtěl bych se podělit o zkušenost s nedávným měřením emisí u mojí :hyu: i30, ročník 2021, 1.5 T-GDI, 117 kW, mild hybrid 48V s IMT spojkou. Uplynuly 4 roky od uvedení do provozu a šel jsem na měření emisí a ani ve snu by mě nenapadlo, že napoprvé neprojdu. Ale nikoliv kvůli špatným emisím. Důvodem bylo, že během měření nešlo udržet otáčky motoru v požadovaném rozmezí po požadovanou dobu. Po přidání plynu přibližně na úroveň 2500 ot/min otáčky se dále zvedaly i přes neměnnou pozici plynového pedálu – až někam ke 4000. Za žádnou cenu nešlo dosáhnout stabilních otáček v rozmezí 2300 až 2700 po dobu 15 sekund. Poslali mě s tím do servisu. V servisu žádnou závadu nenašli. Po dlouhých peripetiích, telefonátech a e-mailech jsem nakonec dostal informaci, že stabilních otáček pro měření emisí lze dosáhnout takto:
  • zahřát motor na provozní teplotu,
  • vypnout všechny elektrické spotřebiče,
  • zvednout otáčky motoru nad 3000 ot/min a nechat plynový pedál v této pozici (i přes to, že se otáčky budou dále zvedat),
  • po 30 sekundách otáčky poklesnou na 2500 ot/min a zůstanou na této úrovni až do povolení pedálu
A, světe div se, funguje to :-D. Napodruhé jsem přes emise prošel. Technici se velmi divili, že tento postup není uveden na oficiálních stránkách Ministerstva dopravy, kde jsou zveřejňovány tohoto typu informace od výrobců vozidel (https://md.gov.cz/Dokumenty/Silnicni-do ... ka-vyrobcu). Tak nezbývá než doufat, že se tam i tato informace brzy objeví.

Jinak s autíčkem maximální spokojenost :-)
Reklama
 

Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“