Stránka 8 z 8

Re: Atos, skusenosti s nim

Napsal: 07 bře 2015, 17:40
od daniel k
U golfa jsem měl stejný problém jak ty. Když sem řadil 3 nebo 4, tak jsem musel tlačit páku trochu do pravé strany. Byl tam povolený šroubek mezi kulisou řadící páky a táhlem k převodovce. Tím pádem se nesrovnala řadící páka do správné polohy. Pošlu ti obrázek, kde to je, ale musíš v každém případě pod auto. Na druhém obrázku máš jak se dostat ke kulise, ale to až když nepomůže první varianta!!! Obrázky se přehodily, no co už.

Re: Atos, skusenosti s nim

Napsal: 07 bře 2015, 17:51
od Azor
Moc díky, určitě se do toho pustím a dám vědět jestli to pomohlo, :)

Re:

Napsal: 11 bře 2015, 13:35
od kritik
marienka píše:Prosím vás a má Atos aj cyklovač stieračov?Nikde som sa to nedočítala.Ďakujem.
A ako je to s odkladacou schránkou pod sedadlami?Ani v Hyundaii mi nevedeli povedať nič bližšie.........................
Atos má cyklovač,ale má jen jeden cyklus.cykluje po 7 sekundách.Jiná auta mají cyklovač,kde jde nastavovat různě dlouhé cykly.Atosy tohle nemají a pravděpodobně se nedá namontovat jiný cyklovač,protože amatér nikde nesežene schema elektrosystému.Je to velmi nepříjemné,stěrače jdou na sucho,nebo se musí opakovaně vypínat a zapínat.Velký nepochopitelný nedostatek :hyu:

Re:

Napsal: 11 bře 2015, 13:51
od kritik
marienka píše:Prosím vás a má Atos aj cyklovač stieračov?Nikde som sa to nedočítala.Ďakujem.
A ako je to s odkladacou schránkou pod sedadlami?Ani v Hyundaii mi nevedeli povedať nič bližšie.........................
Odkládací schránka se dá vyjmout tak,že se musí odjistit kovová pojistka(takový plíšek na kolejničce)Odjišťuje se tak,že sáhnete do šuplíku a odklopíte pojístku a pak se dá šuplík vyjmout a případně odstranit žebra,na kazety.

Re: Atos, skusenosti s nim

Napsal: 18 bře 2015, 09:33
od Azor
daniel k - díky, patřilo by to asi do jiné sekce, zdá se ale, že problémy s nepřesným řazením se podaří vyřešit. Nějaký koumák ten šroub s kuželem dotáhl "na krev", takže tam nebyla potřebná vůle. Bude třeba si s tím trochu pohrát, teď to mám povolené asi zase moc, takže řadicí páka se zbytečně třese, ale to se vychytá. :D

Re: Atos, skusenosti s nim

Napsal: 18 bře 2015, 19:30
od daniel k
Není zač.
Já jsem to na tom golfu dělal taky asi natříkrát!
Musí být dobře vystředěná řadící páka a pak to utáhnout natvrdo.
Když bude moc vpravo, tak nepůjdou zařadit 5 a R,
když bude moc vlevo, tak nepůjdou zařadit 1 a 2.
To samé moc vpředu, tak nezařadíš (nebo bude vyskakovat) 1, 3, 5,
a moc vzadu 2, 4, R.
Prostě si s tím pohrát.
Na tom golfu byl ten šroubek ,,špičatý" a po dotažení se vlastně zařezal.
Takže jemně přitáhnout, vyzkoušet jestli jde vše řadit, případně popravit a pořádně dotáhnout.
Možná by nebylo odblba ten šroubek vyšroubovat a podívat se, v jakém je stavu, případně ho přiostřit.
Tak to bylo na golfu, tak snad se to moc lišit nebude.
Tak ať se daří a dobře řadí.

Re: Atos, skusenosti s nim

Napsal: 18 dub 2015, 10:41
od Azor
Tak přidám další zkušenost s Atosem (Prime MX 1.1 46kW 2006). Příšerný rachot, jako by se mi vysypal vercajk v kufru, nakonec jsem zjistil, že mi prasklo zadní pero v 2. závitu. Objednal jsem přesně dle katalogu náhradní a nestačil se divit - přišlo mnohem větší. Okamžitě jsem to reklamoval, ale prodejce dotčeně tvrdil, že je vše v pořádku. Nakonec jsem dospěl k závěru, že výrobce prostě namontoval na můj 1.1 zadní nápravu ze staršího typu s motorem 0,9 - pak podle katalogu rozměry seděly s tím mým prasklým (je opravdu titěrné a skoro se nedivím, že ruplo i když většinou jezdím sám a nenaložený). Má s tím někdo obdobné zkušenosti nebo jsem opět obětí nějaké výjimky ?

Re: Atos, skusenosti s nim

Napsal: 06 srp 2015, 16:50
od sedli
Hoj, měnil jsem olej na Atosu, tentokrát jsem dal Aral Blue tronic 10W40 a filtr Mann W610/7, vyměnit ten olejovej filtr, to je o nervy, řetízkovým klíčem bez šance, povolil až pomocí hasáku.
Jezdím teď častěji autem mimo město, snažím se motor vůbec nevytáčet, při 50 km/h ( asi 2500 ot/min ) řadím za 4 a točím cca 1900 ot/min a stejně přeřazuju na pětku. Vadí mi hluk nad 2500 ot/min a hlavně auto táhne i když otáčky klesnou mírně od 2000 ot/min. Motor nejde slyšet. Jen mě napadlo, zda není určeno, kolik má mít min. ot v provozu ? Aby nedocházelo k tomu "podtáčení" motoru ?

Přijde mi to lepší i proto, že spotřeba je díky tomu menší, jezdím teď asi za 5.5L/100 km, ale hlavně to fakt tak nehučí a jen si to ševelí. Váš názor ?

Re: Atos, skusenosti s nim

Napsal: 01 kvě 2016, 11:20
od jear.u
alík píše:Zdar, to zvýšení spotřeby může dělat prasklá hadice mezi vzduchovým filtrem a škrtící klapkou. Ráda praská v těch prohybech hned za filtrem, přisává vzduch a tím tu spotřebu zvedne. Je to jedna z velmi mála možností, doufám. Hodně štěstí!

Zvýšení spotřeby bylo špatné teplotní čidlo. Čidlo je dvoucestné to znamená že jedna část ukazuje teplotu motoru na přístrojové desce a druhá část posílá informaci do řídící jednotky.S teplým motorem připojený na diagnostiku vykazoval že je motor studený tudíž jsem jezdil pořád na bohatou směs ale Ř.J.si upravila volnoběžné otáčky.Výměnil jsem čido a vše je jak bylo jak má být.