
Glocknerstrasse neni tak extremni narocna cesta, Cesta Trollu uz vubec. Kdyz ma nekdo problem s prehrivajicima se a nicicimi se brzdama na tech silnicich, tak neumi ridit na serpentinach a horskych silnicich a nemel by ty problemy hazet na komponenty brzdy. Toto zazivam docela casto - jak smerem nahoru, tak i dolu. nekteri lidi i v serpentinach musi jezdit stylem brzda-plyn, tj. cestou dolu vyberou zatacku, pridam plny plyn, abych byl co nejdrive na plnou rychlost, za tech 150-200 metru tesne pred dalsi zatackou dupnu na brzdu, mezitim drzim nohu na brzde, aby auto nejelo prilis rychle (teda, jak kdo) a potom to zopakuji u vsech serpentinach. nahoru podobne, jenom se plyn musi pridat na nizsi rychlosti a vyssich otackach. Toto je uzasne rychla cesta na odpis brzd (dolu) a motoru (nahoru).
Jeste se svou ladou 2112 jsem se smal u Salzburgu, kdyz na cetnych serpentinach k jeskyni mne dohnal Nemec v 2,5l Mondeu, kousek pred prvni zatackou me plnou rychlosti predjel, zaskripal brzdama, zatacku vybral asi 10-ti km rychlosti (bo se bal, ze spadne), v te zatacce jsem ja musel brzdit, abych do nej nenarazil, po zatacce tesne prede mnou plny plyn, na 300 m useku k dalsi zatacce mi ujel asi o 150m, pred zatackou zase skripejici brzdy, ja jsem ho dojel, a tak se opakovalo u kazde zatacky. Nahore jsme byly prakticky stejne, jemu skoro varila voda, mne se zahrala asi o 5 stupnu a to jsem tam mel docela blbe fungujici chlazeni. Cesta dolu velice podobne s jinym, nejakym Holandanem - az na to zahrati vody.
Letos s novou ix20-tkou zadne problemy jsme nemeli v Kaunertalu (kde je vetsi prevyseni nez na Glocknerstrasse), byly jsme tam dva dny za sebou, Cesta do Samnaunu taky byla pres uzke serpentiny, prevyseni vetsi a smerem dolu mnohem horsi pro brzdeni nez Cesta Trollu, 2x Silvretta Hochalpinstrasse, za dva tydny jeste mnohokrat mistni horske silnice - celkove absolvovane prevyseni autem minimalne 7000m nahoru, stejne tak dolu. A div se svete, na tech serpentiach jsem (krome bezne potreby) potreboval brzdit brzdou vice-mene jenom pro DObrzdeni pred zatackama, sem tam po dlouhych (nad 0,5km dlouhych) rovinach pribrzdeni kvuli max. rychlosti, jinak perfektne fungovalo brzdeni motorem... A brzdy nemely zadne problemy, nebylo je treba vymenit, pouze je na garancce ted nedavno vycistili - o to si myslim, ze jim dalo mnohem vice zavrat absolvovani skoly bezpecne jizdy na plygonu

Jeste pridam, ze mam ix20 1,4l benzin.