Motor 1,5 T-gdi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Fry
**
Příspěvky: 164
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Fry »

Hyundajar83 píše: 04 kvě 2025, 20:06 Na dálnici konstatní jízdou, nejrychlejší možnost jak ji dobít. A aspoň 80 km vzdálenost. Zkoušel jsem 50km a nestačilo.
nestačilo, pretože to nieje možné :) na to smeroval môj príspevok vyššie o nabíjaní na diaľnici

48V batériu nabíjaš výlučne regeneratívnym brzdením, jediná výnimka je pravdepodobne, keď je batéria mŕtva (pod mne neznámy stanovený SoC) a vtedy generátor dobíja batériu aj mimo brzdenia

je potrebné si uvedomiť, že nabíjanie batérie spôsobuje, že štarter/generátor sa správa ako záťaž/brzda a preto pri konštantnej jazde zaťažuje motor a zvyšuje spotrebu - toto EU nechce - preto sa nabíja len pri uvolnení plynového pedála, či priamo pri použití prevádzkovej brzdy, preto jazdou konštantnou rýchlosťou tú 48V batériu nenabiješ
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2399
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od dibarbora »

Potvrdzujem.. nabíja sa to pri brzdení motorom. Dostal som 160k i30 ako náhradné auto s iMT6.. cca. mesiac dozadu. Zámerne som sa zameral, čo zvládne a ako funguje mHEV systém. Keď odmyslím štrapáciu č.1, že som to nevedel naštartovať... stlačiť naraz brzdu a spojku (mi napadlo asi po minúte bádania prečo to nechce ísť).. je asi svetový rekord v zabezpečení. Ešte že to nechcelo plyn.... to by už mohol byť problém... :mrgreen: .

Po štarte systém úplne mŕtvy (auto asi dlhšie stálo).. štart stop blokovaný a fičúri typu plachtenie alebo pomoc na kľukovke nulové. Po cca. 30km presune mesto+okreska to v meste začalo v pohode plachtiť v eko režime. Po nejakom relatívne krátkom presúvaní sa v meste som už zaregistroval aj nejakú to výkonovú výpomoc (aspoň podľa palubáku) v režime normál. Takže aby sa to spamätávalo 80km tak je to nezmysel a niekde je problém.. (na diaľnici sa to v princípe ani spamätať nemôže).

Už tu niekto na fóre riešil problémy s 12V aku.. kde baterka(obyčajná zaplavená) bola ešte relatívne OK ale DC/DC menič ju už nevedel dostať na náležitú kapacitnú hladinu a celý systém bol blokovaný.. takže, bádanie by som skúsil posunúť aj týmto smerom.

BTW.. čo ma prekvapilo, že jazdné režimy(na iMT6) majú vplyv nie len na mapovanie plynového pedálu ale aj na charakteristiky motora... Aj v režime normál som sa musel presvedčiť pohľadom to techničáku, aký tam mám motor. Mal som pocit, že tam je už ten podladený po FL (103kW).. výkon nikde. V režime šport to už bola iná "pieseň"...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8424
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mexican »

eco vs sport je velky rozdiel aj u HEV. A tym nemyslim, len odozvu na pedal
Mne prijde divne, ze u MHEV davaju tu najobycajnejsiu bateriu, racionalne to nedava ziadny zmysel. I u ludovejsieho auta z koncernu (Stonic) s nizkymi narokmi na elektrosustavu je tam AGM (60Ah)

Ja osobne by som vymenou startovacieho akumulatoru / baterky urcite zacal, je to vec zvladnutelna doma a investicia u dvoj/trojrocneho auta v podstate uz aj trochu vyzadovana (ano, menit to na pol rocnom aute asi nebude optimum, ale ak by to malo vyriesit problemy - preco nie
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Hyundajar83
*
Příspěvky: 31
Registrován: 20 dub 2019, 09:14

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Hyundajar83 »

Hele asi takhle, na zahr. forech se mhev resil, dobiji se to i pri konstantni jizde na dalnici, pomalu, ale dobiji. Protoze i pri konstantni jizde na dalnici ruzne sundavas nohu z plynu, podrazujes a td. Kdyby to nebyla pravda, tezko bych po dalnicni jizde mel dobito vic nez po meste, kde mi to pak neplachti a po jizde na dalnici bez prudkych brzdeni a downhillu to plachti. Proto to chce aspon tech 80km, protoze touhle cestou se to dobije za delsi cas.
Hyu i30 Hatchback N-Line 118kW MHEV48V
Hyu i20 Smart 1.0 T- GDi 74kW
Hyu Kona I 1.6 T-GDi 130 kW (Thank you Mr. Biermann)
Hyu i30 II, 1.6 GDi 99 kW
Skoda Fabia 1.4 MPi 44 kW
Hyu Accent 1.3 63 kW
Uživatelský avatar
Hyundajar83
*
Příspěvky: 31
Registrován: 20 dub 2019, 09:14

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Hyundajar83 »

Mozna jsem nemel psat konstantni jizdou, presneji receno jsme mel pouzit “nepretrzita jizda”. Tedy stav kdy je auto neustale v pohybu, bez uplnych zastaveni a prudkych rozjizdeni. Ne konstatni ve smyslu ze jedes po rovine 130km/h a ani o km mene ci vice.
Hyu i30 Hatchback N-Line 118kW MHEV48V
Hyu i20 Smart 1.0 T- GDi 74kW
Hyu Kona I 1.6 T-GDi 130 kW (Thank you Mr. Biermann)
Hyu i30 II, 1.6 GDi 99 kW
Skoda Fabia 1.4 MPi 44 kW
Hyu Accent 1.3 63 kW
Fry
**
Příspěvky: 164
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Fry »

ako samozrejme, myslím, že sa chápeme, len k tomu dodám, že znížiť rýchlosť vozidla ide aj bez toho aby dobíjalo batériu, proste uberiem a z polohy 60% stlačeného plynového pedála sa dostanem na trebárs 10-20% - auto začne spomaľovať ale nedochádza k dobíjaniu, na to musí byť plynový pedál uvoľnený úplne.
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
Uživatelský avatar
pecka411
*
Příspěvky: 82
Registrován: 02 dub 2022, 15:43

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od pecka411 »

Přidávám se ke skeptikům, mám tento motor přes 3 roky a ničeho jako poloviční boost jsem si nevšiml, ani o tom nikdy neslyšel. Z kontextu vyplývá, že jsi ho nekupoval nové, tak těžko říct, zda třeba tvé baterce něco není. Děje se ti to pořád? Nemohlo auto třeba před prodejem opravdu dlouho stát?
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2399
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od dibarbora »

Mexican píše: 05 kvě 2025, 08:22 ...
Mne prijde divne, ze u MHEV davaju tu najobycajnejsiu bateriu, racionalne to nedava ziadny zmysel. I u ludovejsieho auta z koncernu (Stonic) s nizkymi narokmi na elektrosustavu je tam AGM (60Ah)

Ja osobne by som vymenou startovacieho akumulatoru / baterky urcite zacal, je to vec zvladnutelna doma a investicia u dvoj/trojrocneho auta v podstate uz aj trochu vyzadovana (ano, menit to na pol rocnom aute asi nebude optimum, ale ak by to malo vyriesit problemy - preco nie
Nič divné, šetrenie nákladov.. rekuperáciu má na starosti 48V systém s LiION aku. Takže 12V aku stačí aj obyčajná. To, že robí problémy môže mať dva dôvody.. 1/ nízke napätie z DC/DC meniča do 12V palubnej siete, takže ju relatívne rýchlo zasulfátuje alebo 2/ veľmi prísne nastavené podmienky na prevádzku mHEV systému z pohľadu prirodzenej degradácie 12V aku... V princípe sú oba problémy softvérové.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“